Gå til innhold

Hvorfor liker du dette juleservice?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker det fordi jeg IKKE har det!

TS her.

Kunne ha satt en pluss på innlegget ditt fordi jeg mener det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg også spent på svarene. Jeg har det selv fordi noen begynte å gi meg det i julegave. Dermed har det affeksjonsverdi, og ja, jeg bruker det også. Men bevare meg vel, jeg synes også de nissene er fæle -objektivt sett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

Jeg har noen deler av det, som er arvet og fått i gave når jeg var liten. så for meg har det affeksjonsverdi og mange minner om besteforledrene mine. Men hadde det ikke vært for det hadde jeg nok ikke hatt noe av det selv, nissene er jo ikke akkurat kjempe pene sånn egentlig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vi (mamma og pappa) har de faktisk. Husker jeg mislikte nissene skikkelig da jeg var yngre, men nå er de skikkelig julestemning og det å se dem gjør meg faktisk glad :fnise:

Tipper mamma og pappa fikk det i gave først, og så har vi samla mer etter hvert som vi finner det på tilbud rundt omkring. Jeg kjøpte serveringsfat fra det settet til dem i fjor, og mamma likte fasongen og størrelsen så godt at det var i bruk til uti mars :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det ikke og skal ikke ha det heller. Syns det fins mange finere :) Men er jo koselig da, for all del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i det. Det er også praktisk da det ser fint ut til alle de typiske julefargene. Så er det noe med at julen fort blir en litt glorete høytid med juletre og annen julepynt at det er fint med noe som er julete og samtidig delikat og rolig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke og skal ikke ha det heller. Syns det fins mange finere :) Men er jo koselig da, for all del!

TS her.

Jeg kunne nok tenkt meg et juleservice, men da vil jeg ha et som jeg synes er koselig. Disse nissene her er jo ikke koselige i det hele tatt.

Dette synes jeg er koselig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg kunne nok tenkt meg et juleservice, men da vil jeg ha et som jeg synes er koselig. Disse nissene her er jo ikke koselige i det hele tatt.

om jeg skulle valgt mellom serviset med nissene og dette hadde jeg klart valgt nissene. ble alt for gammel tante preg og heklete duker over det. ikke min smak. men godt vi alle er forskjellige :)

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det fordi det minner meg om jula :) Må ærlig inrømme at det er en smule harry, men jula er jo litt harry! GOD JUL :goodbye:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg skulle valgt mellom serviset med nissene og dette hadde jeg klart valgt nissene. ble alt for gammel tante preg og heklete duker over det. ikke min smak. men godt vi alle er forskjellige :)

TS her.

Skjønner den, men det var bare et eksempel.

Jeg synes bare nissene på det servise fra Porsgrunn ser ekle ut og ikke noe koselig i det hele tatt. Jeg skjønner ikke at noen frivillig kjøper det.

Leser jo i tråden her at noen har arvet og fått eller har noen nostalgiske følelser omkring servise. Det skjønner jeg, men hva med alle andre som kjøper det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Skjønner den, men det var bare et eksempel.

Jeg synes bare nissene på det servise fra Porsgrunn ser ekle ut og ikke noe koselig i det hele tatt. Jeg skjønner ikke at noen frivillig kjøper det.

Leser jo i tråden her at noen har arvet og fått eller har noen nostalgiske følelser omkring servise. Det skjønner jeg, men hva med alle andre som kjøper det?

Jeg syntes de er knall for det er ikke amerikanske nisser, men særegne norske. Dessuten liker jeg historien om dem, de ble en gang i tiden tegnet av datteren til eieren av Porsgrund da hun var barn.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MorAase

Haha, vi (mamma og pappa) har de faktisk. Husker jeg mislikte nissene skikkelig da jeg var yngre, men nå er de skikkelig julestemning og det å se dem gjør meg faktisk glad :fnise:

Tipper mamma og pappa fikk det i gave først, og så har vi samla mer etter hvert som vi finner det på tilbud rundt omkring. Jeg kjøpte serveringsfat fra det settet til dem i fjor, og mamma likte fasongen og størrelsen så godt at det var i bruk til uti mars :gjeiper:

Som kjent, julen varer helt til påske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

TS her.

Det blir for fisefint igjen. Veldig RikOverklasseSomGirAlmisserTilDeFattigeLeilendingeneSine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kjent, julen varer helt til påske ;)

Det skal være sikkert! I år har jeg kjøpt et litt mer sesongnøytralt (men veldig fint) serveringsfat på loppemarked, så det blir nok en del av julepresangen :fnise:

Så blir det kanskje lettere å pakke bort nissene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig! Det med nissene prøver på en måte ikke å være noe annet enn det er, mens dette andre fikk jeg litt "Hyacint Boouqet" feeling av. Altså liksom-fint. Skulle jeg først hatt et juleservise (noe jeg IKKE skal) så skulle jeg tatt det skikkelig ut med noe ala det første.

Syns forøvrig FF sitt juleservise er ganske fint.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://glassoginterior.no/default.pl?showPage=446

Jeg må bare spørre.

Jeg synes nemlig nissene er så fæle at jeg ennå ikke har skjønt hvorfor folk vil ha dette. Det er jo ikke akkurat så billig heller. Kan tenke meg mer koselig juleservice.

Off topic, men jeg greier ikke se sånt: Servise er noe man kan kjøpe i butikken. Service er noe man må forvente å der.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt synes jeg "typiske" juleservicer er grusomme og ja, egentlig ganske harry. Derfor liker jeg verken dette eller noe annet jeg til dags dato har sett i magasiner og hos forhandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine har det. Jeg er vandt til det, men synes ikke det er direkte pent.

Det blir bare brukt på lillejulaften. På julaften bruker vi et annet, mye finere og kosligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...