AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 Må nette vere på for å kunne motta og sende mms?? Det må no jamen det bli dyrt i lengden om nette må stå på hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #2 Skrevet 2. desember 2011 Nei. Du må nok heller sjekke instillingene 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #3 Skrevet 2. desember 2011 Kan noen si hva innstillingane skal stå på da???
solkrem Skrevet 2. desember 2011 #4 Skrevet 2. desember 2011 Nei. Gå inn på meldinger og innstillinger. Der er det noe som heter "Autohent" under MMS. Dette vil du ikke ha avkrysset om du har problemer med å motta MMS. Da vil heller ikke MMS'ene bli nedlastet uten at du får det med deg. For å ta imot MMS må du slå på pakkedata, men du kan godt slå det av til vanlig og kun slå det på når du får melding om MMS så er det bare å slå av pakkedata når meldingen er nedlastet.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Ser at dersom jeg har slått på pakkedata før noen sender en mms til meg så går det bra.. Men får jeg en mms når den er av så står det bare at den laster ned og det gjør det hele tiden. skjer ikke noe annet selv om jeg har slått på pakkedataen.. Innstillingene mine står på det som en lenger oppe her skriver.. Er det noen som har peiling på hva som kan vere galt?
solkrem Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Så du har slått av autohent, og den begynner ikke å laste ned før du velger det selv? Jeg hadde samme problemet som deg, men det ordna seg da jeg slo av autohent slik at jeg rakk å slå på pakkedata før MMSen begynte å laste seg ned. Om autohent var på, uten at pakkedata var på, så fikk jeg aldri lastet ned MMS.
Strikkemamma Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 Jeg har prøvd alt for å få mms til å funke, men det er nytteløst... What to do? Kan noen forteller meg trinn for trinn hva jeg skal trykke på?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #8 Skrevet 5. desember 2011 Nå slo jeg av autohent. Og trykket last ned selv då kom meldingen:-)
solkrem Skrevet 5. desember 2011 #9 Skrevet 5. desember 2011 Så bra at det virket Tøffel: har du mottatt innstillinger for MMS fra operatøren? Og hvilken operatør har du? Du burde også prøve å slå av autohent, og slå på pakkedata før du tar imot eller sender MMS.
Strikkemamma Skrevet 5. desember 2011 #10 Skrevet 5. desember 2011 Hvor finner jeg autohent og pakkedata? på innstillingene? Har Netcom hvis det har noe å si..
solkrem Skrevet 5. desember 2011 #11 Skrevet 5. desember 2011 Tøffel: Det er galaxy s2 du har, ikke sant? Gå inn på meldinger og innstillinger. Der er det noe som heter "Autohent" under MMS. Du vil ikke ha det huket av. Dette betyr at når du får melding om MMS, så må du selv trykke på "last ned". Bare husk å sett på pakkedata før du trykker på "last ned". For å finne pakkedata går du inn på innstillinger. Velg "trådløs og nettverk", bla ned til og gå inn på "mobilnettverk". For å sende eller ta mot MMS må pakkedata være på. Du svarte ikke på om du har fått innstillinger fra operatør. Om du ikke har det, så går du hit for å få dem tilsendt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå