Gjest Siton Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 Kjøpte meg en pakke hvite linser her om dagen, men har ikke peiling på hva dem kan brukes til. noen som har noen oppskrifter?
tusse75 Skrevet 2. desember 2011 #2 Skrevet 2. desember 2011 Oppi supper er det enkleste synes jeg. Samme hva slags grønnsaks/kylling suppe jeg lager, har jeg litt bønner og linser oppi. Er jo super sunne og man blir mettere
Gjest navnelapp Skrevet 2. desember 2011 #3 Skrevet 2. desember 2011 Du kan lage denne deilige og enkle linsegryta.
FruLuna Skrevet 3. desember 2011 #4 Skrevet 3. desember 2011 Jeg lager ofte improviserte linsegryter/-supper. Freser løk, hvitløk, evt. ingefær og chili i olje i en gryte, tilsetter linser, vann og buljongterning/fond. Lar det koke opp, har oppi en boks med tomater og de grønnsakene jeg har i kjøleskapet, samt krydder. Kan spises vegetarisk, eller du kan tilsette kjøtt/kylling i biter (evt. steke kjøttet før det får koke litt i gryten). Ellers synes jeg kokte linser med krydder og litt olje er godt til grove pølser (f.eks. chorizopølser).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå