Gå til innhold

Hårklipp fra helvete

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åh, jeg er så lei meg!

Jeg skulle klippe meg for vinteren og for første gang valgte jeg å betale for stylist for jeg ville ha mer frisyre.

Jeg har hatt noen uheldige klipper når jeg har latt dem jobbe mer enn "oppklipp og trimming av tupper" så jeg har hatt langt hår en god stund hvor jeg kun har gått for tupper og litt oppklipping av håret.

Nå skulle jeg være mer dristig og gikk til en frisør i hjembyen min når jeg var på besøk. Bestilte time hos deres mest erfarne stylist.

Jeg forteller om min frisørangst men hun fremstår som sikker på sitt fag og vi fortsetter kjapt til å snakke om hvordan jeg styler håret mitt. Jeg forteller at jeg lufttørker, jeg har ikke brukt føner siden jeg var 12 og at jeg må ha en enkel frisyre som krever minimalt med styling, ingen problemer.

Det klippes og taes av ca 20 cm. Så begynner hun å style håret mitt for ferdigstillelse. Hun bruker like lang tid på dette som hun brukte på å klippe. Hun bruker volumspray og føn-tørker lag på lag med rundbørste og legger det ned i en veldig fin pasje-klipp.

Jeg uttrykker noe forundring etter en 5 minutter hvorfor hun bruker så lang tid på dette når det er noe jeg ikke har hverken verktøy eller ønske/evne om å gjøre selv og at dette ikke viser klippen men hun kaller det en ekstra-service og at det vil bli kun litt anderledes når jeg "bobber" det opp med en krølle-mousse og lar det lufttørke.

Jeg går derfra kjempefornøyd, selfølgelig, hun har stylet i ca 20 minutter.

To dager etter, i går kveld, så vasket jeg håret. Jeg gruet meg og hadde en dårlig følelse men kunne ikke ha ant hvor ille det skulle se ut.

Hun kan ikke ha sett noe på fallet i håret mitt. Jeg har to "boller" som står på hver side som er mitt naturlige fall. Det er klippet 3 cm etter fallens kurve og håret stikker ut på hver side i en haug med pigger. Piggene er ikke engang i lik høyde. Jaja, det er liten vits i å utbrodere min frisyre men min mann som sjelden kritiserer noe på meg sier at det ser ut som en dårlig hjemme-klipp. Jeg bare gråter og gråter og må bare nikke med. Viser bror på web-cam og han også sier at det ser "helt teit ut".

Jeg har ringt frisøren i dag og hun kunne ikke skjønne hvordan noe slikt kunne skje og at jeg kan komme inn så skal hun "rette det opp". Jeg har ingen tillit til henne lengre samt er fryktelig sint på henne så jeg takket nei til det og la igjen beskjed om at sjefen hennes skal ringe meg.

Jeg kan ikke gå sånn her ute så nå må jeg enten gå til innkjøp av hodeskjerf og lære meg å knytte til det har fått vokst ut og jeg får fjernet denne "frisyren" og får tilbake mitt gamle hår, noe som nok vil ta noen måneder da hun har klippet opp veldig høyt, over ørene. Min andre mulighet er å gå til innkjøp av hårføner og rundbørste og tilbringe annenhver dag med en times styling.

Jeg vil ikke tilbake dit og få det "rettet opp", jeg vil helst vente til det har vokst seg litt ut igjen for å rette opp dette, da må man ta så mye at jeg får total-kort hår, det vil jeg ikke ha. Håret mitt er mitt "feminine trekk", det ble alt for kort allerede, jeg tør ikke ta mer.

Hva skal jeg gjøre, hva ville du gjort? :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å kjøpe en rettetang, også bare rette håret? Det ville jeg gjort=) Det tar ikke så langt tid å rette håret heller;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe en rettetang, også bare rette håret? Det ville jeg gjort=) Det tar ikke så langt tid å rette håret heller;)

Da vil håret mitt ligge helt flatt ned, det vil ikke se bra ut på meg. Jeg har endel naturlig fall og når jeg da jobber opp igjen volum vil dette bli tufstete igjen. Jeg har prøvd rettetang før og det gav ikke ett resultat jeg var fornøyd med.

Dessuten, hvorfor skal jeg måtte gå til innkjøp av ett instrument som jeg ikke har tid eller lyst til å bruke og som samtidig skader mitt m e g e t sunne hår som aldri har blitt utsatt for skadelig varmebehandling :kjempesinna:

Tusen takk for forslaget men jeg ser ikke det som noen løsning :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forstår deg utrolig godt, og jeg skjønner godt at du ikke lengre har tillit til frisøren. men nå er feilen gjort, så nå kan du ikke få tilbake håret på en stund.

jeg ville kjøpt (ja, du må desverre kjøpe noe, med mindre du vil ha det slik du har nå) en varmebeskyttende spray, en føner, og en rundbørste. en føner trenger ikke bli så dyrt, de har to til 149 på elkjøp (print ut bilde og pris av føneren fra elkjøp sine hjemmesider, så tar du det med til butikken. da vil du få prisgaranti om den er dyrere i butikken).

en rundbørste kan du kanskje få på noen dageligvarebutikker til en rimelig pris (de butikkene som har sånn hylle med børster, strikk og spenner), vita, eller hos en frisør.

og varmebeskyttende spray har de muligens på dageligvarebutikker med godt utvalg, hos en frisør, eller på nett (muligens på vita, h&m, cubus osv også, bare å se litt).

så prøver du deg litt frem nå i helgen. med litt trening, trenger det ikke å ta så lang tid, eller bli så mye styr. prøv med andre teknikker som er enklere, for å se hvordan resultatet blir. gi det noen dager, kanskje det legger seg litt bedre. rett og slett prøv deg frem.

jeg har desverre ingen bedre tips en dette, men om den frisøren ikke har gjort som du ønsket, og rett og slett gått i mot din anvisning, burde du si i fra så fort som mulig, gå til sjefen å vis hva frisøren har gjort, så du i alle fall ikke må betale for en time hvor du ikke fikk det du skulle ha.

og nestegang bør du si i fra om absolutt alt med håret ditt, både før og underveis i klippen, selv om du tar det som en selvfølge at de vet. jeg har flere ganger stoppet frisøren fra å gjøre ting som ville vært katastrofe for håret mitt, og selv om det kanskje blir hakking og masing, er det tross alt mitt hår, og jeg som skal leve med det.

uff, du får bare prøve å gjøre det beste ut av det til håret vokser ut igjen ts! :klemmer:

Endret av Namine
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Når man har langt og tungt hår med naturlig fall og klipper håret, ser det ofte rart ut i noen dager, fordi gamle bølger er klippet tvers over samtidig som håremanken plutselig er blitt mye lettere. Mitt hår pleier å få nye bølger etter noen få dager, og da legger det seg riktigere. Jeg vet jo ikke om ditt hår reagerer på samme måte, men kanskje det er håp :)

På denne tiden av året er det kanskje greit å føne håret litt når det er nyvasket også, i alle fall hvis man skal ut like etter vask. Hvis man samtidig hjelper litt til med en god børste, drar man nytte av fallet i håret samtidig som man slipper å handle inn rettetang.

Hvis klippen er ujevn og dårlig må du selvsagt få rettet opp i dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen for svar!

Hallelujah for alle ting man ikke har kastet, jeg var på loftet og fant en gammel Revo-styler faktisk, en stor rundbørste som går av seg selv, den virket selv om den var støvete som fy, så da blir det bare å kjøpe inn en føner og føne håret på plass til det er langt nok til at jeg føler at det kan rettes opp igjen. Det er klippet halvveis ute i en fall rundt hele håret så det stikker ut fra alle kanter og i flere høyder.

Vi snakket mye før hun begynte å klippe, der feilet ikke jeg og heller ikke hun for hun fremsto som meget selvsikker i sitt fag.

Jeg kommer til å kreve pengene tilbake for dette her samt at de får spandere på meg 3 måneders forbruk av hete-beskyttelse for det var jeg så klar på, jeg føner ikke håret, jeg vasker det om kvelden når jeg ikke skal ut igjen, alltid.

Huff for ett mareritt, jeg var så forventningsfull på vei inn, så glad på vei ut og helt knust i går men må prøve å holde i hodet at det er hår. Jeg gror det jo selv så det går jo over :fnise:

En klem til alle som har svart og har blitt utsatt for stupide stylister :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen for svar!

Hallelujah for alle ting man ikke har kastet, jeg var på loftet og fant en gammel Revo-styler faktisk, en stor rundbørste som går av seg selv, den virket selv om den var støvete som fy, så da blir det bare å kjøpe inn en føner og føne håret på plass til det er langt nok til at jeg føler at det kan rettes opp igjen. Det er klippet halvveis ute i en fall rundt hele håret så det stikker ut fra alle kanter og i flere høyder.

Vi snakket mye før hun begynte å klippe, der feilet ikke jeg og heller ikke hun for hun fremsto som meget selvsikker i sitt fag.

Jeg kommer til å kreve pengene tilbake for dette her samt at de får spandere på meg 3 måneders forbruk av hete-beskyttelse for det var jeg så klar på, jeg føner ikke håret, jeg vasker det om kvelden når jeg ikke skal ut igjen, alltid.

Huff for ett mareritt, jeg var så forventningsfull på vei inn, så glad på vei ut og helt knust i går men må prøve å holde i hodet at det er hår. Jeg gror det jo selv så det går jo over :fnise:

En klem til alle som har svart og har blitt utsatt for stupide stylister :klemmer:

Greit at hun klippet deg feil men å kreve at de skal betale for at du ikke gidder fikse håret ditt synes jeg er å dra det for langt. Vask og lufttørk gir som oftest ikke noen pen frisyre og du burde heller lære deg å style det litt så du ikke hele tiden går rundt med den kjedelige rett ut av dusjen-looken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at hun klippet deg feil men å kreve at de skal betale for at du ikke gidder fikse håret ditt synes jeg er å dra det for langt. Vask og lufttørk gir som oftest ikke noen pen frisyre og du burde heller lære deg å style det litt så du ikke hele tiden går rundt med den kjedelige rett ut av dusjen-looken.

Jeg var krystallklar på at jeg i mange år har gått rett ut av dusjen, ristet på plass håret og kun bruker en boar-bristle børste og litt volum-skum og shampo og at dette er noe jeg vil fortsette med. Klarer hun ikke å frisere meg slik, noe hun ikke sa hun kunne og gav hun meg råd om hvordan jeg skal style hennes klipp uten føning, så måtte hun si ifra. Jeg gir blanke i om du, hun og hele resten av verden synes mitt hår er kjedelig, jeg skal være fornøyd, ikke andre!!!!

Jeg fikser håret mitt, bare ikke sånn du gjør det og jo, jeg kommer til å kreve at hun gir meg det produktet som jeg nå må bruke i tillegg til en haug med tid på styling, det er det minste! :kjefte:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var krystallklar på at jeg i mange år har gått rett ut av dusjen, ristet på plass håret og kun bruker en boar-bristle børste og litt volum-skum og shampo og at dette er noe jeg vil fortsette med. Klarer hun ikke å frisere meg slik, noe hun ikke sa hun kunne og gav hun meg råd om hvordan jeg skal style hennes klipp uten føning, så måtte hun si ifra. Jeg gir blanke i om du, hun og hele resten av verden synes mitt hår er kjedelig, jeg skal være fornøyd, ikke andre!!!!

Jeg fikser håret mitt, bare ikke sånn du gjør det og jo, jeg kommer til å kreve at hun gir meg det produktet som jeg nå må bruke i tillegg til en haug med tid på styling, det er det minste! :kjefte:

Hva er en "haug" med tid for deg, 5-10 minutter? Skjerp deg litt a!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bør du jo ta turen tilbake til salongen etter å ha vasket håret og (ikke) ordnet det som ønskelig, slik at de kan se selv hvordan "frisyren" ser ut. Antakelig får du valget mellom ny klipp, eller penger tilbake. Men da må du selv ta tak i dette nå da, slik at sjefen som faktisk ikke aner noe om kommunikasjonen mellom deg og frisør - eller resultatet, kan bevitne sveisen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun brukte ca 20-25 minutter på å style mitt tykke hår med masse hårstrå. Jeg har aldri brukt slik styling før og må lære meg dette og det vil nok ta meg en time til å begynne med, så ihvertfall en halvtime. Det er du som må skjerpe deg for jeg ba ikke om dette, tvert imot og frisører med mindre erfaring enn henne har klart å gi meg min "kjedelige" frisyre. Hun har botchet håret mitt og det vil ta meg mye arbeide jeg spesifikt sa jeg ikke er interessert i å vedlikeholde det inntil jeg kan få rettet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke TS, men 5-10 minutter ekstra om morgenen er mer enn nok i forhold til de 0 minuttene jeg bruker på håret nå.

Skerp deg, folk er forskjellige!

Dessuten er det slik på mitt hår, at styling osv mister effekten sin etter relativt kort tid. Jeg har nordisk hår, og frisørvenninna mi blir alltid like overrassket over hvor fort håret "faller tilbake". Så for meg hadde det ikke blitt 5-10 minutter hver dag, for jeg måtte ha gjentatt prosedyren flere ganger daglig!

Og et argument til er jo at man ikke får sunt hår av å ødelegge det med produkter og varmebehandling.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Tirkes og Anonym;14:35. :klemmer:

Jeg ser ikke ut som en sluske, jeg har langt sterkt mørkt naturlig glansfult hår og i en alder av 38 ikke ett eneste grått ett, noe jeg tror har å gjøre med min totale mangel på bruk av hete og farging. This too shall pass, som single-årene gjorde :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk for deg selv!

Jeg styler aldri håret mitt til hverdags, og det ser veldig pent ut. Mye fordi jeg har fall. Om jeg vil variere bruker jeg ikke føner, rettetang eller krølltang, da bruker jeg kliper til å løfte opp håret her og der. Noe som tar 30 sekunder.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk for deg selv!

Jeg styler aldri håret mitt til hverdags, og det ser veldig pent ut. Mye fordi jeg har fall. Om jeg vil variere bruker jeg ikke føner, rettetang eller krølltang, da bruker jeg kliper til å løfte opp håret her og der. Noe som tar 30 sekunder.

Signed!

Jeg har lett krøller og min styling begrenser seg i å "klemme krøllene opp" med skum i hånda, i håndkletørket hår. Ikke føn, ikke rettetang, krølltang, papilljotter eller slikt. Har faktisk ikke hårspray i hus engang.

Med rette klippen så ser jeg alderels ikke sjusk ut. :) Fått mange komplimenter for permanenten min (som jeg aldri har tatt). :fnise:

Slettes ikke alle som liker og trenger å style hår. Spesielt de med langt hår trenger ikke vie like mye tid på håret som de med kortere frisyrer for å unngå sjuskestempel av anonyme internettmennesker. ^^

Endret av Tirkes
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signed!

Jeg har lett krøller og min styling begrenser seg i å "klemme krøllene opp" med skum i hånda, i håndkletørket hår. Ikke føn, ikke rettetang, krølltang, papilljotter eller slikt. Har faktisk ikke hårspray i hus engang.

Med rette klippen så ser jeg alderels ikke sjusk ut. :) Fått mange komplimenter for permanenten min (som jeg aldri har tatt). :fnise:

Slettes ikke alle som liker og trenger å style hår. Spesielt de med langt hår trenger ikke vie like mye tid på håret som de med kortere frisyrer for å unngå sjuskestempel av anonyme internettmennesker. ^^

Ja, er det noe jeg hater så er det å måtte ordne håret. Skjønner ikke helt at noen bruker timesvis på det..

Jeg eier både hårføner, rettetang, krølltang og bølgetang, men de brukes nesten aldri. Bare til spesielle anledninger, som julebordet i morgen. Også tuperte jeg det faktisk forrige helgs julebord, det må ha vært første gang xD

Så lenge man pleier og steller godt med håret, ser jeg ikke vitsen i å kjøpe dyre stylingprodukter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var godt å få pratet dette ut her, takk til alle sammen, har fått roet meg litt nå. Har før (ut av salong) og etter (stylet som frisør sa) bilder og har ringt salongen og eier skal ringe meg tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra hvordan det går, TS, vil høre hva du får av salongen!

Kvelden kom, ble sliten, så håret mitt i speilet og har grini siden dess, så patetisk, men den ene tingen jeg ikke betviler er vakkert ved meg er håret mitt og det er virkelig så stygt at jeg ikke vil gå ut med sånt hår. Tanken på all styling jeg må drive med, om jeg klarer det gjør meg helt matt. Hvor lang tid det må gå før det kan ordnes igjen, ett halvt år minst som jeg ser det :grine: , jeg rekker å bli ett år eldre. *stort sukk*

Jeg prøver å ringe sjefen i salongen nå, synes hun kan få høre meg gråte tårene mine, har ingen respekt for hennes fritid for jeg har det faktisk vondt langt inni brystet men det er bare opptatt. Kansje jeg bare skal :natti: for jeg er helt emosjonelt utslitt.

Skal oppdatere når jeg har fått snakket med henne, og en :klemmer: til deg og AB 20:05.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...