Gå til innhold

Steke andebryst

Frk. Belle

Anbefalte innlegg

Jeg skal servere andebryst til gjester imorgen og er litt usikker på fremgangsmåten. Tidligere har jeg brunet det godt i pannen (skinnsiden først) og så etterstekt i ovnen. Sjekket nå nettsiden til Norks Gårdsand og de foreslo steking på lav temperatur hvor man putter andebrystet rett i ovenen på 80 grader ca 45min. Noen som har testa denne metoden? Jeg har crem-brulè brenner som jeg eventuellt kan bruke for å få sprøtt skinn (som jeg elsker!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan vel brune det godt i pannen først uansett?

Jeg har ikke prøvd med and, men jeg har langstekt bl.a. lam og elg. Det er ingenting som kan måle seg med det. Det er jo selvfølgelig mye større stykker med kjøtt, men jeg pleier å ha maks 70 grader og steke i min. 6 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker andebryst og bruner det alltid i panna før jeg steker det på 180 grader i ca 6-7 min.. Da blir det perfekt. Liker også når det er sprøtt skinn. Har ikke prøvd den metoden du refererer til. Men om du har funnet en metode som du mener er bra, hvorfor prøve noe nytt når du skal ha gjester? Jeg ville gått for den sikre metoden.

Lykke til uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Endte opp med bruning i panne og langsteking i ovn.. Ble supert! Men lanstekingen tok lengre tid en anntatt.. tror den brukte godt over 1t på 80grader (til 60grader kjærnetemp). Så nesten gang må jeg bergene mer tid. Godt vi hadde nok av snacks, forrett og drikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...