Gå til innhold

Min 18-årige datter viser ikke interessert i gutter i det hele tatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 18 år som aldri har hatt kjæreste. Hun viser ikke interesse for gutter i det hele tatt.

Nå gå hun siste året på studiespesialiserende, og er veldig flink på skolen. Hun er mer interessert i å sitte hjemme å gjøre lekser og holde på med interessene sine enn å fly ute med gutter.

Hun har noen gode venninner, men ingen guttevenner.

Venninnene hennes og datteren min er søte og pene jenter, og pliktoppfyllende og skoleflinke alle sammen, men ingen av de har hatt kjæreste enda. De virker kanskje litt "umodne" og er ikke "der" enda?

I høst, da de begynte i 3.klasse, har hun vært litt med på fets og byen med de andre på skolen, så jeg er litt glad for at hun får oppleve livet litt! Men det er ingen gutt i bildet, og hun sier at hun ikke føler seg klar for noe sånt. Dessuten vet jeg at hun er ganske sjenert og vil heller drive med interessene sine.

Da jeg var 16 var jeg ofte på fest og med på livet, og jeg fikk min første kjæreste, og jeg trodde min datter skulle være tidlig ute også.

Hun er kanskje mer lik faren sin? Jeg var hans første kjæreste og vi møttes da vi begge var 23 år. Da hadde jeg tre forhold bak meg, mens han var jomfru.

Mener ikke å tvinge på henne en kjæreste, men jeg og søstrene mine, og moren min var tidlig ute med kjærester, så jeg syns det var rart at hun ikke er det...

Er vel normalt med slike jenter som min datter også, håper jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes ikke unormalt.

Datteren din høres ut til å være en flott jente med fokus på det som er viktig for henne akkurat nå.

Ikke vær bekymret for datteren din, vær stolt av henne. :)

• Liker 42
Skrevet

Kanskje hun liker jenter. ;)

• Liker 16
Skrevet

Finnes ikke unormalt.

Datteren din høres ut til å være en flott jente med fokus på det som er viktig for henne akkurat nå.

Ikke vær bekymret for datteren din, vær stolt av henne. :)

Ja, det har aldri vært noe problem med henne. Hun gjør jo alltid som vi vil. Det bekymrer meg kanskje litt at hun er så altfor snill? Vi har aldri vært strenge med henne, for det har vi ikke behøvd.

Hun har alltid hatt noen få gode venninner, og har hatt mange interesser som hun har drevet med helt siden hun var liten. Så jeg går ut ifra at hun er bare sånn? TS

• Liker 2
Skrevet

Kanskje hun liker jenter. ;)

Hun trives best blant jenter, men det er kanskje fordi hun er så usikker blant gutter. TS.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det har aldri vært noe problem med henne. Hun gjør jo alltid som vi vil. Det bekymrer meg kanskje litt at hun er så altfor snill? Vi har aldri vært strenge med henne, for det har vi ikke behøvd.

Hun har alltid hatt noen få gode venninner, og har hatt mange interesser som hun har drevet med helt siden hun var liten. Så jeg går ut ifra at hun er bare sånn? TS

Hun er jo egentlig den datteren/sønnen vi alle ønsker oss. ;)

Heldige deg/dere/henne. :jepp:

• Liker 7
Skrevet

Hun trives best blant jenter, men det er kanskje fordi hun er så usikker blant gutter. TS.

Da jeg var like gammel syns jeg alle gutter som var like gammel som meg var dumme. Jeg likte ikke dem i det hele tatt, og jeg trodde det var fordi de var umodne, men de fleste jentene hadde ikke noe i mot dem.

Jeg var heller ikke interessert og trodde at det ville komme etter hvert, men det gjorde det ikke. Jeg kan selvfølelig ikke si hva datteren din føler, men det er ikke umulig at hun bare ikke liker gutter.

Skrevet

Da jeg var like gammel syns jeg alle gutter som var like gammel som meg var dumme. Jeg likte ikke dem i det hele tatt, og jeg trodde det var fordi de var umodne, men de fleste jentene hadde ikke noe i mot dem.

Jeg var heller ikke interessert og trodde at det ville komme etter hvert, men det gjorde det ikke. Jeg kan selvfølelig ikke si hva datteren din føler, men det er ikke umulig at hun bare ikke liker gutter.

Er du lesbisk eller aseksuell?

• Liker 2
Skrevet

Hva er problemet egentlig? Nå får du desto mer anledning til å utvikle et godt forhold til din datter.

• Liker 1
Skrevet

Hva er problemet egentlig? Nå får du desto mer anledning til å utvikle et godt forhold til din datter.

Jeg vil vel at hun skal leve livet og være lykkelig. Hun er jo 18, så de fleste har vel fått seg kjæreste til da.

Ja, jeg er glad for at hun bruker tid med oss, men jeg må jo nærmest tvinge henne til å finne på noe med vennene eller å bli med på fest. TS.

Skrevet

Det er vel heller slik at man ikke vil at barna skal på fest, for å si det mildt. Troller du?

De fleste jenter har jo ikke hatt kjærester i 18-årsalderen. Kanskje for 20 år siden, men ikke nå lenger. Man er mer opptatt av karrieren.

• Liker 8
Skrevet

Det er vel heller slik at man ikke vil at barna skal på fest, for å si det mildt. Troller du?

De fleste jenter har jo ikke hatt kjærester i 18-årsalderen. Kanskje for 20 år siden, men ikke nå lenger. Man er mer opptatt av karrieren.

Når man har bikka 18 år tror jeg de aller fleste foreldre ønsker å se at poden er ute og flyr litt med jevnaldrende og smaker litt på livet. Det er ingen motsetning mellom dette og å ta skolen seriøst. Den gyldne middelvei heter det. Nå er det forhåpentligvis mange år til jeg blir far, men for mine fremtidige barn ønsker jeg en sosial ungdomstid med masse erfaringer. Jeg hadde faktisk begynt å bli bekymret hvis 18-åringen min ikke viste tegn til å ville ut og sosialisere seg/feste/trene/reise/date og alt det andre spennende man gjør i tiden fra ungdom---->ung voksen

• Liker 6
Skrevet

Når man har bikka 18 år tror jeg de aller fleste foreldre ønsker å se at poden er ute og flyr litt med jevnaldrende og smaker litt på livet. Det er ingen motsetning mellom dette og å ta skolen seriøst. Den gyldne middelvei heter det. Nå er det forhåpentligvis mange år til jeg blir far, men for mine fremtidige barn ønsker jeg en sosial ungdomstid med masse erfaringer. Jeg hadde faktisk begynt å bli bekymret hvis 18-åringen min ikke viste tegn til å ville ut og sosialisere seg/feste/trene/reise/date og alt det andre spennende man gjør i tiden fra ungdom---->ung voksen

Jeg begynte ikke med å være med på livet før jeg var 21. Jeg var nok ganske sjenert og umoden av meg, men det ikke alle er med på alt når de går på vgs.

Noen tar det etter vgs, og det er like spennende og bra det også :)

• Liker 8
Skrevet

Ganske lett for oss andre å uffe og stønne oss av å se mennesker i 20+ som tar igjen tenårene. :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Ganske lett for oss andre å uffe og stønne oss av å se mennesker i 20+ som tar igjen tenårene. :gjeiper:

Ja, men vi modnes forskjellig. Jeg var ganske barnslig til jeg var 21, da begynte jeg å få øynene opp for ting som andre fikk øynene opp for på ungdomsskolen eller vgs :gjeiper:

• Liker 3
Skrevet

Er du lesbisk eller aseksuell?

Ja, lesbisk. Men jeg ante ikke noe om at jeg var det da jeg var 18.

Skrevet

Det er ikke alltid så lett å bryte ut av faste mønstre, når det ikke er noen andre parametere som endres. Man går jo gjerne i klasse med en god del av de samme menneskene helt fra 1.klasse til ut vgs, og når man alltid har vært den snille, pliktoppfyllende og skoleflinke (og kanskje ganske ukule), så forblir man lett det til man bytter miljø. Det spiller ikke så stor rolle om man egentlig har vokst av seg den stille og sjenerte, det er ikke så lett å plutselig få folk rundt til å se deg som noe annet enn det de har sett deg som i 13 år. Og vil man egentlig "fly med" de samme gutta som alltid har slengt med leppa om hvor nerd og ukul man er, og feste med de jentene som alltid har tiska og fnisa.

Jeg "ser" i alle fall meg og min veninnegjeng som 18åringer, i TS sin beskrivelse. Det var ikke at vi ikke var "der enda," bare at det var nødvendig å få noen nye folk å "fly med." Noen som ikke har bestet seg for hvem du er, ut fra hve du var som 12-åring.

• Liker 4
Gjest Apophis
Skrevet

Se på det som ein positiv ting, folk er forskjellige. Det er ikkje sikkert ho liker gutter eingang heller ;) Eg syns ho virker fornuftig og moden og håper mi datter blir lik dersom eg skulle være så heldig å få ei, bedre å fokusere på skolearbeid og gode karakterer enn å fly rundt på fest med gutter.

Skrevet

Mener ikke å tvinge på henne en kjæreste, men jeg og søstrene mine, og moren min var tidlig ute med kjærester, så jeg syns det var rart at hun ikke er det...

Sikker på at søsteren din ikke er 40 og aldri har hatt kjæreste? Det lignet veldig på den tråden. Hvorfor skal folk bekymre seg for alt mulig selv der det ikke er noe å bekymre seg for? Vær glad for at datteren din ikke hopper på den første og beste gutt. Noen stiller høyere krav, rett og slett.

• Liker 3
Skrevet

Jeg var heller ikke interessert i å "fly med gutter" da jeg var 18. Å dra på byen var og er noe som ikke interesserer meg noe særlig. På videregående valgte jeg ofte å sitte hjemme hos mamma og pappa for å spise taco og se på gullrekka på fredagskveldene, for meg var det mye mer givende enn å helle i seg billig sprit hos et random menneske for å ta siste tog inn til byen og rave rundt der drita full.

Jeg tenker hun er heldig som har en venninnegjeng som ser ut til å ha samme oppfatning av fest og fyll som henne. Selv var jeg alene om å ha det synet der jeg vokste opp.

Men gjett hva? Nå har jeg blitt noen år eldre, har mange nye venner, til og med en kjæreste som jeg planlegger å flytte sammen med og jeg setter pris på en vinkveld eller kanskje en fest hjemme hos folk i ny og ne. :jepp:

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...