Gå til innhold

La linnea leve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har sett "La Linnea leve" på p3.no? Hva synes dere? Jeg er veldig delt; det er bra at de tar opp temaet, og budskapet på slutten om å være der for noen som sliter er veldig fint. Samtidig er jo serien veldig deprimerende i seg selv... Blir liksom litt dystert, morsomt er det ihvertfall ikke. Men det er kanskje ikke meningen?

Så det kom en del dritt i kommentarfeltet til den siste episoden, derfor ble jeg nysgjerrig på hva dere her inne mener!

Link her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tør faktisk ikke å se serien.

Skrevet

Jeg tør faktisk ikke å se serien.

Hvorfor ikke?

Skrevet

Hmm... ganske spesiell serie. Forsåvidt bra om det kan bli fokus på psykiske lidelser, men jeg vet ikke om dette er veien å gå. Jeg vet ikke helt om jeg føler dette er ekstremt ærlig eller ektremt påtatt. Det er liksom enten/eller.

Hadde dette vært en serie dersom Linnea ikke hadde vært så pen som hun er? Det tror jeg ikke. En "vanlig" person med tilsvarende lidelse hadde nok ikke fått en slik serie.

• Liker 3
Skrevet

Og i tillegg; nei - jeg synes ikke den er morsom. Men om serien viser en ærlig hverdag så trenger den absolutt ikke være morsom - da er den jo gravalvorlig.

Er den et forsøk på å ironisere rundt en så alvorlig lidelse vil jeg si den er ganske feilslått.

• Liker 2
Skrevet

Har det kommet en episode til? Jeg finner den ikke..

Skrevet

Hvorfor ikke?

Godt spørsmål. Sikkert mest fordi jeg er så inn i helvete lei av å selv være deprimert og ha angst, og fordi jeg skammer meg over at jeg somler sånn med å skaffe meg selv hjelp (på nytt).

Tror ikke jeg kan se serien før jeg er bedre, for enten blir jeg nok jævlig skuffa, eller så går det fint. Tar ikke sjansen på det første.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo tydelig at Linnea ikke har det bra med det psykiske, som de sier, men det virker mer som en del av Linneas image-skapning. Det er kanskje litt teit å si at hun bare gjør dette for oppmerksomhet, men jeg vet jo at Linnea tjener pengene sine på blogging, intervjuer, og nå denne tv-serien hvor hun forteller om seg selv.

Jeg regner med at hun har planer om å tjene en del penger på å bli en slags kjendis, og dette føles som hennes måte å gjøre seg bedre kjent, og ikke som en serie som faktisk handler om å hjelpe deprimerte mennesker.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo tydelig at Linnea ikke har det bra med det psykiske, som de sier, men det virker mer som en del av Linneas image-skapning. Det er kanskje litt teit å si at hun bare gjør dette for oppmerksomhet, men jeg vet jo at Linnea tjener pengene sine på blogging, intervjuer, og nå denne tv-serien hvor hun forteller om seg selv.

Jeg regner med at hun har planer om å tjene en del penger på å bli en slags kjendis, og dette føles som hennes måte å gjøre seg bedre kjent, og ikke som en serie som faktisk handler om å hjelpe deprimerte mennesker.

Og nettopp der har vi noe av det som gjør at jeg ikke tør.

• Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet

Og nettopp der har vi noe av det som gjør at jeg ikke tør.

Men så er ikke du en "kjendis" sånn som linnea er da.

Skrevet

Men så er ikke du en "kjendis" sånn som linnea er da.

Det har vel ingenting å gjøre med at jeg ikke tør å se programmet enda? I så fall må¨du presisere, for det skjønner jeg ikke.

• Liker 2
Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Det har vel ingenting å gjøre med at jeg ikke tør å se programmet enda? I så fall må¨du presisere, for det skjønner jeg ikke.

Du quota det her: Det er jo tydelig at Linnea ikke har det bra med det psykiske, som de sier, men det virker mer som en del av Linneas image-skapning. Det er kanskje litt teit å si at hun bare gjør dette for oppmerksomhet, men jeg vet jo at Linnea tjener pengene sine på blogging, intervjuer, og nå denne tv-serien hvor hun forteller om seg selv.

Edit: jeg klarer ikke forklare hva jeg mener, så ikke bry deg om det innlegget over. :P

Tolka det som at du ikke tørte å søke hjelp, jeg. Siden du quota at det var grunnen til at du ikke tørte.

Endret av mortem
Skrevet

Du quota det her: Det er jo tydelig at Linnea ikke har det bra med det psykiske, som de sier, men det virker mer som en del av Linneas image-skapning. Det er kanskje litt teit å si at hun bare gjør dette for oppmerksomhet, men jeg vet jo at Linnea tjener pengene sine på blogging, intervjuer, og nå denne tv-serien hvor hun forteller om seg selv.

Tolka det som at du ikke tørte å søke hjelp, jeg. Siden du quota at det var grunnen til at du ikke tørte.

Ah, du misforstår. Det jeg quota er med på å gjøre at jeg ikke tør å se serien enda. Jeg kommer til å bli utrolig skuffa om serien kun gir meg følelsen av at det er et image-stunt.

• Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet

Ah, du misforstår. Det jeg quota er med på å gjøre at jeg ikke tør å se serien enda. Jeg kommer til å bli utrolig skuffa om serien kun gir meg følelsen av at det er et image-stunt.

DA forstår jeg! Beklager. :P

Skrevet

DA forstår jeg! Beklager. :P

Hehe, ingen problem :)

Skrevet

Hmmm.. Jeg lurer på hvorfor hun lar seg filme mens hun gjenspeiler sitt deprimerende liv hvis hun er så syk.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er lei hele dama. Virker som mye av det hun driver med er kun image og spill for galleriet.

• Liker 3
Skrevet

De kan jo like gjerne lage en liten dokumentar om Lars Tangen også da, han sliter minst like mye? Har på følelsen at dette bare er for imaget..

Gjest Cecilia L
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir litt uvel av spekulasjonene om at Linnea gjør dette for å bli enda mer kjent, tjene penger, spill for galleriet. At det stilles spørsmålstegn med HVOR syk hun egentlig er.

Ja, de kunne sikkert laget en serie med Lars Tangen. Eller en annen blogger. Eller en helt ukjent som også sliter psykisk. Men nå har de altså valgt å lage en serie med Linnea. Jeg synes det er flott med fokus på psykiske lidelser, og i så måte er Linnea et forbilde for mange unge siden unge i utstrakt grad benytter seg av sosiale medier.

Løft frem mennesker, istedenfor å trykke de ned.

• Liker 22
Skrevet

Hadde dette vært en serie dersom Linnea ikke hadde vært så pen som hun er? Det tror jeg ikke. En "vanlig" person med tilsvarende lidelse hadde nok ikke fått en slik serie.

Linnea har blitt kjent fordi hun er skarp og vittig. Latterlig å bruke det at hun tilfeldigvis er pen mot henne nå i etterkant.

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...