Gå til innhold

La linnea leve

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære Linnea, jeg ønsker deg alt godt, styrke i livet, styrke til å vinne kampen du kjemper, kjærlighet så du kan elske og godta deg selv, og masse varme og glede. :klem:

• Liker 4
Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg syns serien er kjempebra. Syns det er utrolig modig å vise fram sin svakeste side på den måten hun gjør. Hun utsetter seg selv dor en voldsom kritikk dessverr (som man jo ser her).

Heia Linnea :duskedame:

Gjest Bloodless
Skrevet (endret)

Folk tenker seg virkelig ikke om før de skriver på nettet. Drive å synse og mene noe om en person de aldri har møtt, bagatellisere problemene hennes, analysere i fillebiter og påstå at det kun er for å få oppmerksomhet... Jeg blir sjokkert. Det er skammelig!

*Edit* Se der, ja. Hun har lest tråden og ting ble nok ikke akkurat lettere. Håper dere sover godt i natt. Virkelig.

Endret av Bloodless
Skrevet

Jeg digger deg, jeg og. Har lest hele bloggen din og vet følgelig hva det er snakk i. Synes det er uhørt å slenge med leppa her inne uten å i det hele tatt vite hva du faktisk skriver om!! Ønsker deg alle gode ting :nigo:

• Liker 2
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, men synes flere av dere er unødvendig harde med Linnea! Bare fordi en person er kjent betyr ikke det at man har rett til å rakke ned på dem - tenk om noen hadde opprettet en tråd med masse stygge ord om dere? Jeg synes absolutt det virker som om hun har mye hun sliter med, og å påstå at hun faktisk ikke er syk og det hele er et spill synes jeg blir for drøyt. Man kan aldri vite hva andre sliter med.

Når det gjelder tvserien så synes jeg den er ganske interessant - men det virker ikke så veldig gjennomtenkt på meg. Episodene er jo veldig korte(7 min eller så?) og flere av de minuttene går jo med til introen og slutten - jeg savner altså mer innhold og mer struktur.

Skrevet

Jeg tviler ikke på at Linnea er deprimert, og hun har min medlidenhet med det.

Men hadde hun slitt med overspising isteden for anoreksi og dermed vært feit, full av kviser og eksem, hår på haka og skeive tenner, så tror jeg ikke det hadde blitt noen serie ut av det.

Jeg savner et tilsvarende program om noen som er deprimert for et spesifikt problem (utseende, stamming, skikkelig sosialangst)!

Uansett, igjen - all cred til at hun tør å stå frem :)

• Liker 1
Skrevet

Fy som jeg forakter en del folk i denne tråden. Her er det en person som blottlegger seg fullstendig og forteller om en vanskelig livssituasjon, og så skal dere besserwissere analysere og validere dette uten å kjenne jenta?!?

Ta heller en ond blogger som virkelig er dumme og ufyselige i sitt menneskesyn - for de finnes i hopetall.

Jeg synes Linnea er klok, reflektert og morsom. Men hun er svært, svært trist. Og hun er også vakker. og tilogmed det klarer dere å bruke mot henne.

• Liker 17
Skrevet

Problemet med internett er at folk tror de kan skrive hva som helst uten at det påvirker noen, som om ingen leser det de skriver. Det gjelder både tette bloggere som blottlegger sjela, og folk på forum som ikke tenker over at de det blir slengt dritt om, faktisk kan snappe opp dette her.

Skrevet

Jeg synes serien er interessant, og jeg leser bloggen nå og da. Synes Linnea virker som en søt jente, og jeg får vondt av henne. Ingen bør trenge å ha det sånn, og jeg kjenner igjen noen trekk fra venner jeg har som også sliter psykisk.

Kan ikke si at jeg er overrasket over innleggene i denne tråden, jeg har hengt her på forumet lenge nok til å vite at en alt for stor prosent av medlemmene ser ut til å mangle både folkeskikk og empati - i hvert fall så lenge de sitter trygt bak en skjerm..? Men jeg blir likevel lei meg på Linneas vegne. Fader da, hvordan kan man sitte her å komme med kritikk og mistanker mot en person dere ikke kjenner personlig i det hele tatt, når vedkommende åpent i media har stått frem med psykiske problemer? Det å slite psykisk regner jeg med at er vanskelig nok i seg selv, om ikke man skal få slike tanketomme og stygge kommentarer i tillegg, når man er tøff nok til å være åpen om problemene sine.

Tenk å hakke sånn på en 21 år gammel jente som ikke har det bra.

Just for the record, jeg er ingen "blind fan" eller fjortis. Jeg vet ikke mye om Linnea og er ikke så veldig opptatt av blogger. Min reaksjon hadde vært den samme uansett hvem Linnea var.

• Liker 7
Skrevet

Jeg ønsker på ingen måte å "plukke i stykker" denne jenta eller betvile at hun har sitt å stri med.

Jeg hadde aldri hørt om Linnea før i dag, og nå har jeg sett de tre episodene på nett. Min reaksjon er at denne filmen er mer komedie enn noe annet. Jeg synes filmen virker påtatt dyster og jeg kjenner at jeg nesten blir litt beklemt av å se på. Det virker nesten som om det av og til bobler latter under overflaten, men så undertrykkes smilet, for dette skal jo være så "dark".

Igjen - ikke kritikk av hovedpersonen, men av filmen. Eller saken, om man vil.

Jeg synes ikke dette tjener til å "være åpen om psykiske lidelser", det minner mer om en film om tenåringsopprør, trass og misnøye. I mitt hode og i min virkelighet - andre kan ha det helt annerledes - ville en film om depresjon hatt en komplett annerledes undertone. Dette virker mer som en parodi på en realityserie.

Kanskje det hadde vært bedre om man laget en film med hovedfokus på hennes spiseforstyrrelse?

Men for all del, jenta er søt. :)

• Liker 4
Gjest D_flatmajor
Skrevet

Noen i denne tråden mener at det er et svakhetstegn ved serien at den handler om et kjent menneske.Jeg er uenig.

Det faktum at hun er kjent er med på å sette fokus på psykiske lidelser på en måte som når frem til flere. Jeg tror ikke like mange ville sett på serien om det var en tilfeldig person fra gata. Man kan selvsagt diskutere om dette i seg selv er positivt, jeg mener det er bra at "kjente mennesker" står frem for å fjerne stigma rundt psykiske problemer. Hun fungerer nok som "forbilde" for mange, og appellerer kanskje derfor til målgrupper som ellers er vanskelige å nå.

Ja, psykiske problemer arter seg forskjellig fra person til person. Men etter min mening så trenger ikke formålet med en slik serie å være at man skal vise all variasjon i hvordan det oppleves. Det er en egen verdi i å følge en person,og på den måten se bredden i hvordan det oppleves for henne.

Hvis noen mener at det er negativt at hun viser denne siden av seg selv, så viser det kun at vi trenger serien. Det samme gjelder for spekulasjonene rundt om hun er virkelig er syk. Jeg lurer virkelig på hvordan noen kan tro at de vet det bedre enn Linnea selv.

• Liker 7
Skrevet

Hun fungerer nok som "forbilde" for mange, og appellerer kanskje derfor til målgrupper som ellers er vanskelige å nå.

Jeg tror faktisk at hun fungerer som et forbilde for på den måten at unge blir oppfordret til å dyrke sin misnøye med livet. Dessverre. Jfr. svært mange av meldingene som kommer i kommentarfeltet i bloggen hennes.

Jeg synes det er litt for stor kulhetsfaktor ute og går, det blir nærmest forherliget å være minsfornøyd og deppa.

Det blir litt sånn søt & sur = kul.

• Liker 1
Skrevet

Var innom bloggen hennes for første gang akkurat nå, og jeg synes faktisk ikke den er særlig skarp og vittig, den er ganske middels. Og jeg leser en del blogger.

Den ser nesten mer ut som en modells blogg, for hun er ganske opptatt av å poste pene bilder av seg selv, kan det se ut til. Ikke noe galt med det, men det blir litt snålt når hovedgreia hennes liksom skal være å skrive om depresjon.

Hvor står det at "hovedgreia hennes liksom skal være å skrive om depresjon"? Så vidt jeg har forstått handler bloggen om det Linnea finner for godt å legge ut av bilder og historier fra livet sitt, verken mer eller mindre.

Jeg tviler ikke på at Linnea er deprimert, og hun har min medlidenhet med det.

Men hadde hun slitt med overspising isteden for anoreksi og dermed vært feit, full av kviser og eksem, hår på haka og skeive tenner, så tror jeg ikke det hadde blitt noen serie ut av det.

Jeg savner et tilsvarende program om noen som er deprimert for et spesifikt problem (utseende, stamming, skikkelig sosialangst)!

Uansett, igjen - all cred til at hun tør å stå frem :)

Nå er det faktisk slik at depresjon er en sykdom i seg selv, man trenger ikke å være deprimert for noe. Jeg har selv hatt sosialangst og depresjon, i perioder bare sosialangst, i perioder bare depresjon, og i perioder begge deler. Det kan selvfølgelig virke inn på hverandre, men i hovedsak er det to forskjellige sykdommer. Jeg tviler også på at Linnéa er deprimert fordi hun har spiseforstyrrelser (hvilket uansett i høyeste grad er et spesifikt problem!), det er nok heller slik at begge deler er et utslag av at hun har det vondt med seg selv.

Nå tror jeg heller ikke at de som lagde serien satt seg ned og tenkte "Nå skal vi lage en serie om depresjon!" Nå har jo Linnéa jobbet med disse menneskene, så det var nok heller slik at de tenkte "Hm, jeg har lyst til å finne på noe for å hjelpe Linnéa, tenke tenke, det kan jo kanskje bli en bra tvserie, der vi prøver å finne på ting for at hun skal få det bedre".

At du savner programmer om andre personer med andre problemer kan du jo sikkert foreslå for nrk eller andre at de skal lage, men det er jo ikke så veldig relevant for denne serien.

Forøvrig sier jeg meg enig med de som skriver at Linnéa er vittig, skarp, morsom og ærlig, hvilket er grunnen til at jeg leser bloggen hennes. Ja, hun er også vakker, som sikkert har vært med på å gjøre henne kjent, hun hadde nok ikke blitt tatt bilder av for mange blader om hun var overvektig og kvisete, men samtidig finnes det tusenvis av blogger skrevet av vakre jenter, hvorav kun et fåtall blir spesielt kjent, og denne skiller seg så definitivt ut i mengden.

• Liker 1
Skrevet

Linnea har da gjennom bloggen sin og andre medier rakket ned på en god del andre kjente og halvkjente mennesker som seg selv, men nå står plutselig hun i særstilling fordi at hun er deprimert?

Hun har lov til å rakke ned på andre, men ingen har lov til å rakke ned på henne? Sorry folks, det fungerer ikke på en måten.

• Liker 7
Skrevet

Komisk å se hvordan kommentarene forandret seg etter Linnea joinet samtalen.

Jeg hadde aldri hørt om henne før, men har sett episodene og synes hun gir et dårlig bilde på deprimerte. Hun svarer spydig og engasjerer seg lite og jeg, som deprimert, føler meg latterliggjort. Hun er heller ikke noe godt forbilde for andre, så håper ikke hun når ut til en stor andel.

Hva skulle jeg ikke gjort for en venn som han hun har!!

• Liker 7
Skrevet

Hvor står det at "hovedgreia hennes liksom skal være å skrive om depresjon"? Så vidt jeg har forstått handler bloggen om det Linnea finner for godt å legge ut av bilder og historier fra livet sitt, verken mer eller mindre.

Hun kaller bloggen sin "Alt du vet er feil". Og webserien er i hvertfall presentert som hennes "kamp for livet". Hun er blitt kjent som hun som blogger om depresjon, i hvertfall.

Forøvrig sier jeg meg enig med de som skriver at Linnéa er vittig, skarp, morsom og ærlig, hvilket er grunnen til at jeg leser bloggen hennes.

Ikke direkte uenig, men det hele får et skjær over seg som jeg føler nærmest gjør litt narr av de som sliter med depresjoner. Nå er det meget mulig tilfellet med henne, også, men både bloggen og serien synes jeg kanskje framstiller ting på en litt...tja. Sliter med depresjoner selv, og kjenner meg ikke igjen overhodet.

Og hun skriver om sin egen blogg at "Jeg er over gjennomsnittet bitter, og liker stort sett ingen andre enn meg selv."

Jeg synes det blir litt sånn galgenhumoristisk, og iom at bloggen hennes og serien blir presentert som noe som skal være med å "avtabuisere" depresjon, får jeg litt bismak i munnen.

• Liker 2
Skrevet

Nå er det meget mulig tilfellet med henne, også,

altså at hun er deprimert

Skrevet

Komisk å se hvordan kommentarene forandret seg etter Linnea joinet samtalen.

Jeg hadde aldri hørt om henne før, men har sett episodene og synes hun gir et dårlig bilde på deprimerte. Hun svarer spydig og engasjerer seg lite og jeg, som deprimert, føler meg latterliggjort. Hun er heller ikke noe godt forbilde for andre, så håper ikke hun når ut til en stor andel.

Hva skulle jeg ikke gjort for en venn som han hun har!!

Noen må jo faktisk få lov til å fortelle noe positivt om henne og når alle andre bare rakker ned på henne her inne(nesten uten å ha sett eller lest noe av det hun skriver) Tror ikke du heller hadde følt deg mye høy i hatten etter å ha lest det som har stått her.

Håper at du slipper å føle deg latterliggjort, for det tviler jeg at det er noen som prøver på å gjøre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...