Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Nå er det vel delte meninger om det finnes gjenferd eller ikke, men la oss si det gjør det, hva er da sjansen for å bli et? Kan ikke tenke meg noe verre enn å bli et. Selvom jeg er usikker på om jeg i det hele tatt tror på spøkelser, så VET jeg ikke. Så vidt jeg vet, har jeg ikke noe "uoppgjort" livet, men hvem vet ?

Og er jeg helt rar, dum, barnslig osv som i det hele tatt faktisk er litt redd for å bli et spøkelse når jeg dør? Jeg blir ikke plaget av dette i hverdagen altså, er ikke så ille. Er bare hvis jeg begynner å tenke på det :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første kaller ikke jeg det gjenferd. Jeg kaller det bare energien av en en gang levende person. Og det er ikke "elle melle deg fortelle" jeg tror det er heller. Hvor gammel er du ? Spøkelse? ..... Alle følger hos leve livet, men ikke alle lar oss vise eller høre at de er der. :) Tenk på dem som mennesker i en annen dimensjon,som vi ikke ser, men er der... Ikke farlig.

Ingen kan vite for sikkert - man kan kun tro. Og selv om mange her inne liker å le av folk som tror så må de da bare gjøre det, jeg tror på vitenskapen, men vi vet også at vitenskapen fremdeles har mye å finne :) Metodene finnes bare ikke enda..

• Liker 1
Gjest Lebewesen93
Skrevet

Skjønner :P

Jeg vet ikke hva jeg tror, er derfor jeg egentlig er åpen for det meste, også det at vi kan gå igjen på en eller annen måte. Men vi ville jo ikke være i stand til å tenke som vi gjør nå osv ? For hjernen dør jo...Skjønner ikke hvordan det greiene der fungerer jeg.

Skulle likt å snakke med en synsk person, selvom jeg så klart er litt i tvil om at de i det hele tatt er "synske" jeg er ikke det selv så virker så rart.

Er bare så merkelig, for mange er jo overbevist om at de har sett "spøkelser" eller opplevd noe som rett og slett ikke kan forklares.

Men greien er, OM det er sånn at sjelen kan henge igjen her av en eller annen grunn, så må jo det være grusomt kjedelig og ensomt ? Haha, virker sikkert rar nå, men det er ikke så farlig.

Jeg skulle ønske det var sånn at man enten døde og dett var dett, eller at vi fikk muligheten til å få et nytt liv. Ville vært spennende :P

Vil ikke over på " den andre siden" virker kjedelig det og.

Skrevet (endret)

Vel, å være gjenferd åpner jo for mange muligheter :)

Tenk hvor morsomt det hadde vært å utsatt alle jeg ikke liker for noen "spøker", eller fulgt med på barne-barna som vokste opp. Eller dra på fjellet fine høstdager, som spøkelse kan man jo fly :)

Å slippe å bli gammel hadde jo vært fint, hvis jeg var smart nok kunne jeg kanskje få til å koble meg opp på nettet. Det kunne blitt sensasjon! "Gentle the ghost is online!"

Tror ikke du skal se svart på å være gjenferd, nei :)

Jeg tror det er de dummeste av de dumme som blir gjenferd, iallefall tyder historiene jeg hører på det. Det betyr sannsynligvis at jeg ikke har noen sjanse til å få oppleve det.

Egentlig litt trist :(

Endret av Gentle
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg håper jeg blir gjenferd. Skal bli et bad ass, kjettingraslende, knivkastende, blod nedover veggene og svingende taklamper type gjenferd!

Skrevet (endret)

Tror ikke du skal se svart på å være gjenferd, nei :)

Jeg tror det er de dummeste av de dumme som blir gjenferd, iallefall tyder historiene jeg hører på det. Det betyr sannsynligvis at jeg ikke har noen sjanse til å få oppleve det.

Egentlig litt trist :(

Hmm, har det slått deg, Gentle, at de dummeste av de dumme sjeldent er klar over at de er det selv... ;)

Endret av Flair
  • Liker 2
Skrevet

om at de har sett "spøkelser" eller opplevd noe som rett og slett ikke kan forklares.

Men greien er, OM det er sånn at sjelen kan henge igjen her av en eller annen grunn, så må jo det være grusomt kjedelig og ensomt ? Haha, virker sikkert rar nå, men det er ikke så farlig.

Jeg skulle ønske det var sånn at man enten døde og dett var dett, eller at vi fikk muligheten til å få et nytt liv. Ville vært spennende :P

Vil ikke over på " den andre siden" virker kjedelig det og.

Hvorfor? Hvis det er som i en annen dimensjon så er de da ikke alene. Det er med andre som er der, akkurat som om vi er med andre folk her hos oss.

• Liker 1
Skrevet

Hmm, har det slått deg, Gentle, at de dummeste av de dumme sjeldent er klar over at de er det selv... ;)

.. og at de dummeste av de dumme alltid prøver seg på såkalte "smarte" kommentarer.

• Liker 3
Skrevet

.. og at de dummeste av de dumme alltid prøver seg på såkalte "smarte" kommentarer.

Ingen grunn til å være ekkel, "smarten".

Jeg satte inn et blinkefjes, og det er en koselig ting vet du...

Men det er jo lett å misforstå. Her får du et du også ;)

• Liker 1
Skrevet

De fleste har vel mye uoppgjort i livet når de dør, trenger ikke bli gjenferd for det.

Mange i dag tror på reinkarnasjon og gjenferd/åndeverdenen. Men de er jo stikk i strid med hverandre, for hvis man fødes inn i et nytt liv, kan man ikke samtidig være et gjenferd.

Og hva er vitsen med å "spøke" et sted, i forhold til hva som skjer etter døden, eller om det finnes flere liv osv.

Etter å ha hørt mange near death experience historier, fra folk som har vært erklært død, ligget på likhuset etter hjerteinfarkt, og som har ligget i koma, velger jeg å ha mest tro på det de sier at de opplevde. Altså, idet de dør, sier de fleste at de går ut av kroppen sin og med en gang føler ingen conncetion til sin døde kropp, person eller verden.

Og at de enten går mot lyset eller blir dratt ned til helvete osv.

Tror ikke du skal bekymre deg, TS :)

Skrevet

Jeg skulle gjerne blitt ett spøkelse, selvom jeg tror det kunne blitt litt ensomt da. Tenk så kult å kune gå rundt å "skremme" folk. Spessielt folk du ikke er så glad i. Å på den måte kan du jo få oppleve hele verden om du vil :) nei du så artig det hadde vært!

Men om jeg kunne få velge, ville jeg nok ha valt å bli skytsengel, det må være en fin ting å bli :)

Gjest Lebewesen93
Skrevet

De fleste har vel mye uoppgjort i livet når de dør, trenger ikke bli gjenferd for det.

Mange i dag tror på reinkarnasjon og gjenferd/åndeverdenen. Men de er jo stikk i strid med hverandre, for hvis man fødes inn i et nytt liv, kan man ikke samtidig være et gjenferd.

Og hva er vitsen med å "spøke" et sted, i forhold til hva som skjer etter døden, eller om det finnes flere liv osv.

Etter å ha hørt mange near death experience historier, fra folk som har vært erklært død, ligget på likhuset etter hjerteinfarkt, og som har ligget i koma, velger jeg å ha mest tro på det de sier at de opplevde. Altså, idet de dør, sier de fleste at de går ut av kroppen sin og med en gang føler ingen conncetion til sin døde kropp, person eller verden.

Dratt ned i helvette ??? Hva skal til for å havne der ? :P

Jeg tror egentlig ikke på gud og alt det der, håper ikke jeg kan havne der forde?

Uff...vet det er teit å bekymre seg for døden sånn sett...får jo ikke gjort noe med det uansett, men hadde egentlig vært greit å vite hva som skulle skje.

Jeg vil bare virkelig ikke på noen annen side eller bli et spøkelse. Dumme ting å tenke på, men hva skjer der borte da ? Haha, ser liksom for meg at alt er stille. hvitt og seriøst...å være spøkelse må jo være grusomt kjedelig. Nei uff :P

Skrevet

Å, Ikke det? :sjokkert:

• Liker 3
Gjest badeand1
Skrevet

Jeg vil ikke bli et spøkelse.. Da har man jo ikke muligheten til å "dø".. eller? Man er liksom fanga i den åndeverdenen...

Skrevet

Jeg vil ikke bli et spøkelse.. Da har man jo ikke muligheten til å "dø".. eller? Man er liksom fanga i den åndeverdenen...

Men Mortem, burde ikke du, av alle, vite dette... skremmer du meg...

• Liker 1
Skrevet

Dratt ned i helvette ??? Hva skal til for å havne der ? :P

Jeg tror egentlig ikke på gud og alt det der, håper ikke jeg kan havne der forde?

Uff...vet det er teit å bekymre seg for døden sånn sett...får jo ikke gjort noe med det uansett, men hadde egentlig vært greit å vite hva som skulle skje.

Jeg vil bare virkelig ikke på noen annen side eller bli et spøkelse. Dumme ting å tenke på, men hva skjer der borte da ? Haha, ser liksom for meg at alt er stille. hvitt og seriøst...å være spøkelse må jo være grusomt kjedelig. Nei uff :P

En historie fra en kvinne som etter selvmordsforsøk havnet i helvete:

Gjest badeand1
Skrevet

Men Mortem, burde ikke du, av alle, vite dette... skremmer du meg...

:fnise:

Gjest Lebewesen93
Skrevet

En historie fra en kvinne som etter selvmordsforsøk havnet i helvete:

Jeg så ikke hele, har et veldig nært familiemedlem som tok selvmord, så ja...

Men altså, jeg har mine store tvil på at alle som begår selvmord havner der nede. I såfall vil jeg gjøre det samme når jeg blir gammel, for personen som tok selvmord betydde veldig mye for meg. Vil gjerne se ham igjen.

Men liksom...mange som begår selvmord har jo veldig vondt, enten psykisk eller fysisk. Skjønner ikke hvorfor det skal være sånn at noen skal ha det vondt i mens dem lever, for å så få vondt når dem dør også.

Skjønner jo at ting kan bli bedre, men er sikkert ikke lett å tro det alltid.

Men uansett, hvorfor er det en så "slem" handling ? Så klart er det veldig synd for familie og venner som blir igjen, MEN man bestemmer da over eget liv? Hvis det skal så lite til for å havne der nede så må det da være ganske mange mennesker der :P

• 1 måned senere...
Skrevet

Du kan lese noe om hva jeg tenker om dette her.

Angående hvor vidt man kommer til "himmel" eller "helvete" tror jeg dette kan ha en del med hva slags chakra man går ut av. Mange mener at det er vanlig at man går ut fra kronechakra og at dette også er slik det "skal være".

Kort og greit tror jeg nok at man "møter seg selv i døra" for det første. Gamle fortrengte opplevelser, ubearbeidede ting og eller ting man av forskjellige grunner trenger å "se" eller "forstå" før man kan gå videre, tror jeg har en del å si her.

Forhåndsbestemt tro (eller ikke-tro) kan nok også ha en del å si for hvordan man først tolker opplevelsen. Noen vil for eksempel kalle mennesker med sterk og ren aura for lysvesner mens derosm kristne ser noe slikt ville de nok kalle det for engler.

Mens "skumle" opplevelser vil noen kunne kalle alt fra demoner til hallunisasjoner (i form av å for eksempel "se sine egne problemer i bilder") og kraftdyr,.. så hva man velger å kalle ting, kan nok være meget forskjellig, selv om man skulle komme til å se nøyaktig det samme altså.

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Alle blir vel spøkelser\gjenferd men det er vel forskjell på hvem som går igjen på jorden og som går over til den andre siden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...