Moscato Skrevet 8. desember 2011 #181 Del Skrevet 8. desember 2011 Om du googler, så kanskje du kan sette deg litt mer inn i historien til Linnea i media. Hun har flere ganger sagt at hun skriver for å underholde, at hun vil ha en blogg som er å le av - så hvorfor skal vi ta dette alvorlig mener du? Selv om serien og bloggen hennes skal underholde og ikke nødvendigvis taes så innmari alvorlig (det er vel ingen som virkelig tror eller mener eller påstår at serien skal redde enhver som sliter med depresjon), så betyr det jo ikke at hun faker deprimert. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #182 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg synes den nyeste episoden hvor hun er på gård er veldig søt. Linnea virker som en sterk, ærlig, tøff person. Håper ting ordner seg for henne! Det må være fælt å være så ung, og likevel ha så lite håp for fremtiden. Har virkelig vondt av henne, og ønsker henne ALT det beste. Skjønner ikke all negativiteten som kommer frem i denne tråden. Det viser vel bare igjen at det enkleste i verden er å være slem og nedlatende mot andre. It doesn´t take a talent to be mean... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #183 Del Skrevet 8. desember 2011 Om du googler, så kanskje du kan sette deg litt mer inn i historien til Linnea i media. Hun har flere ganger sagt at hun skriver for å underholde, at hun vil ha en blogg som er å le av - så hvorfor skal vi ta dette alvorlig mener du? Jaha, så det er hva hun selv sier? At hun skriver for å underholde? Da synes jeg i såfall det er veldig, veldig synd at bloggen og tv-serien nå blir applaudert for å "sette fokus på depresjon og avtabuisere psykiske problemer". Nå skal jeg ikke si at det er Linnas feil at det er blitt slik, men slik er det blitt, i hvertfall. Hun sa i en episode: "Hvis jeg gjenfødes, blir jeg skikkelig forbanna!" Ja, dette er underholdning. I mine øyne er det nærmest en komedie, og jeg føler som mange andre i denne tråden har sagt, at den er en hån mot de som virkelig sliter med depresjoner. Eller rettere - det at serien sies å være så ærlig og at den bidrar til mer åpenhet - det er et hån. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #184 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg synes den nyeste episoden hvor hun er på gård er veldig søt. Linnea virker som en sterk, ærlig, tøff person. Ja, hun virker sterk og tøff i forhold til standhaftigheten - hun VIL ikke ha det bedre! Hun tviholder på sitt image som svart og negativ. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juvelia Skrevet 8. desember 2011 #185 Del Skrevet 8. desember 2011 Linnea gjør seg skikkelig til å virker ganske planlagt. kjedelig,men hver sin smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 9. desember 2011 #186 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Jaha, så det er hva hun selv sier? At hun skriver for å underholde? Da synes jeg i såfall det er veldig, veldig synd at bloggen og tv-serien nå blir applaudert for å "sette fokus på depresjon og avtabuisere psykiske problemer". Nå skal jeg ikke si at det er Linnas feil at det er blitt slik, men slik er det blitt, i hvertfall. Hun sa i en episode: "Hvis jeg gjenfødes, blir jeg skikkelig forbanna!" Ja, dette er underholdning. I mine øyne er det nærmest en komedie, og jeg føler som mange andre i denne tråden har sagt, at den er en hån mot de som virkelig sliter med depresjoner. Eller rettere - det at serien sies å være så ærlig og at den bidrar til mer åpenhet - det er et hån. Man kan vel ha humor selvom man er deprimert. Selvom det gjerne blir litt "svart humor". Ja, hun virker sterk og tøff i forhold til standhaftigheten - hun VIL ikke ha det bedre! Hun tviholder på sitt image som svart og negativ. Hvordan kan noen tro at andre ikke VIL bli bedre? Tror du virkelig det er noen som går rundt og ØNSKER å ha det vondt? Hvor dum går det egentlig an å bli? Endret 9. desember 2011 av SummerJoy 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johnnyc Skrevet 10. desember 2011 #187 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg tror ikke Linnea er sur hele tiden. Har noen av dere har sett på episoden av Trygdekontoret når hun var gjest? Hun forteller hvertfall at hun opplever et veldig stort press når hun skal poste et nytt innlegg. Noe som er veldig forståelig, med tanke på hvor fort folk kritiserer. Hun forteller også at hun ikke skriver om det positive på bloggen - fordi hun ikke vil det. Jeg tror at Linnea er både deprimert og har det vanskelig, og jeg tror at det er denne negative siden av livet hennes som kommer fram i bloggen. Jeg synes også det er idiotisk med dere som skriver "dette hadde vært et bra program om de hadde fått inn noen som hadde en grunn til å være deprimert, som var stygge eller feite eller noe sånt." Hvor utrolig umenneskelig er ikke det å skrive? Så fordi Linnea er pen burde hun egentlig bare holde kjeft og smile? Fordi hvis Linnea forteller om depresjonene sine, ja da kommer ungdom til å gjøre som henne. Slemme Linnea! Depresjon kan ramme alle. Det kan foreksempel være på grunn av en hendelse, foreldre, påvirkning fra mediene eller dårlige sosiale antenner. Depresjoner og problemer med selvtilliten trenger ikke ha en grunn en gang, vi kan alle være vår egens verste fiende. At man enten må være stygg eller feit for at folk skal gi deg medlidenhet når du åpenbart lider av depresjoner er bare idiotisk. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 10. desember 2011 #188 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg synes også det er idiotisk med dere som skriver "dette hadde vært et bra program om de hadde fått inn noen som hadde en grunn til å være deprimert, som var stygge eller feite eller noe sånt." Veldig enig, dette er en utrolig idiotisk ting å skrive. Selve definisjonen på depresjon er jo nettopp det at man er nedstemt og greier ikke å føle glede selv om det ikke er noen grunn! Det gjør det jo ikke bedre at deprimerte mennesker ofte har dårlig samvittighet fordi de føler det slik. Om man er lei seg av en grunn så er det jo ikke depresjon, da er det gjerne en sorgreakson eller noe i den dur. Har selv aldri hatt psykiske problemer (heldigvis), men herregud, det går da an å ha litt empati og prøve å sette seg inn i andres situasjon likevel. Syns mange her er ganske slemme rett og slett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 10. desember 2011 #189 Del Skrevet 10. desember 2011 Syns mange her er ganske slemme rett og slett Helt enig!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
okidoki Skrevet 13. desember 2011 #190 Del Skrevet 13. desember 2011 Ny episode i dag! Jeg syns det er en bra serie. Den viser én versjon av depresjon, det er faktisk ikke noen fasit på hvordan man skal oppføre seg med depresjon. Skal vedde på at mange kjenner seg igjen i "likegyldigheten" til diverse løsningsforslag, at man liksom ikke greier å tro på at noe skal virke uansett.. Og at noen sier at Linnéa ikke kan være deprimert på ekte fordi hun er pen - det er rett og slett latterlig! Herregud.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rusken Skrevet 16. desember 2011 #191 Del Skrevet 16. desember 2011 Ser at det er flere her som tviler på om jenta virkelig er deprimert. Jeg har fulgt bloggen hennes lenge, og grunnen til at jeg ikke tviler på henne er fordi jeg faktisk kjenner meg igjen. Det finnes ikke to streker under svaret her. Jeg går på antidepp selv og jeg kan virke skikkelig apatisk med mindre jeg anstrenger meg for å være glad og positiv. Hun sier "Jeg hopper ikke i taket av de må verdiene. Jeg ser dem, jeg bare bryr meg ikke" Det er noe jeg kunne ha sagt da jeg var skikkelig nede. Jeg skjønner godt at Linnèa føler et kjempe stort press på seg, for hun har et image å opprettholde - og hun vil ikke skuffe oss. Og selvom jeg ikke er noen blogger, så har jeg likevel et image her jeg bor. Jeg er overgjennomsnittelig pen og har mange venner, så hvorfor i helvete er jeg deprimert!? Jeg har konstruert meg en fasade. For meg er det altfor skremmende å tenke på at noen skulle ha visst hvordan jeg egentlig har det, fordi jeg er redd for at de ikke skal forstå. Jeg bøyer meg i støvet for Linnèa og leser innleggene hennes med ærefrykt. Noen ganger så undrer jeg meg over om jeg er den eneste som leser mellom linjene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #192 Del Skrevet 16. desember 2011 Noen ganger så undrer jeg meg over om jeg er den eneste som leser mellom linjene. Det er veldig mange her somhar tatt henne i forsvar, så du er nok ikke helt enestående 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rusken Skrevet 16. desember 2011 #193 Del Skrevet 16. desember 2011 Det er veldig mange her somhar tatt henne i forsvar, så du er nok ikke helt enestående Så søt du er da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #194 Del Skrevet 16. desember 2011 Så søt du er da Det var ikke meningen å være nedlatende. I innlegget ditt virket det bare som om du følte deg alene om å se bloggen til Linnea for det den er. Men det er du altså ikke, og det er jo en bra ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uglen Skrevet 16. desember 2011 #195 Del Skrevet 16. desember 2011 Til alle dere som mener at Linneas selvironi og humor er et tegn på at hun ikke er virkeig deprimert; jeg vet om en som lider av alvorlig angst. Han kommer seg knapt nok ut døra. Når han klarer dette, kommer han ofte med en kommentar av typen : "nei, da var det endelig på tide å komme seg ut og puste inn litt frisk angst", eller "lurer på hvor langt jeg kommer meg før jeg besvimer denne gangen." Galgenhumor er et fantastisk redskap i vanskelige sitasjoner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 16. desember 2011 #196 Del Skrevet 16. desember 2011 Mange kjente komikere har jo også lidd av depresjon.. så det er jo ikke noen fasitsvar for hvordan man skal fremstå som deprimert. Som jo burde si seg selv. Synes episode 7 var herlig forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #197 Del Skrevet 17. desember 2011 Nå har jeg sett alle episodene, og jeg synes ikke dette fronter depresjoner eller psykiske problemer i det hele tatt. Det eneste jeg ser er ei muttsur utakknemlig jente, med en helt utrolig god venn som gjør alt for å få henne til å smile litt. Så, jeg lurer på hva poenget med dette programmet er, bortsett fra at det er Linnéa-show? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lammelåret Skrevet 17. desember 2011 #198 Del Skrevet 17. desember 2011 Jeg leser kommentarer om hvorfor hun ikke legger seg inn på psyk og til det kan jeg si psykiatrisk avdeling ikke fungerer som et shoppingsenter der en dropper innom når en trenger det. Det er ikke alltid enkelt å få den hjelpen som trengs og det kan ta lang tid å bli frisk, særlig dersom de psykiske problemene sitter dypt og er av kronisk art. Jeg vet ikke hva Linnea har forsøkt av behandling, dette var generelt ment. Å regulere internett er knapt mulig, så det er en svært urealistisk tanke. Hva slags forbilder er godkjente forbilder, dersom Linnea ikke er det og heller ikke fotballfruen? Det kan være slik at folk oppsøker forbilder som speiler deres egne problemer, men svært mange leser blogger for underholdningens skyld, og har slett ikke gode hensikter. Noen eksempler har kommet fram i denne tråden. Jeg synes folk skal tenke seg om når de kommenterer. Det kan være helseskadelig å lese negative kommentarer om seg selv på nett, særlig for en person med depresjon eller som har lav selvtillit. En er ikke en offentlig person når en blogger, selv om en er en person som ytrer seg i det offentlige. En offentlig person er f.eks Kongen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 17. desember 2011 #199 Del Skrevet 17. desember 2011 ^det hun sa^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WendyClear Skrevet 20. desember 2011 #200 Del Skrevet 20. desember 2011 Nå har jeg sett alle episodene, og jeg synes ikke dette fronter depresjoner eller psykiske problemer i det hele tatt. Det eneste jeg ser er ei muttsur utakknemlig jente, med en helt utrolig god venn som gjør alt for å få henne til å smile litt. Så, jeg lurer på hva poenget med dette programmet er, bortsett fra at det er Linnéa-show? Jeg syns programmet fremstiller en kul jente med en slitsom og ekstrovert kompis som kan virke noe godtroende. Så her har vi nok ganske ulike syn på serien.... Serien gir psykiske problemer et ansikt, det er jo tydelig at mange tror det bare er "stygge" mennesker som har psykiske problemer. Jeg synes serien er underholdene da jeg selv har slitt med depresjoner og har mild sosial angst (eller så liker jeg bare ikke mennesker). Poenget med serien er ikke stort dypere enn å underholde. Hadde serien hatt som formål å "kurere" psykiske vansker eller informere den norske befolkning om det hadde de nok bragt inn en psykolog (og ikke kompisen som bare vil hjelpe med alternativ behandling). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå