Gå til innhold

La linnea leve

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg sett alle episodene, og jeg synes ikke dette fronter depresjoner eller psykiske problemer i det hele tatt. Det eneste jeg ser er ei muttsur utakknemlig jente, med en helt utrolig god venn som gjør alt for å få henne til å smile litt.

Så, jeg lurer på hva poenget med dette programmet er, bortsett fra at det er Linnéa-show?

Det har altså ikke slått deg at 'muttsur' kan være uttrykk for depresjon? Hvordan mener du at riktig depresjon ser ut?

Det er forresten mulig å smile og samtidig være deprimert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har depresjon og sf. Jeg er stort sett ganske så sur og negativ - hele tiden.

Så for min del kjenner jeg meg igjen. Og jeg liker den svarte humoren. Godt at en kan ha galgenhumor!

Men det er ikke for alle.

• Liker 1
Skrevet

Hun burde lagt seg inn på psyk og fått skikkelig behandling? Noen som vet hvorfor hun ikke gjør det?

Å være innlagt på psykiatrisk er ikke for alle. Mange opplever forverring av å være innlagt, fordi man blir så institusjonalisert. Poliklinisk behandling er for mange et mye bedre alternativ.

Hva er det med alle disse bloggerne?

De skal være i rampelyset og få oppmerksomhet, men de takler ikke kritikk.

Googler de seg selv hver eneste dag for å ha oversikt eller?

Når man blogger får man oversikt over hvordan folk har kommet seg inn på bloggen. Man får en liste over hvilke internettsider som har sendt folk inn til bloggen, og man får oversikt over hva folk har googlet for å komme til bloggen. Jeg vet ikke om alle bloggsteder har denne funksjonen, men den finnes i alle fall på wordpress.

Skrevet

Kjenner Linnea, i virkeligheten er hun absolutt ikke slik hun fremstiller seg selv på bloggen eller i "La Linnea leve". Just sayin'

Og ja, hun har kjæreste. Eller, holder på med en fyr da.

Gjest badeand1
Skrevet

Kjenner Linnea, i virkeligheten er hun absolutt ikke slik hun fremstiller seg selv på bloggen eller i "La Linnea leve". Just sayin'

Og ja, hun har kjæreste. Eller, holder på med en fyr da.

Evidence? ^^

Gjest True Khaleesi
Skrevet

Linnea er kjempekul og veldig morsom. Pen er hun også.

Har ikke sett serien, men skal gjøre det.

Liqorice, du er forresten i et av innleggene hennes! :skratte:

Fantastisk.

Skrevet

Det har altså ikke slått deg at 'muttsur' kan være uttrykk for depresjon? Hvordan mener du at riktig depresjon ser ut?

Det er forresten mulig å smile og samtidig være deprimert.

da en i min familie var veldig deprimert, lå hun hele dagen på rommet og om hun ga lyd fra seg så var det noe ala 'jeg vil dø...' eller HYYYYYYYL BRÅÅÅK RABALDER....

noe ork til å sminke seg eller gå ut i det hele tatt hadde hun sjelden... og en sjelden gang imellom når hun var i bedre humør fikk jeg lov til å gre ut flokene i håret hennes.... hun gredde jo ikke håret på ukevis....

hadde det kommet noen som skulle filme henne da, hadde det helt sikkert endt opp med et par klipp på 10 minutter der det ikke skjedde noe, for som oftest plagde det når det var folk i nærheten...

tror nok linnea sin serie er mye mer interessant sånn sett :P

Har ikke sett den da, jeg sitter på et bråkete rom og har uansett ikke lys på denne pc-en :P

men har lest mye av bloggen hennes, hun er jo morsom... til tider litt for MYE negativ.. man legger tydelig merke til at hun har skrevet noe kun for å være negativ....

men tror nok at fokus på psykiske lidelser kunne vært bedre dokumentert i andre tilfeller.... serien hennes trur jeg blir mer underholdning....

men som sagt, jeg har ikke sett den.... men jeg blir jo selv halvveis deprimert av å vite at hun tjener massevis av penger på bloggen sin osv.... :P

Gjest WendyClear
Skrevet

da en i min familie var veldig deprimert, lå hun hele dagen på rommet og om hun ga lyd fra seg så var det noe ala 'jeg vil dø...' eller HYYYYYYYL BRÅÅÅK RABALDER....

noe ork til å sminke seg eller gå ut i det hele tatt hadde hun sjelden... og en sjelden gang imellom når hun var i bedre humør fikk jeg lov til å gre ut flokene i håret hennes.... hun gredde jo ikke håret på ukevis....

hadde det kommet noen som skulle filme henne da, hadde det helt sikkert endt opp med et par klipp på 10 minutter der det ikke skjedde noe, for som oftest plagde det når det var folk i nærheten...

tror nok linnea sin serie er mye mer interessant sånn sett :P

Har ikke sett den da, jeg sitter på et bråkete rom og har uansett ikke lys på denne pc-en :P

men har lest mye av bloggen hennes, hun er jo morsom... til tider litt for MYE negativ.. man legger tydelig merke til at hun har skrevet noe kun for å være negativ....

men tror nok at fokus på psykiske lidelser kunne vært bedre dokumentert i andre tilfeller.... serien hennes trur jeg blir mer underholdning....

men som sagt, jeg har ikke sett den.... men jeg blir jo selv halvveis deprimert av å vite at hun tjener massevis av penger på bloggen sin osv.... :P

Hvorfor blir du det? Er du en slik ond person som ikke unner andre rikdom og lykke?

Skrevet

Hvorfor blir du det? Er du en slik ond person som ikke unner andre rikdom og lykke?

joda. men jeg kunne ønske jeg var der selv.

Skrevet

Jeg synes hun er en dyktig skribent, når hun skriver annet enn hvor lite hun spiser, hva twitter gjør og hvor full hun var sist hun drakk.

Men dersom dette skulle fremme hvordan det kan være å leve med depresjon / forsøke å hjelpe noen med depresjon - så synes jeg det hele minner om et dårlig sirkus.

• 1 år senere...
Skrevet

Synes i grunnen det er noe veldig patetisk over bloggene til disse unge og vakre, men akk så spiseforstyrrede og psykisk ustabile jentene. Fotballfrue og Linnea er to av veldig mange slike bloggere. Og alle som kommenterer på bloggen deres, består av et stort antall nesegruse beundrerinner i 14-20 års alderen. Synes det er litt skremmende at unge mennesker i dag har syke og anorektiske kvinner blandt sine store forbilder. Det burde ha vært strengere regler for hva folk skal kunne publisere på nettet. Disse bloggerne er til fare både for seg selv og andre. Slik det er nå, kan jo et hvilket som helst tåpelig nek skrive om hva som helst, og dermed trekke unge mennesker med seg ned i sitt dystre univers.

Bare å flytte til Nord Korea det;)

Altså.. Hvis du har problemer med ytringsfrihet sånn generelt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...