Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tilbakemelding fra veileder om at oppgaven min oppfattes mer som en konsulentrapport enn en teoretisk masteroppgave, med mindre grad av integrerende presentasjon og diskusjon.

Noen innspill på hva som menes med dette? eksempler på en diskusjon/integrerende presentasjon i en masteroppgave?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjelper sikkert hvis du skriver hvilket fag det dreier seg om...

Skrevet

Det hjelper sikkert hvis du skriver hvilket fag det dreier seg om...

Det er en masteroppgave i markedsføring/merkevarebygging. Jeg har utført 30 intervjuer! Synes egentlig jeg har diskutert, men det mener visst ikke veilederen min!så litt usikker på hva han mener egentlig..

Skrevet

Det er en masteroppgave i markedsføring/merkevarebygging. Jeg har utført 30 intervjuer! Synes egentlig jeg har diskutert, men det mener visst ikke veilederen min!så litt usikker på hva han mener egentlig..

Litt usikker på hva veileder mener, men er viktig å ikke glemme for eksempel dette:

* Drøfting rundt resultatene/intervjuene dine, hva betyr de?

* Reflektere, vis selvstendige og kunnskapsbrukende evner

* Skriv om mulige implikasjoner oppgaven din har

Er du fortsatt usikker, ville jeg sagt det direkte til veilederen din, slik at han kan forklare. Hvis ikke er han en dårlig veileder, og du bør vurdere å bytte. :)

Skrevet

Litt usikker på hva veileder mener, men er viktig å ikke glemme for eksempel dette:

* Drøfting rundt resultatene/intervjuene dine, hva betyr de?

* Reflektere, vis selvstendige og kunnskapsbrukende evner

* Skriv om mulige implikasjoner oppgaven din har

Er du fortsatt usikker, ville jeg sagt det direkte til veilederen din, slik at han kan forklare. Hvis ikke er han en dårlig veileder, og du bør vurdere å bytte. :)

Takk! Jeg er ikke veldig fornøyd med veileder nei, men oppgaven skal leveres til jul så lite vits å bytte nå!

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg har fått tilbakemelding fra veileder om at oppgaven min oppfattes mer som en konsulentrapport enn en teoretisk masteroppgave, med mindre grad av integrerende presentasjon og diskusjon.

Noen innspill på hva som menes med dette? eksempler på en diskusjon/integrerende presentasjon i en masteroppgave?

Du teoriserer for lite, kanskje=?

• Liker 1
Skrevet

Du teoriserer for lite, kanskje=?

FOr lite teori/sammenheng med teori? hmm ja kanskje..

Skrevet

Jeg vil også tro det er at du bruker for lite teori. Teorien skal alltid bygge oppunder påstandene, og resultatene du har kommet frem til, kan sikkert knyttes opp mot flere teorier.

• Liker 1
Skrevet

I min oppgave diskuterte jeg resultatene mine, betydningen av dem og hvordan de så ut i forhold til hovedteorien min. Der hvor jeg hadde avvik fra forventningene mine diskuterte jeg hva de kunne komme av, hva det evt. betød ift. validiteten på konklusjonen min, hvorvidt teorivalget mitt muligens burde ha vært annerledes og sånne ting. Du skal vise at du forstår teorien og at du klarer å bruke den selvstendig, altså at du klarer å tenke på egenhånd rundt koblingen mellom teorien og resultatene dine.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...