Gå til innhold

La linnea leve

Fremhevede innlegg

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg er alvorlig deprimert, i følge lege og psykolog. Men samtidig er jeg ganske oppegående, holder meg opptatt, har to jobber, et sosialt liv, kjører bil, osv. Men angsten, selvmordstankene, tankene om at jeg er et null, kontroll/manglende kontroll over maten, spiser meg opp fra innsiden 24/7. Jeg har på en måte bare lært meg å leve med det, slåss mot det, av og til taper jeg sterkt. Men ja...

Du er utrolig sterk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun burde lagt seg inn på psyk og fått skikkelig behandling? Noen som vet hvorfor hun ikke gjør det?

Fordi da mister hun jobben sin. Hennes jobb er jo å være deprimert. Hun tvilholder på depresjonen sin, dyrker den i huet og ræva. Hun VIL rett og slett være deprimert.

En hån mot alle som prøver å komme seg ut av en depresjon.

• Liker 5
Skrevet

Var innom bloggen hennes for første gang akkurat nå, og jeg synes faktisk ikke den er særlig skarp og vittig, den er ganske middels. Og jeg leser en del blogger.

Den ser nesten mer ut som en modells blogg, for hun er ganske opptatt av å poste pene bilder av seg selv, kan det se ut til. Ikke noe galt med det, men det blir litt snålt når hovedgreia hennes liksom skal være å skrive om depresjon.

• Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet

Var innom bloggen hennes for første gang akkurat nå, og jeg synes faktisk ikke den er særlig skarp og vittig, den er ganske middels. Og jeg leser en del blogger.

Den ser nesten mer ut som en modells blogg, for hun er ganske opptatt av å poste pene bilder av seg selv, kan det se ut til. Ikke noe galt med det, men det blir litt snålt når hovedgreia hennes liksom skal være å skrive om depresjon.

Hun er pen, derfor pene bilder.

Og det er ikke mange innlegg der hun har bilder av seg selv. Bare sånne tullebilder.

• Liker 5
Skrevet

En kommentar på bloggen hennes:

Jeg liker at du poster episodene her, Linnéa. Jeg skal se hver eneste en, fordi du fascinerer meg. Du er så vakker og ufattelig kul, og så vet du det ikke selv.

Hun vet det ikke selv, liksom! :skratte:

Ufattelig kul, altså. Her ser man - hun framstår som kul, det er det hun prøver på. Det skal liksom være kult å være deprimert. Jeg synes faktisk bloggen hennes er litt farlig. Ser ikke bort fra at unge mennesker som leser bloggen hennes, vil være like "vakre og ufattelig kule" som Linnea, og tror dermed at å framstå som mørk og deprimert er en del av pakka.

• Liker 4
Skrevet

Hun er pen, derfor pene bilder.

Og det er ikke mange innlegg der hun har bilder av seg selv. Bare sånne tullebilder.

Det er jeg ikke enig i. Hva med bildene med trutmunn? Masse "jeg-er-vakker-bilder".

Og nei, jeg er ikke misunnelig. Jeg er dessuten dobbelt så gammel som henne. ;)

Veldig enig i det med at bloggen hennes er "farlig".

• Liker 1
Skrevet

Du er så sterk og modig,og veldig, veldig pen. Jeg sliter med de samme tingene som deg, men jeg klarer ikke forstå at mennesker som er så vakre kan ha det så vondt. Det gjør ting nesten bare verre,for hvis du har det sånn, hvordan skal jeg føle meg da.

• Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet

Det er jeg ikke enig i. Hva med bildene med trutmunn? Masse "jeg-er-vakker-bilder".

Og nei, jeg er ikke misunnelig. Jeg er dessuten dobbelt så gammel som henne. ;)

Veldig enig i det med at bloggen hennes er "farlig".

Kan du linke til noen?

Kan ikke huske at jeg har sett noen.

• Liker 1
Skrevet

Bare jeg som reagerer på tittelen på serien?

"La Linnea leve". Høres jo ut som noen skal drepe henne, ikke depresjon.

• Liker 4
Skrevet

Det kommer ganske tydelig fram her at du ikke har lest noe særlig på bloggen hennes.

Ja, Linnea er svært vakker. Og hun er utrolig vittig. Men hun har det ikke noe bra, og hvis man leser litt mellom linjene på selv de "morsomste" innleggene så kommer det fram.

Jeg synes du kan ta en titt på serien før du kommer og kritiserer henne på denne måten.

Jeg har lest bloggen lenge, jo. Og irritert meg lenge. Har du lest kommentarene hun får? Blogg handler ikke bare om personen som skriver den, men om responsen personen får. Jenta blir idealisert for kroppen og personligheten sin, når faktum er at både kroppen og personligheten (den hun viser på bloggen, altså) er diagnostisert som henholdsvis anoreksi og depresjon.

Og til å være misfornøyd med seg selv legger hun ut mye bilder i hotpants og bikini, det er et faktum. Vittigheten hennes er oppbrukt og ikke spesielt original, jeg var bittersøt ti år før henne. :)

• Liker 2
Skrevet

Kan du linke til noen?

Kan ikke huske at jeg har sett noen.

Tja... Det hele begynner jo med modellbildet på førstesiden.

Og så godt som samtlige bilder videre nedover siden har "blikket". Men jeg skal ikke rakke ned på henne for å poste lekre bilder av seg selv. Hun er jo en søt jente. Virker bare som om det er en viktig greie for henne dette - å framstå vakker og trist. Får nesten inntrykk av at hun setter seg ned og tenker og grubler: Hva for noe trist og leit og teit skal jeg skrive om i dag??

Skrevet

Jeg siterer svaret til Linnéa på en kommentar fra en leser:

Så skriver du at jeg ser ut som jeg gjorde før jeg ble syk, utelukkende for å dra meg ned. Og selv om du naturligvis ser 15 kilo feil, gjør kommentaren meg så ulykkelig og frustrert at jeg mest sannsynlig kunne ha slått deg ihjel.

Det er bare en dag siden jeg sist sto inne i en matvarebutikk mens tårene trillet bak skjerfet, fordi jeg ikke fikk meg selv til å kjøpe mat - til tross for at jeg akkurat hadde løpt en mil og visste at jeg burde spise. Jeg tittet på baksiden av alle de sunneste matvarene, men konkluderte med at alt var farlig eller «for mye», og hentet den vanlige boksen mager kesam fra kjøledisken. Så sto jeg der med kurven min, bestående av en firepakning Pepsi Max og en boks kesam, helt tom innvendig, og jeg var så uendelig skuffet over meg selv.

Les hele innlegget her.

Jeg synes det var veldig trist å lese akkurat det innlegget. Har ikke lest bloggen hennes mye og har egentlig trodd at hun bare prøver å være kul og morsom, men har endret oppfatningen etter å ha sett serien.

• Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet

Tja... Det hele begynner jo med modellbildet på førstesiden.

Og så godt som samtlige bilder videre nedover siden har "blikket". Men jeg skal ikke rakke ned på henne for å poste lekre bilder av seg selv. Hun er jo en søt jente. Virker bare som om det er en viktig greie for henne dette - å framstå vakker og trist. Får nesten inntrykk av at hun setter seg ned og tenker og grubler: Hva for noe trist og leit og teit skal jeg skrive om i dag??

:skratte:

Ser bare et helt vanlig blikk, jeg. Eneste er jo på den forsiden der hun skal spise en hamburger eller hva det enn er. Men da ble hun sikkert fortalt at hun skal kikke sånn.

Skrevet

Vittigheten hennes er oppbrukt og ikke spesielt original, jeg var bittersøt ti år før henne. :)

Bruker hun ordet bittersøt? Eldgammalt. ;)

Skrevet

:skratte:

Ser bare et helt vanlig blikk, jeg. Eneste er jo på den forsiden der hun skal spise en hamburger eller hva det enn er. Men da ble hun sikkert fortalt at hun skal kikke sånn.

Ok, jeg skjønner at du ikke ser hva jeg mener. Og det er greit.

Men - som en annen skriver over her: Til å være misfornøyd med seg selv legger hun ut mye bilder i hotpants og bikini. Og med alle kommentarene hun får om hvor fantastisk vakker og trist hun er, så er det jo ikke rart at hun spiller på det. Med "blikket".

Men hvis du ikke ser det - greit.

Skrevet

Jeg får ikke inntrykk av at denne jenta er klinisk deprimert. Det virker mer som om hun har en depressiv legning, at det er hennes eget image, både overfor omverden og overfor seg selv, å velte seg i egen misnøye. Hun rendyrker alt det negative i livet sitt, og gjør seg penger av det. Hun får være så vittig og pen hun bare vil, les gjerne bloggen hennes og se gjerne programmet hennes, men dette handler for meg veldig lite om depresjon.

Ja, depresjoner arter seg ulikt for ulike mennesker, men noe til felles har alle virkelig deprimerte - de er for deprimerte til å lage en tv-serie om seg selv og sin elendighet. Jeg har nok både førstehånds- og andrehåndskjennskap til depresjoner, til oppfatte dette tv-serie-stuntet som nettopp dét - et stunt.

Jeg synes denne jenta virker å være en eneste stor gimmick.

Amen.

Skrevet (endret)

redigert

Endret av linneam
gammelt innlegg
  • Liker 19
Gjest badeand1
Skrevet

Det er helt ufattelig sårende å lese dette. Måten dere plukker meg i biter på, og påstår ting dere overhodet ikke har kunnskaper om.

Offentlig person eller ei, det er forskjell på å kritisere et fenomen og et menneske.

Takk for meg.

Bevis på at du er Linnea?

• Liker 2
Skrevet

Folk skal faen meg være litt forsiktige med hva de skriver i denne tråden. Dere diskuterer et menneske som har enorme utfordringer i hverdagen, og selv om hun har valgt å være en offentlig person, så har hun allerede kniver i ryggen. Må folk vri dem om? Må folk tvile på hennes hverdag, hennes følelser og inntrykk?

MÅ FOLK skrive negativt og stygt? Greit nok at det er et diskusjonsforum, men har man da kastet all medfølelse, folkeskikk og barmhjertighet overbord fordi det er lov å diskutere her? Skjerpings, skjerpings.

• Liker 10
Skrevet

Bevis på at du er Linnea?

Selv om dette ikke er Linnea, noe jeg tror vedkommende er, så hadde Linnea uansett blitt veldig skuffet og lei seg av å lese dritten her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...