Majken Skrevet 19. mai 2002 #1 Skrevet 19. mai 2002 Er det noen som husker Anne fra Bjørkely, barnetv serien som gikk på NRK i slutten av 80 åra, eller begynnelsen av 90 åra? Jeg savner denne serien noe enormt, men det virker ikke som NRK har noen planer om sende denne om igjen. Det er jo laget en 3. miniserie også, i år 2000. Det virker som om dette har NRK hus forbi. Har prøvd å få kontakt med kanalen, men det er ikke særlig lett for en person alene å overbevise dem at det er interesse for serien. Er det noen som er med?
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2002 #2 Skrevet 19. mai 2002 Jeg er med!! Har lest alle bøkene og syns det er søtt! Vi får med oss flere på dette, og sender en link til NRK. Så får de se hvor mange som er interesserte! 12
Augustbrud02 Skrevet 20. mai 2002 #3 Skrevet 20. mai 2002 Ja, detre var en kjempekoselig serie! Husker også de sendte noe som het Sarah, som også var i samme "stilen" som Anne fra Bjørkely. Lurer faktisk på om også dette var fra Bjørkely, bare med en annen person i sentrum. Noen som husker det?12
Guro Skrevet 20. mai 2002 #4 Skrevet 20. mai 2002 JAAA!! Jeg husker både Anne fra Bjørkely og Sarah - kjempekoselige TV-serier! Håper de sendes i reprise om ikke så altfor lenge! I mellomtida kan vi jo lese bøkene om Anne, i hvert fall. Det kan være minst like koselig som å se henne på TV. 12
Majken Skrevet 21. mai 2002 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2002 Så koselig å se at det var noen interesserte!!!!! Den serien med Sara heter Veien til Avonlea. Like koselig den. Mange av de samme skuespillerne som i Anne fra Bjørkely, bl.a. Mrs. Lynde og Marilla.
Augustbrud02 Skrevet 23. mai 2002 #6 Skrevet 23. mai 2002 Ja, det stemmer det! Elsker forøvrig alle disse koselige gamle seriene. Følger også ivrig med på Drømmen om Narnia hver gang de episodene går i reprise!
Gjest Haugtussa Skrevet 24. mai 2002 #7 Skrevet 24. mai 2002 Husker disse seriene såvidt (jeg er født i 83), men får en sånn god følelse nå når jeg blir påminnet de. Mener å huske at jeg likte Veien til Avonlea veldig godt, og at det var høydepunkt når jeg fikk se det. Husker også vagt Anne fra Bjørkely, og vet at jeg har en bok om henne stående en plass. Kanskje jeg skal lese den!12
Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2002 #9 Skrevet 29. mai 2002 Jeg anbefaler alle å lese bøkene. Jeg fikk bøkene som min bestemor hadde og min mor hadde da de var barn. De står hjemme hos oss og er så kjekke å lese. Lucy Maud Montgomery er det som har skrevet bøkene om Anne og alle barna i Veien til Avonlea. Lillemeg
lykkis Skrevet 29. mai 2002 #10 Skrevet 29. mai 2002 Kan ikke helt glemme samegutten Ante, jeg. Deilige minner!! Kan fortsatt sette meg ned å se barnetv - det er jo litt kos, men jeg synes det er litt vel mye pedagogikk og 123. Hvor er de gode gamle eventyrene blitt av?? Ha det litt
Fru.com Skrevet 29. mai 2002 #11 Skrevet 29. mai 2002 Koser meg med å se på Anne fra Bjørkely hver lørdag jeg. Her i USA sender de nemlig serien. 12
Gjest tOnjemor Skrevet 16. februar 2003 #12 Skrevet 16. februar 2003 jeg har lest bøkene for 3 gang nå... hele serien... har lyst til å se på tv.... jeg er med stå på!!!!!!!!!!!!!! jeg har lenge hatt lyst til å se serien :D Hilsen lille meg
Gjest Mzfire Skrevet 16. februar 2003 #13 Skrevet 16. februar 2003 Ja jeg husker serien Anne fra Bjerkely og hennes venner Diane og Gilbert Den var kjempe fin den serien. Savner den masse jeg. Syns den tiden de levde på var så koselig jeg. Fine kjoler og oppsatte frisyrer, hest og kjerre. Så også Veien til Avonley. Likte begge seriene.Vi får alle mase på NRK om de kan sende i reprise igjen.
jojobing Skrevet 17. februar 2003 #14 Skrevet 17. februar 2003 Alle 6 Anne fra Bjørkely bøkene er svært anbefalt lesning! Jeg leser dem ofte om høsten når jeg trenger å "varme meg litt".
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 17. februar 2003 #15 Skrevet 17. februar 2003 Disse seriene så jeg på tv da jeg var barn, de ble sendt på tv både i Norge og i USA. Kjempefine serier, både "Road to Avonlea" og "Anne of Green Gables". Milla
blå Skrevet 17. februar 2003 #16 Skrevet 17. februar 2003 Denne serien kan lånes på biblioteket de fleste steder vil jeg tro. Jeg lånte hele serien (4 videoer) på bibloteket for et par år siden, og jeg storkoste meg. En kjempekoselig serie.
Gjest Donna Skrevet 17. februar 2003 #17 Skrevet 17. februar 2003 åja ! både Anne fra bjørkely, og Veien til Avonlea var kjempekoselige serier :-)
jojobing Skrevet 18. februar 2003 #18 Skrevet 18. februar 2003 ikke tenkt bare på seriene da...! bøkene er alltid bedre enn filmen (synes jeg ) og alle 6 bøkene er herlig lesning (kun de 3 første er vist på TV i Norge, så jeg regner med at resten ikke er filmet (?) ) jeg eier bare de tre første.. men de leses oooofte..
Majken Skrevet 21. februar 2003 Forfatter #19 Skrevet 21. februar 2003 Er det noen som har sett den tredje miniserien, laget i 2000? Jeg har alle tre på video, pluss nr 1 og nr 3 på dvd. Men helt ærlig, nr 3 kan ødelegge litt av den idylliske fornemmelsen (som i hvert fall jeg får etter nr 1 og nr 2). Den holder seg ikke etter bøkene i det hele tatt, kjenningsmelodien mangler, og bare krig og elendighet. Så akkurat der er jeg enig med jojobing... bøkene er best! Men nr 1 og nr 2 så jeg på tv før jeg leste bøkene, så der syns jeg nok filmen er best.... selv bøkene ikke er så verst der heller!
Gjest Kuala Lumpur Skrevet 20. februar 2004 #20 Skrevet 20. februar 2004 Jeg elsker denne serien!!!!! Håper at NRK vil sende den i reprise snart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå