AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 Ok, jeg føler meg egentlig litt "tvunget" til å stille denne problemstillingen. Har en kjæreste som har en veldig god veninne. Greit nok det. Men Nå har hun fått problemer med økonomien og kjæresten min som er, vel utrolig snill, men litt for snill mener nå jeg (og det gjør meg litt irritert i dette tilfellet). Hvis hun ikke ordner opp i det mener da kjæresten min at han skal hjelpe henne økonomisk, men det betyr altså at HAN kommer til å sitte helt uten penger og få problemer, og vi skal på ferie snart som betyr at jeg må betale det meste...han har allerede lite penger å ta med seg så vi avtalte at jeg skulle ta meste "styringa" denne gangen, men jeg blir litt nervøs når han kanksje kommer til å sitte igjen med null og nada for det tok jeg jo ikke med i beregningene og da må jeg gjøre om på budsjettet...som ikke er superhøyt fra før av. Jeg sa til han at når han har så lite penger selv så kan han ikke sette seg til ansvar økonomisk for at venner kommer i kjipe situasjoner. Det går an å hjelpe men det fins grenser :S Så for å prøve å unngå mest mulig dette trenger jeg litt råd. Jeg vet ikke nøyaktig detaljer men problemstillingen er ca sånn: Tror hun går på type AAP penger, etter mitt inntrykk ihvertfall. Ihvertfall hadde hun avtalt jobbtiltak gjennom NAV. Så hun skulle møte opp på den evt. nye arbeidsplassen og levere CV etc. Pga noen småproblemer klarer hun å komme 5 min for sent, men leverer det hun skal levere og prater med de så vidt jeg har forstått. Men så får hun beskjed av NAV at de vil trekke pengestøtten hennes fordi de mener hun ikke tok jobben med vilje. Altså hun kom for sent men da hadde visst noen blitt satt før henne og hun ble utelukka fra jobben. Men hun har som sagt bevis på at hun har vært der og levert greiene sine og snakket med de. Men likevel virker det som om det fortsatt er mye usikkerhet rundt dette og hun er livredd for at de tar bort støtten hennes. Det betyr at hun kommer til å sitte med regninger/husleie etc hun ikke får betalt. Jeg vet det er viktig å komme tidsnok men ja det oppstod småproblemer så det var jo ikke intensjonen hennes å komme 5 minutter for sent. Jeg vet ikke om hun får ordnet opp i det, hun prøver å snakke til saksbehandleren sin osv for å ordne opp men de folka der virker virkelig gniene :S Hvis hun da mister pengene og blir sittende med regninger hun ikke får betalt, hva gjør hun da? Jeg vil IKKE at dette skal gå utover kjæresten min (og isåfall da også muligens meg) så jeg er veeeldig glad for råd/tips. Jeg kan godt prøve å hjelpe henne selv men jeg vil virkelig vite om det er andre muligheter før kjæresten punger ut med sine selv sårt trengte penger (som han kommer til å gjøre selv hvor mye jeg advarer mot det! ). Takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå