AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #1 Skrevet 2. desember 2011 Hva disker dere opp med til deres håpefulle? Jeg tenkte, og nå er jeg kanskje håpløs tradisjonell, komler med vossakorv, dott, stappe og bacon, og selvsagt god kefir. Spiser østlendinger dette?
Gjest Setareh Skrevet 2. desember 2011 #2 Skrevet 2. desember 2011 jeg lagde panang gai med scampi og kylling til min kjære, med en spesiell ris og god vin.. han digget det, og prater om det nesten hele tiden
Gjest Bandit Skrevet 2. desember 2011 #3 Skrevet 2. desember 2011 Jeg lager noe enkelt. Noe som ikke ligger så tungt i magen. Kanskje en god pastarett, med pesto. Med en god rød italiener til. 1
PanLi Skrevet 2. desember 2011 #4 Skrevet 2. desember 2011 Det kommer an på hvor godt du kjenner vedkommende. tenker jeg. Jeg ville nok gått for noe mer nøytralt enn raspeballer på første daten hvis jeg ikke visste hva han/hun liker. Jeg tenker dette fordi jeg ser på det som en alt eller ingenting rett: Enten helt riktig. eller bare helt feil. Men igjen. Det kan jo være akkurat det som får deg til å skille seg ut fra mengden ved å fremstå som tøff og selvsikker ..og da er du nok trygg nok til å håndtere det helt fint om ikke personen skulle like det også!!
Gjest KateW Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 En slik middag hadde jeg ikke laget på første date, tror jeg. Jeg hadde spurt om han likte det først, Østlendinger, spesielt Oslofolk er så kresne atte, så jeg ville safet noe mer.
Gjest Bandit Skrevet 2. desember 2011 #6 Skrevet 2. desember 2011 En slik middag hadde jeg ikke laget på første date, tror jeg. Jeg hadde spurt om han likte det først, Østlendinger, spesielt Oslofolk er så kresne atte, så jeg ville safet noe mer. Følte meg truffet der...
Fysikeren Skrevet 2. desember 2011 #7 Skrevet 2. desember 2011 Hadde tatt en rett som var litt "sosial" å spise. Jeg har ikke god greie på mat, men vet at det finnes. Noe sånt man liksom deler, som gir en fellesskaps følelse på en måte ;p noe sånt man halveis mekker selv mens man sitter ved bordet, forskyner seg av en fellesgreie, og danderer og står i selv NB! Muligens verste forklaringen i historien.
Gjest KateW Skrevet 2. desember 2011 #8 Skrevet 2. desember 2011 Hadde tatt en rett som var litt "sosial" å spise. Jeg har ikke god greie på mat, men vet at det finnes. Noe sånt man liksom deler, som gir en fellesskaps følelse på en måte ;p noe sånt man halveis mekker selv mens man sitter ved bordet, forskyner seg av en fellesgreie, og danderer og står i selv NB! Muligens verste forklaringen i historien. Tapas?
Fysikeren Skrevet 2. desember 2011 #9 Skrevet 2. desember 2011 Tapas? Hehe, tapas er nok en av de rettene jeg tenke på ja! Vet det er noen flere lignende greier :>
Gjest Bandit Skrevet 2. desember 2011 #10 Skrevet 2. desember 2011 En plass hvor vi tør spise komler... Jeg har smakt...
Gjest KateW Skrevet 2. desember 2011 #11 Skrevet 2. desember 2011 Jeg har smakt... Ok, jeg har en mistanke om at det er en Aquired Taste...
Gjest KateW Skrevet 2. desember 2011 #12 Skrevet 2. desember 2011 Hehe, tapas er nok en av de rettene jeg tenke på ja! Vet det er noen flere lignende greier :> Men seriøst, så syns jeg den ideen var god. Kjøpe inn og lage forskjellige småretter og dele. Den skal jeg ta med videre.
Gjest Bandit Skrevet 2. desember 2011 #13 Skrevet 2. desember 2011 Ok, jeg har en mistanke om at det er en Aquired Taste... Iallefall for meg...
Fysikeren Skrevet 2. desember 2011 #14 Skrevet 2. desember 2011 Men seriøst, så syns jeg den ideen var god. Kjøpe inn og lage forskjellige småretter og dele. Den skal jeg ta med videre. Så bra! Dette er noe jeg er stor fan av selv, litt mer spenstig enn hver sin kjedelige tallerken. Fungerer også fint på restaurant, bare høre om dem har noen sånne "dele-menyer" Sånne litt utradisjonelle middagskonsept egner seg veldig godt for date. Også steder hvor de tilbreder maten foran deg, eller ved bordet. Da er det ikke lenger bare en middag, men en opplevelse sammen
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #15 Skrevet 2. desember 2011 Så lenge jeg ikke bys på risgrøt eller taco er jeg fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #16 Skrevet 2. desember 2011 Og nå fikk jeg plutselig øye på denne: Tacosuppe (http://www.kvinneguiden.no/artikler/dagens_rett_tacosuppe/103982) Huff. Tacopizza, tacokeba og nå TACOsuppe!!! Gi meg noe som er ekte og som kokken har lagt litt arbeid i. Kompe er kjempegodt, men Preben fra Bærum har ikke noe forhold til denslags. Biff virker kjedelig, men hva med et godt fiskemåltid? Panert kveite med en god saus til?
makkapakka Skrevet 4. desember 2011 #18 Skrevet 4. desember 2011 Hva disker dere opp med til deres håpefulle? Jeg tenkte, og nå er jeg kanskje håpløs tradisjonell, komler med vossakorv, dott, stappe og bacon, og selvsagt god kefir. Spiser østlendinger dette? vel, da håper jeg du har en god sofa du kan legge din håpefulle nedpå etter måltidet, for den tunge maten der får du ikke gjort noe mer den kvelden.
CeeCee Skrevet 4. desember 2011 #19 Skrevet 4. desember 2011 Tror også jeg ville safet, og helst ikke laget noe tungt. PS: Om jeg skulle blitt bedt på middagsdate ville jeg også satt stor pris på om han først spurte meg om jeg var allergisk mot noe, eller om det var noe jeg absolutt ikke likte. Kjipt å få servert noe man ikke spiser og sitte og være sulten. (Ikke at jeg er superkresen, men det er enkelte ting jeg bare ikke liker) 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2011 #20 Skrevet 4. desember 2011 Tror også jeg ville safet, og helst ikke laget noe tungt. PS: Om jeg skulle blitt bedt på middagsdate ville jeg også satt stor pris på om han først spurte meg om jeg var allergisk mot noe, eller om det var noe jeg absolutt ikke likte. Kjipt å få servert noe man ikke spiser og sitte og være sulten. (Ikke at jeg er superkresen, men det er enkelte ting jeg bare ikke liker) Skal selvsagt safe med flesk og duppe i bakhånd, det er jo skikkelig Østlandsmat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå