Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge gått og fundert på hva det er jeg vil bli, men aldri blitt helt enig med meg selv.

Men nå har jeg tenkt lenge på 3D-animatør. Jeg har sett litt på programmet Autodesk 3DS MAX og Autodesk Softimage Visual Effect and 3D game og har nesten blitt litt forelska i dette faget hvis man kan si det sånn..

Så, det jeg lurer på er;

Er det noen som har erfaring med dette?

Hvilke skoler jeg eventuelt må gå på? Må jeg gå på skole for å bli noe innen denne kategorien, fordi jeg har lest et intervju med en animatør som i dag jobber frilans, som ikke har gått på skole, men som er selvlært. Han har jobbet litt her og litt der innen animasjon.

Jeg bor forsåvidt i Malaga, Spania, men kan forflytte meg hvoren jeg skulle ha sjanse for å komme meg videre med utdanningen..

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle høyere utdanninger i Industriell Design / Produktdesign tror jeg har disse verktøyene på pensumlisten. Vet det finnes i Tyskland, Sverige, Norge, Italia (tror jeg).

Skrevet

I Viborg i Danmark er det en veldig bra skole for ulike typer animatører (spesielt klassisk tegnefilm og 3D), anbefaler å ta noen av kursene der. De fleste jeg kjenner som er animatører er i hovedsak utdannet i Volda (den eldste animasjonsutdanningen i Norge), men særlig 3D-animatørene har tatt et semester eller mer i Viborg. Selve utdanningen i Volda er litt lite teknisk og retningsbestemt, men vet du hva du vil kan du få veldig mye ut av årene der, og mange kontakter i bransjen.

Skrevet

Oki, takker for svar! :)

Men det er altså så og si ingen skole/kurs i Spania?

Skrevet

Det er det sikkert, men sannsynligheten for at noen her på kg kjenner til utdanningene i Spania er kanskje ikke så stor :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...