Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, håper på noen råd her nå.. Er super frustrert og har mest lyst å bare gi f... i å fortsette dette. Er sykepleierstudent i psykiatripraksis. Vil helst ikke fortelle for mye i tilfelle gjenkjenning, men kan si at blandt annet er praksisplassen min ikke relevant i det hele tatt- og jeg kommer ikke til å lære så veldig mye av å være der uansett hvor "på" jeg er selv. Det er rett og slett ikke noe som skjer på stedet. De ansatte sitter og prater i 6 timer av en 7,5 timers vakt- resten av vakten vasker de.

Hvordan skal jeg klare å holde ut, når jeg har så veldig mye annet mer fornuftig jeg kunne brukt tiden min på? Er så utrolig kjedelig å kaste bort såpass mye tid i et allerede hektisk liv ved å sitte på en stol og ikke lære noe!

Takk :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det opp med læreren din fra din skole?

Skrevet

Forstår frustrasjonen din. Har sett hatt praksis i helseutdanningen min og det var stort sett veldig bortkastet. Vi drakk kaffe, eller kikket på de andre.

Eneste som hjelper er å rapportere det på vurderinger du har underveis, ta kontakt med kontaktlærer på skolen, kort sagt: si fra.

Du har vel noen læringsmål du skal dekke i løpet av praksistiden?

Skrevet

Forstår frustrasjonen din. Har sett hatt praksis i helseutdanningen min og det var stort sett veldig bortkastet. Vi drakk kaffe, eller kikket på de andre.

Eneste som hjelper er å rapportere det på vurderinger du har underveis, ta kontakt med kontaktlærer på skolen, kort sagt: si fra.

Du har vel noen læringsmål du skal dekke i løpet av praksistiden?

hei, og takk for svar.

Jeg har tatt det opp med emnelærer og praksislærer. Svaret jeg fikk var "vi har jo hatt studenter der i mange år! Har ikke hørt noe feil om stedet noen gang", og må skrive en skriftlig klage hvis jeg skal få gjort noe. Føler det blir litt feil å bytte praksisplass når vi skulle kommet godt i gang med både oppgaveskriving osv. Selvfølgelig har vi en del mål vi skal nå. Veldig mange av de har jeg ikke sjans til å få gjort, grunnet det ikke arbeider noen sykepleiere der. Og da skjønner jeg ikke hva sykepleiestudenter gjør der!! Jeg har mest lyst å bare gi opp :(

Og kjøre skolen så hardt at de aldri bruker det stedet som praksisplass igjen!!!! Blir så irritert, blir skikkelig deppa på tanken å måtte dra dit noen gang igjen :( Og har vel kommet fram til at jeg ikke bør gjøre det heller- kommer til å knuse meg helt og det vil jeg ikke :(

Høres ut som den sutrepaven nå- ber om unnskylding for det :/

Skrevet

Arbeider det ikke sykepleiere der? Ingen?

Skrevet

Arbeider det ikke sykepleiere der? Ingen?

Det jobber èn, men hun slutter nå straks. Og hun jobber ikke der i favør av å være sykepleier. De er miljøarbeidere av alle mulige slag. Det er en vernepleier og da. Men det uføres ingen sykepleieoppgaver på stedet- da dette er hjemmesykepleiens ansvar.

Skrevet

Endten så tar du opp kampen eller så gjør du det beste ut av det. Det er jo faktisk de alternativene du har. Iallfall kan du trøste deg med at det er kortvarig.

Skrevet

Endten så tar du opp kampen eller så gjør du det beste ut av det. Det er jo faktisk de alternativene du har. Iallfall kan du trøste deg med at det er kortvarig.

MM, helt enig. Jeg heller nok mot å ta opp kampen- for om jeg blir værende på det stedet kommer jeg til å bli helt helt demotivert til å i det hele tatt fullføre studiene :(

Hva hadde dere gjort? Klaget eller bitt tenna sammen?

Skrevet

Hvor lenge har du igjen da?

ca 140 timer... laaaange timer :P

Skrevet

MM, helt enig. Jeg heller nok mot å ta opp kampen- for om jeg blir værende på det stedet kommer jeg til å bli helt helt demotivert til å i det hele tatt fullføre studiene :(

Hva hadde dere gjort? Klaget eller bitt tenna sammen?

Jeg syns du skal klage, så kanskje andre studenter etter deg slipper å havne i samme situasjon (samme stedet).

Kan jeg spørre hvilken skole du går på? (Er sykepleie student selv).

Skrevet

ca 140 timer... laaaange timer :P

Du dette holder du ut. :klemmer: Det er mindre enn en måned, og så kan du gå videre i studiet ditt uten problemer.

Etter du er ferdig kan du ta opp med studiestedet ditt at dette ikke er en passende praksisplass. Det minste man kan forlange under praksis, er å få utføre de oppgaver man skal arbeide med etter utdannelsen.

Skrevet

Jeg syns du skal klage, så kanskje andre studenter etter deg slipper å havne i samme situasjon (samme stedet).

Kan jeg spørre hvilken skole du går på? (Er sykepleie student selv).

vil helst ikke oppgi skole i frykt for å bli gjenkjent ;) Kan heller komme tilbake til det etterhvert som jeg bestemmer meg for hva jeg gjør. Er så utrolig vanskelig å bestemme seg om jeg skal bestemme meg- om du skjønner.. Hehe. Men jeg har hørt at skolen har mottatt flere klager fra studenter som har vært der i praksis tidligere- uten at det har blitt gjort noe (tydligvis-siden jeg er student der nå!!). Jeg utsetter heller studiene ett år enn å fortsette der. Vil slippe å sette mine ben innpå steden noen sinne igjen.. Har vært hjemme i dag- og blir nok hjemme på mandag og for å snakke med skolen! Trenger støtte for å få til dette, og heldigvis har jeg det :)

Skrevet

Jeg utsetter heller studiene ett år enn å fortsette der. Vil slippe å sette mine ben innpå steden noen sinne igjen.. Har vært hjemme i dag- og blir nok hjemme på mandag og for å snakke med skolen! Trenger støtte for å få til dette, og heldigvis har jeg det :)

Beklager at jeg må si det, men du virker ikke veldig motivert og moden når du er villig til å utsette studiet ditt et helt år pga en dårlig praksisplass.

Noen ganger må man bare holde ut, og du er nesten i mål med praksisen din, så det ville være dumt å gi seg nå.

Skrevet

Du dette holder du ut. :klemmer: Det er mindre enn en måned, og så kan du gå videre i studiet ditt uten problemer.

Etter du er ferdig kan du ta opp med studiestedet ditt at dette ikke er en passende praksisplass. Det minste man kan forlange under praksis, er å få utføre de oppgaver man skal arbeide med etter utdannelsen.

Det er ikke ferdig før i midten av januar- så langt over en mnd igjen... er ikke halveis engang :( Jeg har fått psykiske sperrer mot stedet nå- og tar heller et år fri enn å dra tilbake dit. Skal snakke med skolen og prøve å få byttet så jeg kanskje kan få en fin avslutning..Jeg utfører ingen/svært få oppgaver jeg kommer til å arbeide med etter endt studie- da det er hjemmesykepleien som har ansvar for alle sykepleie-oppgaver!

Skrevet

Tygg deg gjennom,få praksis godkjent og ta kampen etterpå...

Nå mens du er i praksis; let etter hva du kan få trent på. Jobb med pasientkonakt, aktivitet, fysisk trening, ernæring, ett eller annet; helt avhenging av hva slags pasienter du har. Om du går uten veileder; ta tak og let etter områder du kan jobbe med. Du skal ut av dette med litt erfaring.Send gjerne en PM, skal gjerne hjelpe deg!

Men for neste kull med studeneter: klag det inn; det er helt uhørt å gå uten veileider!

Skrevet

Det er veldg dårlig av skolen da. Går du 3. året? Det beste er jo så klart å holde ut slik at du blir ferdig, men skjønner at det er demotiverende å å ha praksis et sted man ikke har mye utbytte av.

Har du forsøkt å spørre kontaktpersoner til skolen om hvorfor de mener at dette praksisstedet er et godkjent sted?

Skrevet

Beklager at jeg må si det, men du virker ikke veldig motivert og moden når du er villig til å utsette studiet ditt et helt år pga en dårlig praksisplass.

Noen ganger må man bare holde ut, og du er nesten i mål med praksisen din, så det ville være dumt å gi seg nå.

Moden er jeg, motivert er jeg ikke akkurat nå.

Jeg skal snakke med skolen på mandag- for jeg holder dessverre ikke ut dette. Og det var også derfor jeg spurte om råd her inne (om noen har noen tips til hvordan jeg skal klare å holde ut resten. Jeg er helt rådvill nå....

Skrevet

Er jo bare drøye 3 uker. Det klarer du. Du vet jo når det er en slutt. Ikke som andre somm sleper seg til en jobb som de ikke ser en slutt på.

Sorry, det blir litt sytete for meg. Takler du det ikke eller ikke vil ha det sånn så får du bare si ifra til de rette personene.

Skrevet

Er jo bare drøye 3 uker. Det klarer du. Du vet jo når det er en slutt. Ikke som andre somm sleper seg til en jobb som de ikke ser en slutt på.

Sorry, det blir litt sytete for meg. Takler du det ikke eller ikke vil ha det sånn så får du bare si ifra til de rette personene.

3 uker? Hvor får du det fra? Til informasjon har jeg mellom 6 og 7 uker igjen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...