Gå til innhold

Beste Egg protein pulveret, noe jeg kan bestille på IHERB?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tåler ikke melk, og vil ikke ha Soya pulver, så jeg søker etter et proteinpulver basert på egg. Og på IHERB ( selvsagt hehe ) er det en del jeg ser på, er det noen som har erfaringer med egg pulverene derfra? Smaker de godt? Fungerer egg protein bra i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvifor ikkje like godt ete egg?

Skrevet

Det gjør jeg, men det er litt begrenset hvor mange jeg kan få tak i. Kjøper fra lokale økologiske bønder, og det gjør mange andre også. Spiser ikke vanlige. Nå spurte jeg om pulveret. :)

Skrevet

Fordelen med pulver er at det bare er eggehvitebasert. Altså fettfri. Jeg har kjøpt den fra NOW foods. Den lukter litt rart, men det gjelder alle proteinpulver med nøytral smak. Jeg brukte den i smoothie hver dag til frokost.

http://www.iherb.com/Now-Foods-Eggwhite-Protein-1-lb-454-g/547?at=0

(det er ingen lurekode på den linken altså, den går bare til produktet).

Skrevet

Fordelen med pulver er at det bare er eggehvitebasert. Altså fettfri. Jeg har kjøpt den fra NOW foods. Den lukter litt rart, men det gjelder alle proteinpulver med nøytral smak. Jeg brukte den i smoothie hver dag til frokost.

http://www.iherb.com/Now-Foods-Eggwhite-Protein-1-lb-454-g/547?at=0

(det er ingen lurekode på den linken altså, den går bare til produktet).

Åh, takk! Den der hadde jeg ikke sett på en gang. Nøytral smak var forresten en god ide, da kan jeg mikse den ned i smoothiene mine, eller bare blande den ut i vann feks :)

Er det med måleskje ellernoe? Hvordan måler jeg rett mengde? Står 20 gram, kanskje jeg skulle skaffet meg en vekt..

Skrevet

Åh, takk! Den der hadde jeg ikke sett på en gang. Nøytral smak var forresten en god ide, da kan jeg mikse den ned i smoothiene mine, eller bare blande den ut i vann feks :)

Er det med måleskje ellernoe? Hvordan måler jeg rett mengde? Står 20 gram, kanskje jeg skulle skaffet meg en vekt..

Følger som regel med måleskje. Tror det var med i den. Hvis ikke er det bare å bruke en spiseskje. Hvis du blander den med vann, så blir det eggehviter. Og i følge pakken kunne det brukes som eggehviter i matlaging. Om det smaker bra vet jeg ikke. Prøvde aldri, men funker sikkert bra i pannekaker eller knekkebrød.

Skrevet

Hm,. så du anbefaler å spise den i smoothies da feks? Tror ikke jeg orker å drikke eggehviter hver dag, grøss hehe.

Er det Aspartam i dette foresten?

Skrevet

Hm,. så du anbefaler å spise den i smoothies da feks? Tror ikke jeg orker å drikke eggehviter hver dag, grøss hehe.

Er det Aspartam i dette foresten?

Det er ikke noe annet enn eggehvitepulver i.

Du kan bruke den i smoothies, i omelett eller andre bakverk. Anbefaler ikke drikke den som proteinshake. Da ville jeg gått for en med smak.

Skrevet

Nå er jeg bra hjelpesløs, men kan du gi meg tips til en med smak? Eller oppskrift med smoothie? Beklager, er litt uvitende :sjenert:

Skrevet

Har bare prøvd den uten smak, så jeg aner ikke om de smaker godt.

Selv liker jeg ikke proteinpulver med sjokoladesmak. Jeg velger alltid bær eller vanilje.

Det er nok samme hvilken produsent du velger. De får antageligvis selve proteinene fra samme produsent uansett (bare gjetter).

Men de med smak er ofte tilsatt søtningstoffer. iHerb er flinke til å skrive innholdsfortegnelsen til produktet når du trykker inn på det.

Oppskrift på smoothie:

1-2 neve bringebær, frosne

1/2 godt moden banan

2-4 ss proteinpulver

1 ss ekstra virgin kokosolje

(du kan tilsette et par ss havregryn hvis du vil ha litt fiber i).

Skrevet

Har bare prøvd den uten smak, så jeg aner ikke om de smaker godt.

Selv liker jeg ikke proteinpulver med sjokoladesmak. Jeg velger alltid bær eller vanilje.

Det er nok samme hvilken produsent du velger. De får antageligvis selve proteinene fra samme produsent uansett (bare gjetter).

Men de med smak er ofte tilsatt søtningstoffer. iHerb er flinke til å skrive innholdsfortegnelsen til produktet når du trykker inn på det.

Oppskrift på smoothie:

1-2 neve bringebær, frosne

1/2 godt moden banan

2-4 ss proteinpulver

1 ss ekstra virgin kokosolje

(du kan tilsette et par ss havregryn hvis du vil ha litt fiber i).

Takk, jeg tror jeg går for den uten smak, jeg så at de med smak var tilsatt mye ting. Den uten smak var jo ganske ren, og denne smoothien hørtes bra ut, takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...