Gå til innhold

resept

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmm, trenger ny resept på p-ring.. ganske fort egentlig.

Dette har jeg alltid fiksa på ungdomshelse stasjonen, men er jo for gammel nå :-?

Hvordan gjør man det egentlig? Bestille time for å få ny?? For da blir jo det sånn ca i mars tidligst kan jeg tenke meg.(syyyke køer her)

Andre måter å fikse ny resept på?

:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke time før i mars i Oslo????

Da hadde jeg byttet fastlege!!

Du kan gå til en privat lege, eks på Aker Brygge.

Skrevet

Jeg tok nok litt hardt i, men sist jeg var hos lege tok det 2 mnd fra jeg bestilte, til jeg fikk time :-?

Skrevet

En gang hade jeg helt glemt å få ny resept på p-piller, og da ringte jeg legen og forklarte situasjonen.

Hun sa da att jeg bare kunde komme dit og få resept, uten time.

Det var ikke ledig time da, og jeg måtte ha dem innen en uke.

Kanskje du kan finne en slik løsning hos legen din?!

Ellers høres det helt merkelig ut at de ikke hade ledig time før Mars...

Hade byttet lege jeg.

Skrevet

Hvis du ringer og sier at du trenger en ny resept raskt, vil de nok ordne en resept til deg selv om de ikke har noen ledige timer!

Skrevet

Bytt fastlege !

1-2 uker er maxtid jeg har måttet vente.

Skrevet

Det går fint an å få ny resept uten å bestille time. Er da vanlig praksis det trodde jeg.

Skrevet

Hvis du er syk, skal fastlegen din ta i mot deg samme dag som du ringer. Det er jo litt av poenget med fastlege - at han har plikt til å ta i mot deg hvis det haster.

Og hvis du forklarer at du trenger ny resept, skal de fikse det for deg på en eller annen måte. Bare ring dem, du!!

Skrevet

Jeg ringte bare legen min sist det var krise og fikk henne til å ringe inn resepten til nærmeste apotek.

Skrevet

Da prøver jeg å ringe å høre jeg tenker jeg, takker for svar :D

Skrevet

Jeg ringer også bare legekontoret og sier hva jeg skal ha resept på. De skriver den ut, også kan jeg bare komme å hente den. Koster vel 25 kr tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...