Gå til innhold

Tar du telefonen eller svarer på meldinger med engang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hender ofte at jeg ser at telefonen ringer, og at jeg ikke orker å snakke med vedkommende akkurat der og da. Men da ringer jeg opp igjen senere da. Noen andre som gjør det?

Og når jeg får meldinger er det ikke alltid jeg orker å svare med en gang, er det unormalt? F.eks. fikk jeg melding fra en venninde her om dagen, som lurte på om jeg var hjemme. Jeg orket ikke besøk der og da, og vet at hun ofte sitter en times tid. Dessuten må man være litt opplagt for å ha hun på besøk. Så jeg lot være å svare, og svarte heller en time senere, slik at det kanskje ikke passet.

Er dette slemt? Føler meg jo litt slem der og da. Men innimellom orker jeg virkelig ikke å være tilgjengelig 24/7. :nei:

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å ikke svare på telefonen eller sms med en gang. Kommer litt an på hvem det er, noen ringer bare om det er viktig. Moren min, f.eks, hun svarer jeg så fort som mulig.

Jeg ser på det som en rettighet å kunne være utilgjengelig når jeg ønsker det.

• Liker 4
Skrevet

Neida, ikke slem.

Noen ganger vil man bare være ifred, og det er lov det også.

Gjest On Topic
Skrevet (endret)

Ja jeg er veldig til å "glemme" å svare på meldinger. Kan fint lese meldingen med en gang, men kan legge fra meg telefonen uten å svare med det samme. Vet ikke helt hvorfor. Liker ikke å være tilgjengelig 24 timer i døgnet. Lar ofte telefonen ligge i et annet rom eller jeg har den på lydløs viss jeg vil være i fred. Enkelte reagerer på det og blir sur, men det er ikke mitt problem. Mitt liv og min mobil. :mobil:

Endret av On Topic
  • Liker 7
Skrevet

Godt jeg ikke er alene da. :)

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Syns folk har blitt alt for tilgjengelige, så ja, dette gjør jeg selv også.

men jeg merker jeg blir litt irritert hvs jeg ikke får svar på meldinger med en gang selv :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sjeldent med meg mobilen, så de som måtte ønske å ha tak i meg må finne seg i å vente. Jeg gidder rett og slett ikke dra den med meg overalt.

Skrevet

Synes det er tull at alle og enhver skal være tilgjengelige til enhver tid. Min telefon ligger som regel på lydløs der jeg la den sist, og når jeg først kommer på at jeg skal bruke den, leter jeg huset rundt :ler:

Så ja, det hender ofte(st) at jeg ikke tar tlf/svarer på meldinger med en gang, og det får folk tåle :jepp:

Ikke slemt, det får være opp til hver enkelt hvor tilgjengelig man ønsker å være i sin egen tid.

Gjest SweetThing
Skrevet

Svarer alt ettersom det passer meg. Misliker sterkt når noen klager på at jeg er dårlig på å ta telefonen eller svare på meldinger, som å kaste stein i glasshus. Med mindre det er noe som haster eller må skje med engang, så svarer jeg når det passer meg.

Synes det er bullshit at man skal være tilgjenglig til enhver tid og anledning, fåtall som faktisk er det.

Skrevet

Jeg "glemmer" det.

Lar konsekvent være både og ta telefonen og svare på meldinger. Føler ikke det er slemt. Det er min tid og så lenge jeg ikke får betalt for å være til tjeneste (aka jobb) er det helt opp til meg om det passer nå eller ikke.

Gjest On Topic
Skrevet

Hm denne tråden hadde vært noe å vise til min svigermor. Hun blir mektig irritert når folk ikke tar telefonen. Det vet jeg for hun har som oftest (uten å være klar over det) lagt igjen beskjed på svareren min. Som oftest inneholder beskjeden kun :rasende::bond::sinnatagg::frustrert::sur:

:legrine:

Når det er sagt så lar jeg ikke være å ta telefonen viss jeg ser hun ringer, som oftest får jeg ikke med meg at telefonen ringer... :)

Skrevet

Noenganger orker jeg bare ikke å ta telefonen, og da trykker jeg på volumknappene mens den ringer (da blir den lydløs, men fortsetter å ringe) så de som ringer tror jeg ikke rekker den/hører den.. :sjenert:

Og noenganger orker jeg ikke snakke i tlf, men kan godt sende sms. Så hvis jeg blir oppringt og ikke orker å snakke, så sender jeg ofte sms med "kan ikke snakke, hva skjer?:)" eller no.. Er det noe viktig ringer jeg selvfølgelig opp, men hvis det er noe som kan taes på sms så gjør jeg det. hvis jeg har en "sånn" dag.

• Liker 2
Skrevet

Har stort sett alltid på lydløs, fordi jeg glemmer å skru den av. Men det passer meg utmerket, for jeg vil snakke med folk når jeg føler for det. Meldinger svarer jeg på når det passer meg, er det noen jeg vil snakke med svarer jeg med engang.

Skrevet

Nei, jeg er ikke tilgjengelig 24/7. Jeg har telefoner på lydløs akkurat som det passer meg. Hender at jeg sender en sms etter litt "mas" om at det ikke passer å prate. Jeg ringer ikke opp folk kjapt eller sender en sms dersom det ikke haster. Av og til skjønner jeg at jeg må gi lyd fra meg siden jeg bor alene og sånn at folk ikke skal tro at jeg ligger skadet på gulvet.

Ja, jeg får pepper fra noen få, men sier at sånn er det bare.

Gjest TheBasics
Skrevet (endret)

Jeg tar telefonen omtrent alltid. De eneste gangene jeg ikke gjør det er dersom jeg sover og er veldig trøtt. Tar faktisk til og med tlf dersom det ringer når jeg er i dusjen. Meldinger derimot kan jeg være litt tregere med, ettersom jeg er distre og glemmer å svare på de.

Ser liksom ikke helt grunn til å ikke ta telefonen. Det er jo et enda større ork å ringe folk opp igjen, enn å ta tlf når det ringer.

Endret av TheBasics
Skrevet

Jeg tar telefonen omtrent alltid. De eneste gangene jeg ikke gjør det er dersom jeg sover og er veldig trøtt. Tar faktisk til og med tlf dersom det ringer når jeg er i dusjen. Meldinger derimot kan jeg være litt tregere med, ettersom jeg er distre og glemmer å svare på de.

Ser liksom ikke helt grunn til å ikke ta telefonen. Det er jo et enda større ork å ringe folk opp igjen, enn å ta tlf når det ringer.

Hvordan er det praktisk mulig? Blir ikke telefonen våt? Og hvorfor har du den med på badet?

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Hvordan er det praktisk mulig? Blir ikke telefonen våt? Og hvorfor har du den med på badet?

Det var ikke meg du spurte, men jeg har også telefonen med meg på badet. Det er hvis jeg har en avtale med noen og ikke vet nøyaktig når jeg kan få en oppringing. Jeg legger telefonen på kanten av servanten eller på en stol, tørker hendene før jeg tar i telefonen selvfølgelig. Jeg står ikke inni dusjspruten med telefonen :fnise: .

Endret av Belladonna
Skrevet

Jeg "glemmer" det hvis jeg er sliten.

Skrevet

Tar definitivt ikke tlf hver gang. Og den står som regel på lydløs. Jeg svarer som regel på meldinger, men noen ganger er jeg usissker på hva jeg skal svare og da kan jeg glemme å svare.

Har nok litt dobbel moral der, for jeg finner det fryktelig plagsomt når folk ikke svarer på meldinger jeg sender hvor jeg oppriktig lurer på noe.

Skrevet

Det er ofte jeg "glemmer" å svare på sms, og det fordi jeg er generelt nok tilgjengelig i døgnet fra før av. Har slettes ikke dårlig samvittighet for det. Må ofte ty til unnskyldninger for at jeg ikke svarer, men det synes jeg er helt ok. Man MÅ ikke på død og liv være tilgjengelig 24/7.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...