Gå til innhold

Toving av Ulltøfler


♥Mariposa

Anbefalte innlegg

Heihei:)

Nå sitter jeg her foran peisen med et deilig ullpledd og ser på all farge-ulla jeg har til overs.

Har så kjempelyst å lage tøfler til en gutt på åtte år til jul. Så jeg prøvde å strikke et par, men da jeg kom dit hen i oppskriften at jeg skulle felle, så måtte jeg bare gi opp.

Er ikke så flink til dette, dermed ble jeg stående fast:(

Så tenkte jeg at jeg skulle klare å tove et par tøfler uten å strikke de først...

Er det noen som kan fortelle meg steg-for -steg hvordan jeg gjør dette? Noen som har oppskrift og gjerne bilder?

Tenkte jeg skullesy skinn under og vil gjerne ha splitt foran, men det kan vel kanskje klippes til etter tovingen??

Håpe noen kan hjelpe meg:D:D

Noe alla disse kanskje? De var fine:D

http://3.bp.blogspot.com/_jOuArQwXm0g/TLYG-xkYcDI/AAAAAAAABJo/CZpWGgbjgJI/s1600/Hvite+og+brune+tovede+t%C3%B8fler.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei:)

Nå sitter jeg her foran peisen med et deilig ullpledd og ser på all farge-ulla jeg har til overs.

Har så kjempelyst å lage tøfler til en gutt på åtte år til jul. Så jeg prøvde å strikke et par, men da jeg kom dit hen i oppskriften at jeg skulle felle, så måtte jeg bare gi opp.

Er ikke så flink til dette, dermed ble jeg stående fast:(

Så tenkte jeg at jeg skulle klare å tove et par tøfler uten å strikke de først...

Er det noen som kan fortelle meg steg-for -steg hvordan jeg gjør dette? Noen som har oppskrift og gjerne bilder?

Tenkte jeg skullesy skinn under og vil gjerne ha splitt foran, men det kan vel kanskje klippes til etter tovingen??

Håpe noen kan hjelpe meg:D:D

Noe alla disse kanskje? De var fine:D

http://3.bp.blogspot.com/_jOuArQwXm0g/TLYG-xkYcDI/AAAAAAAABJo/CZpWGgbjgJI/s1600/Hvite+og+brune+tovede+t%C3%B8fler.JPG

Jeg er latterlig elendig til å strikke (vi snakker om kunnskap som begrenser seg til å strikke skjerf, omtrent), men disse tøflene har selv jeg klart å få til.

Har også prøvd med andre garntyper, og hele hovedpoenget er vel bare å strikke åtte "lapper" til hver tøffel, som sitter sammen på den måten du ser nederst på siden. Noen ganger tover jeg - andre ganger ikke, men skal de toves er det jo et poeng å strikke en del større enn de skal ende opp.

Var kanskje ikke helt dette du var ute etter, rent utseendemessig, men tenkte i hvert fall det var et tips til noe utrolig enkelt håndarbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...