AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Hvor mye ganger dere varene opp med? Ift innkjøpspris? Og hvor jobber du (matbutikk, dyrebutikk, klesbutikk osv).
Viljaa Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 Jobber på matbutikk. Får redusert pris på mat vi selv produserer (varmmat, baguetter, salatbar), men ingen generell rabatt. Av og til får vi vareprøver fra matindustrien, men det er jo ikke noe arbeidsplassen gir oss akkurat, da de ikke betaler for dette selv. Ellers er det kanskje litt her og der, får av og til ta med ting hjem som blomsterbuketter dersom butikken skal stenge før helligdag, kan ta med noen aviser dvs. de som ikke sendes i retur med hjem osv. men praksisen varierer nok fra butikk til butikk. Får litt inntrykk av at noen butikkeiere vegrer seg for å være liberal på det området fordi de er redd for at folk skal forsyne seg for mye eller noe.
Wolf Skrevet 3. desember 2011 #3 Skrevet 3. desember 2011 Nå er jeg medeier i et par klesbutikker i Oslo. Og hos oss ganger vi varene opp alt fra 2-15 gangeren. De ansatte får 50% på ordinær pris.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #4 Skrevet 3. desember 2011 Jeg jobbet i en klesbutikk for barn, der ganget vi med 3.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #5 Skrevet 3. desember 2011 sportsbutikk, ganger det meste med to, noen ganger litt mer. Spesiellt sykkelutstyr er høyt priset.
Gjest Ruccola Skrevet 3. desember 2011 #6 Skrevet 3. desember 2011 Tror ikke klesbutikker taper noe når de selger klær på 70 % engang jeg Er ikke slik det burde vere!
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #7 Skrevet 3. desember 2011 Jobber i dyrebutikk, meste ganges opp med 2,5. Fòr har egne veiledende priser, som man tjener lite på. Ganger med 2 på ting som akvarium, dyre hundebur e.l. Fisk ganges opp med 4 (på store sendinger, helt opp til 10x), planter med 6.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #8 Skrevet 3. desember 2011 Jobber i dyrebutikk, meste ganges opp med 2,5. Fòr har egne veiledende priser, som man tjener lite på. Ganger med 2 på ting som akvarium, dyre hundebur e.l. Fisk ganges opp med 4 (på store sendinger, helt opp til 10x), planter med 6. der jeg jobber er kalkylen 2,7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #9 Skrevet 3. desember 2011 Jeg jobber i dagligvare, der er snittet for bruttofortjeneste 10 %.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #10 Skrevet 3. desember 2011 dyrebutikkene jeg har jobbet for, ett par forskjellige kjeder. Så var det ganget med 3. Hunde og kattemat som royal canin eller eukanuba hadde fastsatt pris av produsentene.
venus_ Skrevet 3. desember 2011 #11 Skrevet 3. desember 2011 Jeg jobber i ferskvare i dagligvarebutikk, vi ganger med 1,6-1,8.
messy Skrevet 3. desember 2011 #12 Skrevet 3. desember 2011 Gullsmed, 2,7 kalkyle på reperasjoner. Innpris er 1/3 av utpris. Ansatte får alt til innpris + mva.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #13 Skrevet 3. desember 2011 Jobber hos optiker, tror kalkylen varierer mellom 2,5 og 3,0.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #14 Skrevet 3. desember 2011 sportsbutikk, ganger det meste med to, noen ganger litt mer. Spesiellt sykkelutstyr er høyt priset. Glemte å si at vi får 20-30 % avslag på prisen når vi handler, alt etter hva det er og hvor gode kalkyler vi har på de forskjellige tingene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå