Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å hva er så galt med å få hjelp av Inkassorådgiverne?

De hjelper folk som har havnet i uføre, å de tar i mine øyne en liten sum for tjenesten de utfører.

Ts har jo vist at de ikke klarer å få til skikkelige avtaler med inkassoselskap på egen hånd...

Fordi de er inkompetente og det er ingen liten sum de tar. Når de tar seg bedre betalt enn advokater er det noe alvorlig galt fatt. En advokat vil dessuten være til mye mer hjelp enn de halvstuderte røverne der.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de er inkompetente og det er ingen liten sum de tar. Når de tar seg bedre betalt enn advokater er det noe alvorlig galt fatt. En advokat vil dessuten være til mye mer hjelp enn de halvstuderte røverne der.

De tar 3000,- for hele jobben de gjør. Tror aldri i verden at en advokat tar kontakt med samtlige inkassoselskaper i landet, kartlegger gjelden og ringer, lager avtaler osv for under den prisen der.

Jeg skal gå med på at enkelte firmaer sikkert er useriøse, men skjær nå ikke alle under en kam da. Det finnes seriøse og gode firmaer her også som med alt annet.

Skrevet

De tar 3000,- for hele jobben de gjør. Tror aldri i verden at en advokat tar kontakt med samtlige inkassoselskaper i landet, kartlegger gjelden og ringer, lager avtaler osv for under den prisen der.

Dette er verdt pengene for de som har mistet kontroll på gjelda, og ikke greier å ta tak i det. Men har man oversikt, oppfølgende kontakt med kreditorer og en viss forhandlingsevne er dette bortkastede penger.

I tillegg til at kvaliteten varierer, så man bør sjekke opp det aktuelle firmaet med referanser osv.

Skrevet

Jeg har ingen gjeldstips til deg, ts, jeg vil bare si at jeg beundrer og støtter standpunktet ditt. Jeg blir selv litt paff av samboerpar hvor mannen spiser biff og kvinnen spiser lompe uten pølse i fordi hun har brukt de siste kronene på tannlegeregning.

Her i huset (jeg er 24, han er 30), har vi hatt felles økonomi siden dag 1. Mannen min hadde ingen kontroll på økonomien sin, og var ikke engang klar over at han hadde et konstant minustegn på lønnskontoen sin. Da jeg ble sikker på at det var han jeg ville ha, hjalp jeg ham med å betale ut gjelden hans. Siden den gang har jeg vært student og han i full jobb, og inntektsfordelinga har vel vært 25/75. Jeg kommer aldri til å tjene like mye som ham, og vil derfor aldri klare å betale tilbake noe som helst. Likevel spiser jeg biff når han spiser biff, og jeg har like mye "lommepenger" som ham (som forøvrig er kr 0, da vi har det litt trangt for tiden!)

Ulike par har valgt ulike økonomiske løsninger, og de som svarer i denne tråden må da vel snart klare å godta at dere har tatt et valg? Jeg ser virkelig ikke forskjellen på å i fellesskap betale den enes gjeld, kontra en situasjon hvor hun/han er aleneforsørger mens han/hun er hjemmeværende mor/student/ufør.

Skrevet

Jeg skal gå med på at enkelte firmaer sikkert er useriøse, men skjær nå ikke alle under en kam da. Det finnes seriøse og gode firmaer her også som med alt annet.

Skjære alle over en kam. Dette ordtaket burde blitt forbudt, da omtrent ingen klarer å skrive dette riktig.

Jeg tror slike firma er helt topp for de som har mistet kontrollen helt og som ikke helt har den motivasjonen som trengs for å ta ansvar for gjelda selv. Men TS har altså kontroll på hva de skylder, og gjelda er ikke spesielt stor. De vil nok klare å bli kvitt gjelda selv på ikke veldig lang tid.

Selv hadde jeg aldri betalt for en slik tjeneste. Jeg stoler ikke på at andre skulle ha tatt ansvar for min økonomi, og jeg liker å ha oversikt selv.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei!

TS her. En oppdatering:

Vi har ikke holdt regnskap fra perioden vi startet med dette, men vi vet at den samlede inkassogjelden var på rundt 250 000kr.

Vi har nå 100 000 igjen å betale. :) I november var summen på 170 000, så vi er veldig fornøyde med innsatsen.

Vi er nødt til å flytte ut av studentboligen i sommer (kontrakten går ut, og samboer har da bodd i SiO for lenge til å få ny kontrakt ... og jada, da kan det IKKE flyttes over på meg, som bare har bodd i SiO i 2 år. ;) Spennende system).

Dermed blir innbetalingene litt mindre mens vi sparer depositum. Nå plikter vi å betale 3000kr/mnd. Dette har gått ned fra 6000kr/mnd (fordi flere saker er betalt bort).

Samboer får vite om han blir fast ansatt i vikarstillingen han jobber i til uka. Veldig spennende! Får han den jobben, skal vi greie oss fint. :)

Vi får også masse igjen på skatten. Vi regner med å måtte jobbe med gjelden i et års tid til, men vi har kommet svært langt. Håper noen føler seg inspirert til å sette igang med å betale gjeld etter å ha lest denne tråden. :) Det går virkelig fortere enn man tror, når man først er i gang!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange inkasso selskap er det? Har selv en samboer med stor gjeld, men vi har ikke helt oversikt over hvor stor. Hvordan kan vi finne ut av dette? Er så mye rart som dukker opp i postkassen.

Fint at alt går riktig veien for dere!

Skrevet

Hvor mange inkasso selskap er det? Har selv en samboer med stor gjeld, men vi har ikke helt oversikt over hvor stor. Hvordan kan vi finne ut av dette? Er så mye rart som dukker opp i postkassen.

Fint at alt går riktig veien for dere!

Nå er det 4. Det var mange flere. :)

Det vi gjorde var å kontakte ALLE inkassoselskaper vi hadde fått brev fra (og andre vi kjente til). Dere kan be dem sende saksoversikt per brev eller på nett.

Jeg utelukker ikke at noe annet fra et ukjent selskap kan "poppe opp" uventet. Men jeg håper vi fikk tak i alt. :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...