AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 Jeg har kjøpt meg en kjole med bar skulder på den ene siden til årets julebord. Men jeg synes jeg er litt blek.... Har derfor vurdert å selvbrune litt, men har aldri gjort det før. Jeg har en meget lys, nordisk hud, så vil ikke bli knallbrun. Vil se naturlig gyllen ut. Har dere noen tips til hvilket merke og hvilken farge jeg bør bruke? Bør jeg bruke krem eller servietter? Hvordan skal jeg gjøre det med hendene, slik at de ikke blir skjoldete og fæle? Og jeg er også veldig redd for å bli skjoldete på kroppen. Julebordet er fredag om en uke (9.) Når bør jeg begynne selvbruningen?
laperla Skrevet 2. desember 2011 #2 Skrevet 2. desember 2011 (endret) Hei Jeg har som deg veldig blek, nordisk hud... Synes selvbrunere ofte er for mørke, og det ser ofte litt "møkkete" ut på huden min. Har prøvd en hel haug ulike merker, og den liker best er Body bronzer fra GloMinerals. Den kan du f.eks. kjøpe her. Du får den rimeligere på Ebay... Denne kremen ser litt skummel ut, siden den er såpass mørk og gylden, men den gir mest glød og littegranne farge. Føler meg helt klart litt fresh når jeg har smurt meg inn med denne. Bare vær nøye med å skrubb huden i forkant, og ikke smør deg inn med bodylotion før denne. (Slik en ofte anbefaler ved selvbruning. Gjorde dette første gang jeg prøvde, og kremen farget av på klær og sko.) Håper dette var til noe hjelp Endret 2. desember 2011 av laperla
Be My Guest Skrevet 2. desember 2011 #3 Skrevet 2. desember 2011 Hei Jeg har som deg veldig blek, nordisk hud... Synes selvbrunere ofte er for mørke, og det ser ofte litt "møkkete" ut på huden min. Har prøvd en hel haug ulike merker, og den liker best er Body bronzer fra GloMinerals. Den kan du f.eks. kjøpe her. Du får den rimeligere på Ebay... Denne kremen ser litt skummel ut, siden den er såpass mørk og gylden, men den gir mest glød og littegranne farge. Føler meg helt klart litt fresh når jeg har smurt meg inn med denne. Bare vær nøye med å skrubb huden i forkant, og ikke smør deg inn med bodylotion før denne. (Slik en ofte anbefaler ved selvbruning. Gjorde dette første gang jeg prøvde, og kremen farget av på klær og sko.) Håper dette var til noe hjelp jeg er også veldig glad i den fra GloMinerals. Den er helt super Den brukes som en bodylotion (uten at den gir noe bodylotion-effekt om du skønner, den gir ingen fuktighet). Smør tynt på så det ikke blir overdrevent. Jeg bruker denne på beina på sommeren også jeg da. Særlig hvis det er en litt lang tights hvor jeg ikke trenger så mye av den.
-Turtle Skrevet 2. desember 2011 #4 Skrevet 2. desember 2011 Jeg er veldig fornøyd med st.tropez Det er den eneste jeg ikke får stygge skjolder av. Brunfargen kommer gradvis, så du velger selv hvor brun du vil bli Jeg liker ikke å være altfor brun på denne tiden av året, så jeg synes det holder med 2 omganger med selvbruning. så 2-3 dager før julebordet er sikkert nok. Jeg synes iallefall det er nok på meg
Virvel Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 Bruk hansker eller en sånn vott når du påfører, da skal det godt gjøres å få det ujevnt! Pass på å ikke smøre der hvor solen heller ikke gir deg farge, så som innsiden av armene, og gni godt ut i overgangene slik at du ikke får skjolder. Jeg liker også St. Tropez (mousse), fra naturens side er jeg nærmest lysegrønn om vinteren, men denne gir meg en pen gyllen farge.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 4. desember 2011 #6 Skrevet 4. desember 2011 Ikke meningen å stjele tråden TS, men lurer på en ting. Driver også å skal bli brunere til jul. Men jeg har Dove selbruningskrem stående og lurer på hvor lenge man på ha den på i gangen for at det skal hjelpe? Liker ikke å ha den på når jeg er på skolen siden det ikke lukter så godt av sånne selbruningskremer. Men hvis jeg tar den på om kvelden og har den på til neste morgen, vil det da være nok "virketid?" og så vaske den av om morgenen og samme prosedyre neste kveld?
Benedicte22 Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Jeg tar alltid på meg selvbruning ett par timer før jeg legger meg, slik at jeg er sikker på at det er tørket skikkelig før jeg går til sengs. Deretter dusjer jeg når jrg står opp. Perfekt virketid og du lukter ikke vondt når du går ut.
Miah Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 Ikke meningen å stjele tråden TS, men lurer på en ting. Driver også å skal bli brunere til jul. Men jeg har Dove selbruningskrem stående og lurer på hvor lenge man på ha den på i gangen for at det skal hjelpe? Liker ikke å ha den på når jeg er på skolen siden det ikke lukter så godt av sånne selbruningskremer. Men hvis jeg tar den på om kvelden og har den på til neste morgen, vil det da være nok "virketid?" og så vaske den av om morgenen og samme prosedyre neste kveld? Om det er en Dove krem av typen som skal gi "gradvis brun farge", så skal den ikke vaskes av etter en viss tid. Da må du nok gå med den. Eventuelt kan du ta den på når du kommer HJEM fra skolen, og så ta en dusj neste morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå