Madison Skrevet 15. desember 2003 #1 Skrevet 15. desember 2003 Hmm, trenger ny resept på p-ring.. ganske fort egentlig. Dette har jeg alltid fiksa på ungdomshelse stasjonen, men er jo for gammel nå :-? Hvordan gjør man det egentlig? Bestille time for å få ny?? For da blir jo det sånn ca i mars tidligst kan jeg tenke meg.(syyyke køer her) Andre måter å fikse ny resept på? :D
Gjest Poirot Skrevet 15. desember 2003 #2 Skrevet 15. desember 2003 Ikke time før i mars i Oslo???? Da hadde jeg byttet fastlege!! Du kan gå til en privat lege, eks på Aker Brygge.
Madison Skrevet 15. desember 2003 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2003 Jeg tok nok litt hardt i, men sist jeg var hos lege tok det 2 mnd fra jeg bestilte, til jeg fikk time :-?
ZIBRA Skrevet 15. desember 2003 #4 Skrevet 15. desember 2003 En gang hade jeg helt glemt å få ny resept på p-piller, og da ringte jeg legen og forklarte situasjonen. Hun sa da att jeg bare kunde komme dit og få resept, uten time. Det var ikke ledig time da, og jeg måtte ha dem innen en uke. Kanskje du kan finne en slik løsning hos legen din?! Ellers høres det helt merkelig ut at de ikke hade ledig time før Mars... Hade byttet lege jeg.
Sarah_Michelle Skrevet 15. desember 2003 #5 Skrevet 15. desember 2003 Hvis du ringer og sier at du trenger en ny resept raskt, vil de nok ordne en resept til deg selv om de ikke har noen ledige timer!
Chantique Skrevet 15. desember 2003 #6 Skrevet 15. desember 2003 Bytt fastlege ! 1-2 uker er maxtid jeg har måttet vente.
Englepusen Skrevet 15. desember 2003 #7 Skrevet 15. desember 2003 Det går fint an å få ny resept uten å bestille time. Er da vanlig praksis det trodde jeg.
Gjest lmari Skrevet 15. desember 2003 #8 Skrevet 15. desember 2003 Hvis du er syk, skal fastlegen din ta i mot deg samme dag som du ringer. Det er jo litt av poenget med fastlege - at han har plikt til å ta i mot deg hvis det haster. Og hvis du forklarer at du trenger ny resept, skal de fikse det for deg på en eller annen måte. Bare ring dem, du!!
starie Skrevet 15. desember 2003 #9 Skrevet 15. desember 2003 Jeg ringte bare legen min sist det var krise og fikk henne til å ringe inn resepten til nærmeste apotek.
Madison Skrevet 16. desember 2003 Forfatter #10 Skrevet 16. desember 2003 Da prøver jeg å ringe å høre jeg tenker jeg, takker for svar :D
xeyes Skrevet 16. desember 2003 #11 Skrevet 16. desember 2003 Jeg ringer også bare legekontoret og sier hva jeg skal ha resept på. De skriver den ut, også kan jeg bare komme å hente den. Koster vel 25 kr tror jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå