Gjest SummerJudith Skrevet 2. desember 2011 #1 Del Skrevet 2. desember 2011 Jihad er ikke at man skal kjempe mot ikke-muslimer for å gjøre andre steder muslimsk som er såkalt "hellig krig", det er en STOR misforståelse. Jihad er at man skal kjempe mot dem som angriper muslimer. For eksempel hvis en gruppe prøver å ta over et muslimsk land må muslimene kjempe imot. Det er bare hvis noen går til angrep, at man må forsvare seg. MEN det er strengt forbudt å drepe sivile ifølge Islam. Man skal kjempe mot selve fienden, ikke dem som er uskyldige. Dreper du en uskyldig ifølge Islam har du drept hele menneskeheten. Så foreksempel 11 september var IKKE jihad. De drepte uskyldige noe som er helt imot det profeten muhammed sa. Krigsfanger skal IKKE bli torturert ifølge Islam, men bli behandlet med respekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnKristenKar Skrevet 2. desember 2011 #2 Del Skrevet 2. desember 2011 I kristendommen er det ikke lov å drepe i det hele tatt - selv om du blir angrepet. Allikevel så har det store maktapperatet - den katolske kirke - slaktet et skremmende høyt antall mennesker. Både muslimer, jøder, kvinner som ble kalt for hekser, og kristne som ved å lese Bibelen fant ut at pavedømmet var korrupt. Ja, både falske kristne og falske muslimer har gjort ting i "Guds navn" som er avskyelig for Gud. De bryter da ett av de ti bud som sier: "Du skal ikke misbruke Herren din Guds navn." 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 2. desember 2011 #3 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) I kristendommen er det ikke lov å drepe i det hele tatt - selv om du blir angrepet. Allikevel så har det store maktapperatet - den katolske kirke - slaktet et skremmende høyt antall mennesker. Både muslimer, jøder, kvinner som ble kalt for hekser, og kristne som ved å lese Bibelen fant ut at pavedømmet var korrupt. Ja, både falske kristne og falske muslimer har gjort ting i "Guds navn" som er avskyelig for Gud. De bryter da ett av de ti bud som sier: "Du skal ikke misbruke Herren din Guds navn." Kan du da forklare hvorfor Norge forsvarte seg under 2 verdenskrig? Det blir akuratt det samme. De kjemper tilbake for å forsvare seg. Eller mener du at vi bare skulle stått å sett på at landet ble tatt over av nazistene? De fleste land forsvarer seg hvis de blir angrepet, også kristne. Hvis ikke, er de veldig dumme. Endret 2. desember 2011 av Aaleyah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnKristenKar Skrevet 2. desember 2011 #4 Del Skrevet 2. desember 2011 Kan du da forklare hvorfor Norge forsvarte seg under 2 verdenskrig? Det blir akuratt det samme. De kjemper tilbake for å forsvare seg. Eller mener du at vi bare skulle stått å sett på at landet ble tatt over av nazistene? De fleste land forsvarer seg hvis de blir angrepet, også kristne. Hvis ikke, er de veldig dumme. Er alle i hele Norge kristne? Hadde jeg kalt alle i Afghanistan for muslimer, hadde jeg blitt kalt rasist. Saken er den: de som oppriktig følger Jesus, bryr seg ikke om ting som skjer i denne verdenen her. Jesus sa: mitt rike er ikke av denne verden. Jeg for min del hadde nok ikke deltatt dersom jeg hadde levd under krigen, ihvertfall ikke med vold. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 2. desember 2011 #5 Del Skrevet 2. desember 2011 Er alle i hele Norge kristne? Hadde jeg kalt alle i Afghanistan for muslimer, hadde jeg blitt kalt rasist. Saken er den: de som oppriktig følger Jesus, bryr seg ikke om ting som skjer i denne verdenen her. Jesus sa: mitt rike er ikke av denne verden. Jeg for min del hadde nok ikke deltatt dersom jeg hadde levd under krigen, ihvertfall ikke med vold. Jesus er ikke imot krig. Han kommer tilbake på dommedag og skal krige mot de vantro. også i følge kristendommen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnKristenKar Skrevet 2. desember 2011 #6 Del Skrevet 2. desember 2011 Jesus er ikke imot krig. Han kommer tilbake på dommedag og skal krige mot de vantro. også i følge kristendommen Ja, han skal dømme jordens befolkning for deres ondskap. Dette har Gud latt ham gjøre, siden han er det eneste mennesket som ikke har syndet. Vi derimot er syndere, og derfor ikke verdige til å dømme andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 2. desember 2011 #7 Del Skrevet 2. desember 2011 Ja, han skal dømme jordens befolkning for deres ondskap. Dette har Gud latt ham gjøre, siden han er det eneste mennesket som ikke har syndet. Vi derimot er syndere, og derfor ikke verdige til å dømme andre. man dømmer ikke andre fordi man forsvarer seg. hvis noen sier noe stygt til deg eller banker deg tror jeg du prøver å forsvare deg. eller bare lar du de banke deg uten motstand? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnKristenKar Skrevet 2. desember 2011 #8 Del Skrevet 2. desember 2011 man dømmer ikke andre fordi man forsvarer seg. hvis noen sier noe stygt til deg eller banker deg tror jeg du prøver å forsvare deg. eller bare lar du de banke deg uten motstand? Jesus sa: om noen slår deg på det ene kinnet, så vend det andre til. Nei, jeg forsvarer meg ikke når jeg blir truet, siden Jesus sier ganske tydelig at vi skal elske våre fiender. Forresten, det at Jesus skal føre krig på jorden er i aller høyeste grad en dom. Ingen greier å forsvare seg mot Jesus da, det står faktisk skrevet: "Hvordan skal vi slippe unna Lammets (Jesus, det sanne offerlam) vrede?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 2. desember 2011 #9 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Jesus sa: om noen slår deg på det ene kinnet, så vend det andre til. Nei, jeg forsvarer meg ikke når jeg blir truet, siden Jesus sier ganske tydelig at vi skal elske våre fiender. Forresten, det at Jesus skal føre krig på jorden er i aller høyeste grad en dom. Ingen greier å forsvare seg mot Jesus da, det står faktisk skrevet: "Hvordan skal vi slippe unna Lammets (Jesus, det sanne offerlam) vrede?" Det tror jeg ikke på. Selvfølgelig hadde du forsvart deg om noen banka deg eller prøver å drepe deg. Det er helt naturlig å gå i forsvar mot den som angriper. Du hadde nok ikke bare vendt det andre kinnet til hvis det hadde skjedd. Der ser du. Jesus er vist ikke imot all slags krig. Bare krig uten mening. Endret 2. desember 2011 av Aaleyah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnKristenKar Skrevet 2. desember 2011 #10 Del Skrevet 2. desember 2011 Det tror jeg ikke på. Selvfølgelig hadde du forsvart deg om noen banka deg eller prøver å drepe deg. Det er helt naturlig å gå i forsvar mot den som angriper. Du hadde nok ikke bare vendt det andre kinnet til hvis det hadde skjedd. Der ser du. Jesus er vist ikke imot all slags krig. Bare krig uten mening. Hvorfor er det en selvfølge at jeg hadde forsvart meg? Skulle jeg da ikke lyde Jesu befaling om å elske mine fiender og gjengjelde ondt med godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 2. desember 2011 #11 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Hvorfor er det en selvfølge at jeg hadde forsvart meg? Skulle jeg da ikke lyde Jesu befaling om å elske mine fiender og gjengjelde ondt med godt? jaja.. syns synd på deg hvis du noen gang blir banka opp og du sier jo selv at jesus ikke er imot krig med mening. så hvordan kan du si han er imot all krig? du kan ikke si begge deler Endret 2. desember 2011 av Aaleyah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnKristenKar Skrevet 2. desember 2011 #12 Del Skrevet 2. desember 2011 jaja.. syns synd på deg hvis du noen gang blir banka opp og du sier jo selv at jesus ikke er imot krig med mening. så hvordan kan du si han er imot all krig? du kan ikke si begge deler Han ønsker ikke at vi skal krige. Han ønsker ikke krig selv, men har fått som oppgave av Gud til å dømme verden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 2. desember 2011 #13 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Han ønsker ikke at vi skal krige. Han ønsker ikke krig selv, men har fått som oppgave av Gud til å dømme verden. ja og først skal han krige mot de vantro før han dømmer dem. Endret 2. desember 2011 av Aaleyah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnKristenKar Skrevet 2. desember 2011 #14 Del Skrevet 2. desember 2011 ja og først skal han krige mot de vantro før han dømmer dem. Nei, dommen mot alle ugudelige er å drepe dem med sverd. Fuglene skal siden spise kjøttet av deres lik. Les Johannes' åpenbaring, så skjønner du hva jeg mener. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 2. desember 2011 #15 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Nei, dommen mot alle ugudelige er å drepe dem med sverd. Fuglene skal siden spise kjøttet av deres lik. Les Johannes' åpenbaring, så skjønner du hva jeg mener. Ja, men da kriger han vel da? Da elsker han ikke sine fiender? Endret 2. desember 2011 av Aaleyah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kilikia Skrevet 2. desember 2011 #16 Del Skrevet 2. desember 2011 Jihad er ikke at man skal kjempe mot ikke-muslimer for å gjøre andre steder muslimsk som er såkalt "hellig krig", det er en STOR misforståelse. Jihad er at man skal kjempe mot dem som angriper muslimer. For eksempel hvis en gruppe prøver å ta over et muslimsk land må muslimene kjempe imot. Det er bare hvis noen går til angrep, at man må forsvare seg. MEN det er strengt forbudt å drepe sivile ifølge Islam. Man skal kjempe mot selve fienden, ikke dem som er uskyldige. Dreper du en uskyldig ifølge Islam har du drept hele menneskeheten. Så foreksempel 11 september var IKKE jihad. De drepte uskyldige noe som er helt imot det profeten muhammed sa. Krigsfanger skal IKKE bli torturert ifølge Islam, men bli behandlet med respekt. må du absolutt dytte islam inn i trynene våres hver dag? hvis du syns islam er så jævla bra så konverter, ikke prøv å få de som hater islam til å forandre mening. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnKristenKar Skrevet 2. desember 2011 #17 Del Skrevet 2. desember 2011 Ja, men da kriger han vel da? Da elsker han ikke sine fiender? Det virker nesten som om du ikke ønsker å forstå. Begynner å bli trøtt nå, så kommer ikke til å svare mer før i morgen. God natt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 2. desember 2011 #18 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) må du absolutt dytte islam inn i trynene våres hver dag? hvis du syns islam er så jævla bra så konverter, ikke prøv å få de som hater islam til å forandre mening. skal du bestemme over meg hva jeg skriver? pass på deg selv, er det så ille så ikke gå inn på trådene da. og jeg tviler du har vært i moske og truffet muslimer, prøv det før du dømmer andre. og jeg prøver å fortelle den riktige islam, ikke den media skaper Endret 2. desember 2011 av Aaleyah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SummerJudith Skrevet 2. desember 2011 #19 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) Det virker nesten som om du ikke ønsker å forstå. Begynner å bli trøtt nå, så kommer ikke til å svare mer før i morgen. God natt gleder meg god natt (: Endret 2. desember 2011 av Aaleyah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kilikia Skrevet 2. desember 2011 #20 Del Skrevet 2. desember 2011 (endret) skal du bestemme over meg hva jeg skriver? pass på deg selv, er det så ille så ikke gå inn på trådene da. og jeg tviler du har vært i moske og truffet muslimer, prøv det før du dømmer andre. og jeg prøver å fortelle den riktige islam, ikke den media skaper har bodd i muslimskt land i 10 år, oppvokst blandt muslimer og kjent mer muslimer enn du sannsynligvis noen gang har gjort, men det er fortsatt mulig å hate islam selv om du vett mye om det. Endret 8. desember 2011 av Bond 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå