Gå til innhold

Er billetter til fotballkamper i London sviiindyrt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Originalplanen var å overraske kjæresten med fotballtur til London til jul. Vi kan reise når som helst i løpet av vårhalvåret. Han er Arsenalfan, så å være på Emirates hadde jo vært helt konge - men er over 5500 kroner for to billetter helt normalt? Så kommer da fly og hotell utenom? Da spørs det om planen min går i vasken... Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, billetter til Arsenals hjemmekamper er dyre. Bortekamper er billigere, men drømmen er vel å oppleve favorittlaget på Emirates. Litt sent hvis dere skal reise allerede til jul, men et tips er å melde seg (eller deg, hvis det skal være en overraskelse) inn i den norske klubben og søke om billetter/totalpakker gjennom dem - det vil du spare på. Får du tak i billige flybilletter m/f.eks. Ryanair og bor billig, vil det lønne seg - ellers er pakkeløsningene deres veldig fine, og du får Club Level-billetter som innebærer bl.a. mat og drikke inne på stadion. Klubbens hjemmeside er www.gunners.no. Ellers vil jeg anbefale dinlondonguide.no, som er en veldig bra side nettopp for ditt behov Lykke til!

Skrevet

Billetter til Emirates er nok sviiindyrt som du selv sier ja. Billetter til fotballkamper i London trenger nødvendigvis ikke å være dyre om man drar på kamper i den engelske førstedivisjon og slikt.

Nå spørs det jo hva man ønsker å oppleve da. Er det den engelske fotballkulturen man er ute etter ville jeg dratt på noe slikt. Siden kjæresten din er Arsenalfan er det nok det som frister, og da koster det skjorta. Antakeligvis kan det være vanskelig å få tak i billetter også, i tillegg til at de er dyre...

Skrevet

5500kr for kun 2 fotballbilletter er IKKE normalt. vanlige dødlige working class engelskmenn drar på kamp hver helg. :)

bestiller du gjennom en norsk side tar de seg grovere betalt.

her er en side: http://www.fotballreiser.no/index.php?p=22-41-41&gclid=CLTBr_q16awCFY1YmAodZjwtLg

boxing day er jo den ultimate fotballdagen :) da spiller de mot wolves.

Seff er storkamper som derby og mot topplagene dyrere.

lykke til!

Skrevet

5500kr for kun 2 fotballbilletter er IKKE normalt. vanlige dødlige working class engelskmenn drar på kamp hver helg. :)

Nå er vel litt av problemet til storlagene i England at det er alt for dyrt for working class engelskmenn å dra på kamp. Det har blitt en moneybissniss som gjør at disse ikke har råd til å gå på kamp. Folkeligheta er på vei ut av fotballen til fordel for den økonomiske kynismen. Det er også mange års ventetid på sesongkort på flere av stadionene.

Skrevet (endret)

Originalplanen var å overraske kjæresten med fotballtur til London til jul. Vi kan reise når som helst i løpet av vårhalvåret. Han er Arsenalfan, så å være på Emirates hadde jo vært helt konge - men er over 5500 kroner for to billetter helt normalt? Så kommer da fly og hotell utenom? Da spørs det om planen min går i vasken... Noen som vet?

Jeg har drevet og kjøpt billetter til engelsk fotbal akkurat nål. Riktignok ikke London, men en annen stor (og populær) fotballby. Og ja, 2000 for voksenbillett var ikke uvanlig. Det spørs litt hvem som er motstanderlaget. Kan nok få billigere kamper mot dårligere lag.

Svindyrt er det i allefall. Tenker på de engelske fotballsupporterne - det er ikke akkurat "mannen i gata" som får gå på kamp med de prisene...

Endret av Kosemose
Skrevet

Tusen takk for tips, dere. Det ble ikke Emirates denne gang, men tar med meg linker og tips til det blir aktuelt igjen! Det kommer jo en bursdag :)

Skrevet

Det er dyrt, ja, men ikke 5000 og heller ikke 2000. Du kan få kampbillett til £47 nå, for eksempel.

Skrevet

Det er dyrt, ja, men ikke 5000 og heller ikke 2000. Du kan få kampbillett til £47 nå, for eksempel.

Kan du vise oss en link til sted der man kan få billetter til den prisen? Til topplagene (Liverpool, Arsenal, osv)?

Jeg var på QPR-hjemmekamp i London i fjor, og der var det vel nok slike priser, men QPR er jo ikke i topp-ligaen. Jeg har i allefall ikke klart å finne topplag-kamper til slike priser. Det jeg har funnet har i tillegg vært slike pakker. At man får med middag før eller etter kampen og lignende, så det er klart det fordyrer litt, men det er utrolig vanskelig å få tak i billetter som ikke er en del av en pakke når det gjelder toppklubbene, er min erfaring.

Men som sagt - legg veldig gjerne ut link til der man kan kjøpe Arsenal eller Liverpoolbilletter til 47 pund!

Skrevet

Kan du vise oss en link til sted der man kan få billetter til den prisen? Til topplagene (Liverpool, Arsenal, osv)?

Jeg var på QPR-hjemmekamp i London i fjor, og der var det vel nok slike priser, men QPR er jo ikke i topp-ligaen. Jeg har i allefall ikke klart å finne topplag-kamper til slike priser. Det jeg har funnet har i tillegg vært slike pakker. At man får med middag før eller etter kampen og lignende, så det er klart det fordyrer litt, men det er utrolig vanskelig å få tak i billetter som ikke er en del av en pakke når det gjelder toppklubbene, er min erfaring.

Men som sagt - legg veldig gjerne ut link til der man kan kjøpe Arsenal eller Liverpoolbilletter til 47 pund!

QPR er i PL jo.

• Liker 1
Skrevet

QPR er i PL jo.

Som du kverrulerer da, tror du jeg finner opp?

er de i PL, men da jeg var på Lofthus Road var de i Championship. I påsken i fjor. Du må gjerne google det hvis du ikke tror meg :gjeiper:

Poenget er at det er svinedyrt hvis man skal bestille billetter til toppkamper i england. Feks Liverpool eller Arsenal. Mindre populære lag eller lag som spiller i lavere divisjoner er mye rimeligere, og er også en morsom opplevelse.

Skrevet

Jeg lurer også på hvor du kan få tak i så billige billetter som £47 til toppkampene????

Og TS lurte jo også på Arsenal på hjemmebane i spørsmålet sitt.

Men kom gjerne med link til billige billetter!

Skrevet

Det billigste er vel alltid å kjøpe direkte fra klubben. Til Boxing Day-kampen på Stamford Bridge selges det f.eks fremdeles billetter til non-members på klubbens hjemmeside, til £75. Fremdeles dyrt, men langt billigere enn det ts skisserer.

Og så er det jo sånn at toppkampene er det ganske umulig å få tak i billetter til, siden lojalitet belønnes i kampen om billettene. De første som får muligheten til å kjøpe er sesongkortholdere og medlemmer i klubbene, en til hver. Og noen dager etterpå får disse muligheten til å kjøpe et par billetter til, før resten av billettene går på general sale. Og på toppkampene er det alltid utsolgt før general sale - ikke engang nye medlemmer får kjøpe fordi de ikke har nok loyalty points. (Sånn er det i alle fall på Chelseas kamper, antar systemet er rimelig likt i de andre klubbene.)

Men så lenge man ikke skal se topp 6 i innbyrdes oppgjør burde det være helt ok å finne billetter til en ok pris.

:ball:

Skrevet

Det billigste er vel alltid å kjøpe direkte fra klubben. Til Boxing Day-kampen på Stamford Bridge selges det f.eks fremdeles billetter til non-members på klubbens hjemmeside, til £75. Fremdeles dyrt, men langt billigere enn det ts skisserer.

Nei, det ligger billetter ute til £60 til den kampen.

£47 fant jeg på Arsenals hjemmeside. Chelsea er kjent for å ha dyre billettpriser, men man får som ikke-medlem kjøpt kampbillett til £57. Alle topplag har såpass billige billetter. Toppkamper får man dog ikke tak i billetter til på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...