Gjest SmurfeLurfen Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Hei! Har en helt vanlig, liten radio som det skurrer i når jeg mottar meldinger på mobilen eller surfer på internett med mobilen. Blir mye skurr og ofte veldig høy lyd i forhold til lyden som allerede er på radioen. Dette skjer om jeg har mobilen rett ved siden av radioen eller om jeg holder den flere meter unna. Men andre ganger kan det være helt stille i den. Men det er utrolig irriterende i alle fall! Noen som aner om det kan ordnes på noe vis eller om det er mulig å kjøpe radioer som ikke tar inn forstyrrelser så lett? Antennen på radioen ligger løst i ei ledning. Er altså ikke sånn man drar ut.
Lutetium 71 Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 Enten: Kjøp en radiomottaker som kan koples til ett fellesantenneanlegg (antenneuttak i vegg), eller gå for en DAB radio. Det radiosignalet som mobilen sender ut, når den mottar meldinger/tar imot en samtale/rekalibrerer seg mot senderen, er såpass bredspektret at det vil slå inn bl.annet på FM båndet, om radiomottakeren din ikke har noen retningsbestemt antenne og/eller ikke er godt nok beskyttet mot støyinnstråling.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 2. desember 2011 #3 Skrevet 2. desember 2011 Enten: Kjøp en radiomottaker som kan koples til ett fellesantenneanlegg (antenneuttak i vegg), eller gå for en DAB radio. Det radiosignalet som mobilen sender ut, når den mottar meldinger/tar imot en samtale/rekalibrerer seg mot senderen, er såpass bredspektret at det vil slå inn bl.annet på FM båndet, om radiomottakeren din ikke har noen retningsbestemt antenne og/eller ikke er godt nok beskyttet mot støyinnstråling. Takk for god informasjon! Kanskje jeg bare skal kjøpe en DAB radio, om noen år vil vel FM signalet bli borte uansett så. Tusen takk for hjelpen :D
Lutetium 71 Skrevet 2. desember 2011 #4 Skrevet 2. desember 2011 (endret) Takk for god informasjon! Kanskje jeg bare skal kjøpe en DAB radio, om noen år vil vel FM signalet bli borte uansett så. Tusen takk for hjelpen :D Ikke dumt med en liten DABer, nei. Det som er fint med hvilkensomhelst DAB radio, er at de, sammenlignet med billige FM radioer, ikke driver vekk fra stasjonen. Jeg kjøpte faktisk en billig bærbar DABradio, nettopp fordi dette irriterte meg veldig! Endret 2. desember 2011 av Lutetium 71
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 2. desember 2011 #5 Skrevet 2. desember 2011 Ikke dumt med en liten DABer, nei. Det som er fint med hvilkensomhelst DAB radio, er at de, sammenlignet med billige FM radioer, ikke driver vekk fra stasjonen. Jeg kjøpte faktisk en billig bærbar DABradio, nettopp fordi dette irriterte meg veldig! Høres bra ut Så du er sikker på at skurringen vil bli borte med en DAB radio? Så på Clas Ohlson og de hadde til noe over 300. Litt dumt å kjøpe i fall det ikke hjelper likevel, men får jo sikkert byttet den tilbake da. (Er student).
Lutetium 71 Skrevet 2. desember 2011 #6 Skrevet 2. desember 2011 Høres bra ut Så du er sikker på at skurringen vil bli borte med en DAB radio? Så på Clas Ohlson og de hadde til noe over 300. Litt dumt å kjøpe i fall det ikke hjelper likevel, men får jo sikkert byttet den tilbake da. (Er student). Bruk 30dagers garantien, så risikerer du ikke stort. Har ikke noe innslag av mobilstøy på min (men den var noe dyrere, ca dobbel pris). NB! Kan være lurt å sjekke om du faktisk får inn DAB der du bor. Spør i butikken.
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 2. desember 2011 #7 Skrevet 2. desember 2011 Bruk 30dagers garantien, så risikerer du ikke stort. Har ikke noe innslag av mobilstøy på min (men den var noe dyrere, ca dobbel pris). NB! Kan være lurt å sjekke om du faktisk får inn DAB der du bor. Spør i butikken. Takk for hjelpen Bor midt i Oslo så skulle tro man får inn DAB her, men skal spørre for sikkerhetsskyld. Håper problemet blir løst nå etter mange måneder med irritasjon og ingen som kunne hjelpe!!
Lutetium 71 Skrevet 2. desember 2011 #8 Skrevet 2. desember 2011 Takk for hjelpen Bor midt i Oslo så skulle tro man får inn DAB her, men skal spørre for sikkerhetsskyld. Håper problemet blir løst nå etter mange måneder med irritasjon og ingen som kunne hjelpe!! Midt i Oslo burde du få inn DAB! Tok for moro skyld en liten test med billigDABen min her (er faktisk samme merke som Clas har, men en litt annen type), og mobilen. Sendte noen smser til meg selv, med radioen stilt inn på DAB mottak, og volumet på bånn spiker. Med mobilen liggende 5cm ifra radioantenna var mobilstøyen klart merkbar, flyttet mobilen en halvmeter unna, og jeg kunne knapt høre støyen. Må kanskje legge til at jeg bor i ett område som skryter på seg å ha god DAB dekning, men det er likevel tyst som i graven på DAB båndet. Mobilstøyen var derfor veldig lett merkbar! Anyways, det er en billi radio som jeg kjøpte først og fremst for å ha en stabil radio, uansett sendesystem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå