Gå til innhold

Trenger tips til hårprodukter som får håret sterkt og langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i veldig mange år mistet mye hår, og det skyldes både stress og bruk av hårføner og MYE rettetang. Har også brukt lite penger på hårprodukter og gått for billige sjampoer og balsamer i matbutikken. Nå har jeg klippet av meg halve håret fordi halvparten av det lange håret mitt hadde spist seg opp 5-10 cm :( Og jeg hater kort hår, og har så utrolig lyst på langt hår.

Har vært nøye på i det siste å skylle håret med kaldt vann etter vask, klappe det tørt og ikke gre det når det er vått. Dette er ting jeg har hørt skal funke, og jeg må ærlig innrømme at jeg merker forskjell! Prøver også å bruke minst mulig hårføner og rette kun der det er høyest nødvendig. Skal også klippe meg jevnlig.

MEN, jeg trenger tips til følgende:

- Sjampo

- Balsam

- Hårkur

- Varmebeskyttende spray

Noe som styrker/beskytter håret og får det til å gro. Pris er ikke så viktig, hvis det er verdt det.

Har også mistet litt hår i øyebrynene, så hvis noen har noen tips til hva som styrker hårene der og så blir jeg kjempeglad for tips! Vet det finnes veldig dyre kremer og ting man kan putte på, men en mellomting hadde vært greit.

Setter veldig stor pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har perioder i livet hvor man mister masse hår. Jeg hadde det da jeg var ca 18, jeg kunne bare gre hånden gjennom håret og sitte igjenn med masse hårstrå i hånden. Heldigvis kunne jeg aldri se på håret mitt at jeg mistet hår, men det var uansett ekkelt å se alle hårstråene som falt av hodet.

Jeg bruker redken extreme serien (den blå), synes den er helt fantastisk. Og håret mitt er langt og tykt, til tross for bleking.

Skrevet

Det beste for å få håret til å gro sunt er via kosten. Få i deg alle vitaminer og essensielle fettsyrer. Har ikke så mange tips til spesifikke hårprodukter, men kerastase liker jeg veldig godt. Mange som skryter av det merket. Bare husk at håret er dødt, så det finnes grenser hvor mye produkter kan påvirke kvaliteten av det.

Regner med du ikke farger håret?

Skrevet

TS her. Tusen takk for svar! Hørt mye bra om Redken serien.

Har hatt en periode på kanskje 5-6 år hvor jeg har mistet mye hår. De få frisørene jeg har vært hos mener det er stress. Har oppplevd mye stress de to siste årene, men absolutt ikke i 5-6 år! Er nok dårlig sjampo og generell uforsiktighet som har skylda her.

Det er heldigvis ikke tynt lenger, nå som det er klippet. Bare kort..

Skrevet

TS igjen. Farger håret veldig sjeldent, og nå har jeg en farge som nesten er lik min naturlige. Så trenger ikke farge det på veldig lenge.

Skrevet

Alle har perioder i livet hvor man mister masse hår. Jeg hadde det da jeg var ca 18, jeg kunne bare gre hånden gjennom håret og sitte igjenn med masse hårstrå i hånden. Heldigvis kunne jeg aldri se på håret mitt at jeg mistet hår, men det var uansett ekkelt å se alle hårstråene som falt av hodet.

Jeg bruker redken extreme serien (den blå), synes den er helt fantastisk. Og håret mitt er langt og tykt, til tross for bleking.

Man ser jo på bildet ditt at du bruker extensions, Bønna?

• Liker 1
Skrevet

Sjekk ut Morrocan-oil serien. Jeg er superfornøyd med kun Morrocan-oil men hvis du trenger mer pleie så er argan-oljen som brukes fantastisk for håret.

Morrocan-oil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...