Margrethe86 Skrevet 2. desember 2011 #1 Del Skrevet 2. desember 2011 27. November var det jo 1. søndag i advent Her var huset fylt av julemusikk, mens vi hengte opp adventstjerne, julegardiner og tente adventsstakens første lys En venninne av meg skrev på facebook senere den kvelden at "det var NOVEMBER, slutt med hysteriet" , og andre skrev "slutt med juleskryt på facebook, det er ikke alle som vil ha det trødd i ansiktet" osv... Jeg skrev ingen status om noenting, men syns det er litt trist at folk som tydeligvis ikke liker jul, ikke greier å forstå andres glede. Er det bare jeg som stusser på at folk klager over andres glede? Jeg forstår jo såklart at ikke alle liker julen, og mange opplever den som trist (men det er ikke tilfellene hos de jeg skriver om her). Er det så ille at noen gleder seg til den tiden i året det er lov å kose seg? Der familien står sterkest, og der man kan forandre alt i hele huset, uten å kalle det oppussing? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safira Skrevet 2. desember 2011 #2 Del Skrevet 2. desember 2011 Jeg er ikke så glad i jul, men klager ikke over at andre liker den. Skulle bare ønske jeg kunne glede meg over det selv (i år har jeg faktisk håp om at det kan bli en bedre jul enn på lenge). De klager kanskje bare fordi det føles ekstra kjipt når alle andre er glade, og de selv ikke opplever den samme gleden? Og reagerer med irritasjon? Forøvrig synes jeg det er rart å klage over "julemas" og "hysteri" 1. søndag i advent, det er jo faktisk da det begynner. Skjønner bedre de som klager over julemas i begynnelsen av november. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #3 Del Skrevet 2. desember 2011 Jeg klager ikke på andres glede. Ei heller rakker ned på den. Jeg sier minst mulig og det som jeg sier er positivt. Jeg skjønner faktisk julegleden til mennesker rundt meg. Jeg har også vært der. Blir litt sånn at jeg ikke kan tenke meg å rakke ned på en kollega some r 14 dager i syden nå bare fordi jeg ikke har flere feriedager til gode selv og ei heller penger selv om jeg gjerne skulle ha hatt en ferie i varmere strøk. Nei, jeg hater ikke julen, men jeg ser så veldig fram til januar. Jeg blir så minnet på at jeg har veldig liten familie, skal være alene hele jula og romjul samt nyttår. Jeg blir så til de grader minnet på at jeg ikke har økonomi til å delta, ikke helse til å være så aktiv og ingen nær familie rundt meg. At folk føler seg litt overkjørt er jo fordi jula starter for fullt for mange og handelsstanden allerede i november. Normal tradisjon er 1. desember eller 1. advent. Jeg selv himler med øya når jeg ser julemaripanen i butikkene i oktober. Ja jeg himler også med øynene når folk har full julepynting og noen inkl. tre allerede 1. advent. Samtidig så har jeg ingen problemer med det fordi det er ingen som tvinger meg til å følge det. Jeg har min tradisjon og pynter etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margrethe86 Skrevet 2. desember 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 2. desember 2011 Jeg har og dårlig økonomi, og ser ikke pengemessig frem til julen. Kan ikke gi de gavene jeg syns mine nærmeste fortjener, men gleder meg over kosen uansett Gardinene og adventstjernen har jeg uansett, og stearinlysene koster ikke allverden Med dårlig råd kommer kanskje julestemningen ekstra godt fram? Her i huset blir det mange hjemmelagede gaver, men tanken bak er god. Syns fortsatt det er litt smålig å klage på andres glede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå