Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurte på å ta oss en førjulstur til hovedstaden, sånn rundt 15.desember. Men jeg har aldri vært i Oslo på den tiden før, er det veldig mye folk? Vanskelig å finne ledige parkeringsplasser f.eks? Lurte på å vente til nyåret, men tenkte det ville være litt koselig med en tur før jul. Hva vil dere som er kjent i Oslo anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er stress her, men jeg er generelt ikke spesielt glad i trengsel når jeg skal handle. Med mindre dere skal kjøpe veldig store ting/veldig mye kan det kanskje være like greit å parkere et stykke utenfor bykjernen(finner man en passende gate er det ofte gratis), og så ta buss eller t-bane den siste biten.

Da slipper man å kave rundt med bil, og man slipper å tenke på om man har betalt for lang nok tid. Forutsetningen er selvsagt at man orker å bære det man skal ha, men man må jo gjerne gjøre det uansett, siden man ikke er innom bilen for hver butikk man går på.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Tror ikke vi skal gå spesielt mye i butikker, men det blir nok noen turer på Karl Johan, ut og spise (f.eks på Peppes) o.l. Ellers tenker vi å besøke familie.

Skrevet

Jeg tar det med knusende ro. Gå ikke glipp av julebodene på Akerbrygge, Rådhusplassen.

Og nyt nydelig kakao på Bristol

http://oslopuls.aftenposten.no/restaurant_uteliv/article335214.ece

Går du på kjøpesenter kan det bli litt varmt med tykke jakker...Noen ganger er det lurt å legge fra seg det varmeste på hotellet om det ikke er langt unna.

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Innanfor ring to er det i all hovudsak betalt gateparkering og parkeringshus. Parkeringshusa kostar rundt kr. 40 pr. time av dei som ligg sentralt. Utfordringa er at det blir ein del å dra på, altså det ein har kjøpt, så det kan vere smart å bruke oppbevaringstenesta som enkelte kjøpesenter har. Eg veit iallfall at Oslo City har ei slik teneste.

Husk også på å dra litt utanfor sentrum. for å vandre litt rundt er det kjempekoseleg å ta 37-bussen til St.Hanshaugen, drikke kaffe eller kakao på Java og kjøpe gode greier hos gutta på haugen. Ein tur på Røtter høyrer med, om ein likar økologiske ting. Eit anna alternativ er Bærums verk, der er det komplett idyll på denne tida av året, med pannekaker på pannekakehuset og masse småbutikkar med ting ein kan lage sjølv osv..

• Liker 2
Skrevet

På toppen av Grünerløkka koster det 10 kr timen, ved rignes park. Ellers er det enkelt å finne parkering på dagtid.

• Liker 1
Skrevet

Til informasjon: Julemarket på Rådhusplassen har flyttet til Spikersuppa i år. Det er dog ganske mye mindre enn før.

• Liker 1
Skrevet

oh, enda nærmere, deilig!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...