Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye ganger dere varene opp med? Ift innkjøpspris? Og hvor jobber du (matbutikk, dyrebutikk, klesbutikk osv).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber på matbutikk. Får redusert pris på mat vi selv produserer (varmmat, baguetter, salatbar), men ingen generell rabatt. Av og til får vi vareprøver fra matindustrien, men det er jo ikke noe arbeidsplassen gir oss akkurat, da de ikke betaler for dette selv. Ellers er det kanskje litt her og der, får av og til ta med ting hjem som blomsterbuketter dersom butikken skal stenge før helligdag, kan ta med noen aviser dvs. de som ikke sendes i retur med hjem osv. :P men praksisen varierer nok fra butikk til butikk. Får litt inntrykk av at noen butikkeiere vegrer seg for å være liberal på det området fordi de er redd for at folk skal forsyne seg for mye eller noe.

Skrevet

Nå er jeg medeier i et par klesbutikker i Oslo. Og hos oss ganger vi varene opp alt fra 2-15 gangeren.

De ansatte får 50% på ordinær pris.

Skrevet

Jeg jobbet i en klesbutikk for barn, der ganget vi med 3.

Skrevet

sportsbutikk, ganger det meste med to, noen ganger litt mer. Spesiellt sykkelutstyr er høyt priset.

Gjest Ruccola
Skrevet

Tror ikke klesbutikker taper noe når de selger klær på 70 % engang jeg :sjenert:

Er ikke slik det burde vere!

Skrevet

Jobber i dyrebutikk, meste ganges opp med 2,5. Fòr har egne veiledende priser, som man tjener lite på. Ganger med 2 på ting som akvarium, dyre hundebur e.l. Fisk ganges opp med 4 (på store sendinger, helt opp til 10x), planter med 6.

Skrevet

Jobber i dyrebutikk, meste ganges opp med 2,5. Fòr har egne veiledende priser, som man tjener lite på. Ganger med 2 på ting som akvarium, dyre hundebur e.l. Fisk ganges opp med 4 (på store sendinger, helt opp til 10x), planter med 6.

der jeg jobber er kalkylen 2,7

Skrevet

Jeg jobber i dagligvare, der er snittet for bruttofortjeneste 10 %.

Skrevet

dyrebutikkene jeg har jobbet for, ett par forskjellige kjeder. Så var det ganget med 3.

Hunde og kattemat som royal canin eller eukanuba hadde fastsatt pris av produsentene.

Skrevet

Jeg jobber i ferskvare i dagligvarebutikk, vi ganger med 1,6-1,8.

Skrevet

Gullsmed, 2,7 kalkyle på reperasjoner. Innpris er 1/3 av utpris. Ansatte får alt til innpris + mva.

Skrevet

Jobber hos optiker, tror kalkylen varierer mellom 2,5 og 3,0.

Skrevet

sportsbutikk, ganger det meste med to, noen ganger litt mer. Spesiellt sykkelutstyr er høyt priset.

Glemte å si at vi får 20-30 % avslag på prisen når vi handler, alt etter hva det er og hvor gode kalkyler vi har på de forskjellige tingene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...