Gjest Armule Skrevet 6. desember 2011 #141 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg er ikke psykolog og jeg har heller aldri møtt henne. Eneste jeg har gjort er å se videoene + tittet på bloggen hennes. Derfra har jeg bare kunnet danne meg et overfladisk inntrykk og en subjektiv mening som kan være feil. Så det jeg mener med at jeg ikke kan uttale meg, er altså at jeg ikke kan si om diagnosen depresjon er riktig. Hvordan er jeg ganske krass forresten? Hvis du ikke kan uttale deg om hvorvidt hun faktisk har en depresjon eller ikke, så kan du vel spare deg for å synse om at det er påtatt? Som noen andre nevnte her, ved å synse om at det er påtatt uttaler du deg implisitt om hvorvidt hun har depresjon eller ei. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #142 Del Skrevet 6. desember 2011 Stakkars rike lille pike...og rikere blir hun, garantert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunivere Skrevet 6. desember 2011 #143 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg har erfaring med depresjoner, jeg har selv vært langt nede og kjære Linnéa jeg digger både deg og bloggen din. Men man blir virkelig ikke bedre når man kun fokuserer på alt det jævlige og jobber hardt for å se det negative i alt og å ha det fælt hele tiden. Prøv å trekk på smilebåndet litt og prøv å se gleden i bittesmå ting i hverdagen. Hjelper mye det, istedenfor å bare gå helt og fullt inn for at livet er dritt, jeg er dritt og hvorfor gidde å bry seg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #144 Del Skrevet 6. desember 2011 Men man blir virkelig ikke bedre når man kun fokuserer på alt det jævlige og jobber hardt for å se det negative i alt og å ha det fælt hele tiden. Prøv å trekk på smilebåndet litt og prøv å se gleden i bittesmå ting i hverdagen. Hjelper mye det, istedenfor å bare gå helt og fullt inn for at livet er dritt, jeg er dritt og hvorfor gidde å bry seg? Men skjønner du ikke? Det er jo kult! Det gir oppmerksomhet! Penger i kassa! Klart jenta ikke har det bra, da hadde hun jo ikke giddet å holde på med dette, men ingen skal si at hun virkelig prøver å få det bedre! Det er da både bloggen og serien klokkeklare bevis på. Og jeg tror ikke det er depresjon som hindrer henne i å få det bedre. For hva skal hun ta seg til da, om hun ikke lenger kan være sur og sint, vakker og deprimert blogger? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palle Skrevet 7. desember 2011 #145 Del Skrevet 7. desember 2011 jeg har lest bloggen til linnèa i flere år, og til dere som bare ser på de filmene: de gir ikke et fullstendig/rettferdig bilde av henne. pirker litt borti overflaten, men jeg synes de bruker alt for lang tid på saker og ting, bort hit, reise dit, kjøpe bamse, prøve yoga, og skulle ønske de i stedet kunne ha en mer tydelig tilnærming til linnèa personlig. slik kunne kanskje seere få et mer troverdig og sammensatt bilde av det å være deprimert. jeg opplever henne som mye mer sår, ærlig, sann, reflekterende og intelligent på bloggen. og selv om hun også, som ALLE mennesker, deg og, der du sitter på den behagelige KG-ræva di, gjør ting som er kritikkverdig klarer jeg fint å overse det, og støtte henne på veien til en mer glad hverdag. det synes jeg alle burde, jeg blir trist av alle dere som heller kritiserer henne på hver mulige måte. Linnèa, hvis du er her igjen; jeg liker deg! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #146 Del Skrevet 7. desember 2011 Stakkars rike lille pike...og rikere blir hun, garantert! I følge henne selv stiller hun opp fordi hun ikke har noe annet å fylle tiden sin med. Rikere og rikere...Man får ingenting for å stille opp i et intervju i 2011. Og etter det jeg vet,(avisartikkel for en stund siden) tjener hun ikke mer enn 5000 brutto i måneden på å blogge. Så hvordan hun overlever er jeg ikke sikker på. Men, poenget, sannsynligheten for at hun gjør det for pengene er det man kaller lav. =) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 7. desember 2011 #147 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Hvis du ikke kan uttale deg om hvorvidt hun faktisk har en depresjon eller ikke, så kan du vel spare deg for å synse om at det er påtatt? Som noen andre nevnte her, ved å synse om at det er påtatt uttaler du deg implisitt om hvorvidt hun har depresjon eller ei. Ok, du kan få det inn med teskje. Jeg tar høyde for at jeg kan ta feil, men for meg (igjen subjektiv mening) virker det som hun gjør seg til, for å kunne lage videoene. Så ja, jeg uttaler meg om hun virkelig har en depresjon eller ei, fordi det virker falskt på meg, men det kan hende jeg ikke har rett. Endret 7. desember 2011 av The Kitten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 7. desember 2011 #148 Del Skrevet 7. desember 2011 Ok, du kan få det inn med teskje. Jeg tar høyde for at jeg kan ta feil, men for meg (igjen subjektiv mening) virker det som hun gjør seg til, for å kunne lage videoene. Så ja, jeg uttaler meg om hun virkelig har en depresjon eller ei, fordi det virker falskt på meg, men det kan hende jeg ikke har rett. Her handler det ikke om å få ting inn med teskje, men om å ikke uttale seg om ting man ikke vet. Som du selv sa. Og da synes jeg at du skal gjøre som du selv sier, og ikke uttale deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruto Skrevet 7. desember 2011 #149 Del Skrevet 7. desember 2011 Man kan vel uttalte sin egne personlige mening? Hun blogger, hun er med i disse videoene, hun kan ikke forvente å ikke bli omtalt. Og omtale er aldri ensidig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 7. desember 2011 #150 Del Skrevet 7. desember 2011 Man kan vel uttalte sin egne personlige mening? Hun blogger, hun er med i disse videoene, hun kan ikke forvente å ikke bli omtalt. Og omtale er aldri ensidig. Det er helt greit, men de blir for dumt å først si at man ikke kan uttale seg for så i neste setning å faktisk gjøre det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruto Skrevet 7. desember 2011 #151 Del Skrevet 7. desember 2011 Det er helt greit, men de blir for dumt å først si at man ikke kan uttale seg for så i neste setning å faktisk gjøre det. Da burde du lese innlegget litt nøyere. Han sier han ikke kan si om det Linne har depresjon eller ei, men han føler at ditten og datten. Noe som er helt greit. Og jeg ser ikke noe dumt i det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 7. desember 2011 #152 Del Skrevet 7. desember 2011 Da burde du lese innlegget litt nøyere. Han sier han ikke kan si om det Linne har depresjon eller ei, men han føler at ditten og datten. Noe som er helt greit. Og jeg ser ikke noe dumt i det. Jeg leser helt fint og har sett akkurat det du skriver her. Men det blir fortsatt for dumt, selvmotsigende og dobbeltmoralskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #153 Del Skrevet 7. desember 2011 Da var vi på Linneas blogg gitt. http://www.linniiie.com/2011/12/tidsavbrudd-for-forbindelse.html Hva er det med alle disse bloggerne? De skal være i rampelyset og få oppmerksomhet, men de takler ikke kritikk. Googler de seg selv hver eneste dag for å ha oversikt eller? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 7. desember 2011 #154 Del Skrevet 7. desember 2011 Hva er det med alle disse bloggerne? De skal være i rampelyset og få oppmerksomhet, men de takler ikke kritikk. Googler de seg selv hver eneste dag for å ha oversikt eller? KG er kjent for å være et drittslengingsforum så det er vel ikke så rart om noen bloggere følger litt med her. Dessuten får de sikkert mange mailer og kommentarer når de blir disset her inne Jeg skjønner ikke helt det at det liksom skal være greit å f.eks. tvile på hvorvidt en jente virkelig sliter psykisk eller ikke bare fordi hun blogger. Hun er bare 20 år... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WendyClear Skrevet 7. desember 2011 #155 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Hva er det med alle disse bloggerne? De skal være i rampelyset og få oppmerksomhet, men de takler ikke kritikk. Googler de seg selv hver eneste dag for å ha oversikt eller? Det er da menneskelig å være nysgjerrig på hva folk sier om en. Mener du at du selv ikke hadde fulgt med om noen startet en tråd om deg her på KG? Kan legge til at Linneá virker som en kul person! Liker at hun er åpen om ting hun sliter med, og at hun kanskje overdriver litt er jo bare kult. Jeg kjenner meg godt igjen i tankegangen, og synes bloggen er mye mer interessant enn overpositive gledesspreder blogger. Endret 7. desember 2011 av WendyClear 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #156 Del Skrevet 7. desember 2011 Det er da menneskelig å være nysgjerrig på hva folk sier om en. Mener du at du selv ikke hadde fulgt med om noen startet en tråd om deg her på KG? Helt ærlig; om jeg hadde brødfødd meg selv på å blogge om livet mitt og poste bilder av meg selv på en av Norges største blogger, så tror jeg at jeg hadde spart meg selv for å google navnet mitt for å lese dritt om meg på diverse nettsteder. Hva folk som ikke kjenner meg mener om meg er meg helt revnende likegyldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #157 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg skjønner ikke helt det at det liksom skal være greit å f.eks. tvile på hvorvidt en jente virkelig sliter psykisk eller ikke bare fordi hun blogger. Hun er bare 20 år... Du skjønner ikke det? Fordi det er et image hun har bygd opp gjennom flere år. Hun har jo vunnet priser fordi at hun er sinnablogger. Hørte aldri et ord om hun var deprimert da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #158 Del Skrevet 7. desember 2011 Helt ærlig; om jeg hadde brødfødd meg selv på å blogge om livet mitt og poste bilder av meg selv på en av Norges største blogger, så tror jeg at jeg hadde spart meg selv for å google navnet mitt for å lese dritt om meg på diverse nettsteder. Hva folk som ikke kjenner meg mener om meg er meg helt revnende likegyldig. Fint for deg, men det virker ikke som om Linnéa har all verdens med selvtillit og da er det ikke rart at hun holder på som hun gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 7. desember 2011 #159 Del Skrevet 7. desember 2011 Du skjønner ikke det? Fordi det er et image hun har bygd opp gjennom flere år. Hun har jo vunnet priser fordi at hun er sinnablogger. Hørte aldri et ord om hun var deprimert da. Jeg har ikke fulgt bloggen hennes lenge så jeg vet ikke om det du sier stemmer eller ikke. Men la oss si at det stemmer, at hun ikke har nevnt depresjonen før nå nylig. Hva så? Skal hun straffes for at hun ikke var åpen om et privat og personlig problem fra bloggens start? Vi har ikke krav på å få vite alt om henne til enhver tid bare fordi hun blogger. Skjønner heller ikke hva det at hun vant en bloggpris har med saken å gjøre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 7. desember 2011 #160 Del Skrevet 7. desember 2011 Du skjønner ikke det? Fordi det er et image hun har bygd opp gjennom flere år. Hun har jo vunnet priser fordi at hun er sinnablogger. Hørte aldri et ord om hun var deprimert da. Hun har vunnet pris for beste blogg, såvidt jeg vet. Og kriterie der er ikke å være "sinnablogger". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå