AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Ja, tittelen sier sitt. Hva syns dere om en norsk gutt og ei pakistansk jente? Så et par i sentrum i går her i Oslo, de sto på holdeplasset, kysset og drev å lo masse. De så jo ut til å ha det bra, men det slo meg da om hvordan det må være for norske gutter(gutten) å være sammen med en sånn jente? Eventuell hva familien til jenta sier? Har ikke det vært tilfeller hvor hvor mange norske gutter har konvertert seg til Islam for å være sammen og bli akseptert av jenten sin familie? 1
kjole100 Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 For noen har ikke religion noe å si når det gjelder kjæreste, og det synes jeg er veldig fint Mange islamske familier som synes det er helt greit at datteren er sammen med en norsk gutt. 1
Inx Skrevet 1. desember 2011 #3 Skrevet 1. desember 2011 Mange islamske familier som synes det er helt greit at datteren er sammen med en norsk gutt. Med det mener du da en ikke-religiøs eller kristen og hvit? I så fall tviler jeg veldig, men jeg håper jeg tar feil... 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 Heldiggrisen! Pakistanske jenter kan være utrolig deilige, eksotiske og skjønne. 3
kjole100 Skrevet 1. desember 2011 #5 Skrevet 1. desember 2011 Med det mener du da en ikke-religiøs eller kristen og hvit? I så fall tviler jeg veldig, men jeg håper jeg tar feil... Jeg mener da begge deler Har noen muslimske veninner/bekjente, og de får lov til å bli sammen med norske gutter. Jeg trur foreldrene foretrekker en muslim, men de får heldigvis bestemme selv Men er nok en del muslimske jenter som IKKE får lov.. Men hvis jeg tenker meg om, så trur jeg ikke faren min hadde blitt så glad om jeg hadde kommet hjem med en muslimsk gutt heller, om det er lov og si? 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #6 Skrevet 1. desember 2011 Jeg har til dags dato ikke sett en eneste muslimsk jente sammen med en norsk gutt og jeg bor på Grønland. Tror no kdet hører med til sjeldenhetene. Det kan jo hende at den jenta var kristen eller ikke-religiøs. 4
Gjest anonym2233 Skrevet 1. desember 2011 #7 Skrevet 1. desember 2011 Jeg har til dags dato ikke sett en eneste muslimsk jente sammen med en norsk gutt og jeg bor på Grønland. Tror no kdet hører med til sjeldenhetene. Det kan jo hende at den jenta var kristen eller ikke-religiøs. Til AB og TS, Av min erfaring så kan jeg stå frem og si jeg har pakistanske foreldre(jeg personlige vil se på meg som norsk) og har en norsk kjæreste og vært i lag over 2 år, og kjent hverandre i over 3 år:) Det er "normalt" at muslimske foreldre ønsker at deres datter/sønn skal inngå i et forhold med en muslim. De gir vel seg etterhvert? Jeg er muslim, men praktiserer det ikke da jeg er ganske liberal av meg. og kjæresten min er ikke- troende. Det fungerer kjempe flott mellom oss to, med familien og de rundt oss. Starten opplevde jeg mye drittsleng, baksnakking, men det gikk over. Skjønner bare ikke hvorfor folk skal henge seg oppi detaljer for alt mulig rart, det er kun to personer som elsker hverandre
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #8 Skrevet 1. desember 2011 Hvordan kan du vite at jenta ikke var adoptert? 1
Gjest anonym2233 Skrevet 1. desember 2011 #9 Skrevet 1. desember 2011 Følte meg litt gjenkjent, da jeg og min kjære sto og ventet på buss hjem igår Om det var oss, så er ikke jeg adoptert TS, siden du tok opp dette innlegget... hva mener du om det ?
Gjest joda Skrevet 2. desember 2011 #10 Skrevet 2. desember 2011 Har ikke det vært tilfeller hvor hvor mange norske gutter har konvertert seg til Islam for å være sammen og bli akseptert av jenten sin familie? Ola Amir Thune Islam har en morsom innretning der. Muslimske menn kan reprodusere seg gjennom vantro kvinner siden barnet (tradisjonelt)arver fars religion. Av samme grunn er det forbudt for kvinner å bli sammen med vantro menn. En mekanisme som sørger for utbredelsen av Islam skal øke. Grunnen til at dette ble tatt med i koranen var at på den tiden var det vanlig at kvinnen "adopterte" mannens religion. Slik unngikk man at kvinner konverterte. Av 5 158 gifte pakistanske kvinner var kun 35 gift med en "norsk" mann (2002 tall SSB). det utgjør mindre en 1%. Hvor mange av disse 35 norske mennene som har konverte sier ikke statistikken noe om. Tror sjansen for å finne en pakistansk jente for en norsk gutt blir som å leite etter en blondine i Tokyo.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #11 Skrevet 2. desember 2011 Ab: Nei, jeg vet jo ikke at jenta var adoptert eller ikke, men man ser jo også det uansett om det er pakistaner eller ei. Jeg tenker det er greit, bare tenkte på stakkars jenta som ikke har øyne åpne for andre pakistanske gutter. Ikke at det er noe galt med norske gutter. Mange kjekke nordmenn der ute. Bare er nysgjerrig på hvordan slike forhold fungerer, jeg selv er med utenlandsk bakgrunn og familien min aksepterer ikke han jeg er sammen med. (Han er ikke norsk) Det var deg jeg så da, Nephilim
Gjest Pakistansk Skrevet 2. desember 2011 #12 Skrevet 2. desember 2011 Jeg er en pakistansk jente, muslim men ikke praktiserende. Det finnes mange av oss, så dere som skriker muslimer tar over landet osv kan ta det rolig, fordi vi som bor i Norge blir bare mer og mer liberale for hvert år som går. Anyways til saken, så vil jeg si at jeg har vært sammen med norsk gutt, det varte ikke så veldig lenge , men var et fint år, nå er jeg sammen med en pakistaner og vi skal gifte oss til sommeren Det jeg vil si er at mange pakistanske jenter som er eller har vært sammen med norske gutter og hvis kjærligheten er sterk nok så ender de opp sammen også, må bare ha litt bein i nesa, men hva er kjærlighet uten å måtte sloss for det
Gjest Bandit Skrevet 2. desember 2011 #13 Skrevet 2. desember 2011 Det gjør meg glad å se. Spesielt ettersom jeg fikk juling av brødre og fettere og annen familie av ei flott jente jeg virkelig likte flere år tilbake. 3
Gjest anonym2233 Skrevet 2. desember 2011 #14 Skrevet 2. desember 2011 Bandit: Da har du nok havnet i feil hender. Det er ikke nødvendig slik hos alle familier at hele slekta kommer løpende etter'æ Så er jeg veldig selvstendig av meg, så tror neppe kjæresten min vil ha slekta mi løpende bak han hvis det sku bli slutt Gjest_Pakistansk: Det har du helt rett i, er kjærligheten sterk så går det som regel bra. Noen ganger kan det også bli slutt av naturlige grunner, og ikke bare på grunn av familien :) AB: Ja, det kan sikkert hende det.. Gjest_Joda: Haha, den var god Men så er det jo ikk familien som bestemmer hvem som skal forelske seg i hvem. Jeg har pakistanske foreldre, sammen med en norsk gutt og lykkelig sammen ;D Dessuten så liker jeg norske gutter bedre.. av en eller annen grunn.
Gjest Bandit Skrevet 2. desember 2011 #15 Skrevet 2. desember 2011 Bandit: Da har du nok havnet i feil hender. Det er ikke nødvendig slik hos alle familier at hele slekta kommer løpende etter'æ Så er jeg veldig selvstendig av meg, så tror neppe kjæresten min vil ha slekta mi løpende bak han hvis det sku bli slutt Gjest_Pakistansk: Det har du helt rett i, er kjærligheten sterk så går det som regel bra. Noen ganger kan det også bli slutt av naturlige grunner, og ikke bare på grunn av familien :) AB: Ja, det kan sikkert hende det.. Gjest_Joda: Haha, den var god Men så er det jo ikk familien som bestemmer hvem som skal forelske seg i hvem. Jeg har pakistanske foreldre, sammen med en norsk gutt og lykkelig sammen ;D Dessuten så liker jeg norske gutter bedre.. av en eller annen grunn. Det er jo derfor jeg blir glad. For å se at det er mulig. Det skjedde ikke for meg. Hun slo opp etter at familien hadde gjort sitt, og jeg så henne aldri igjen. 2
Pene sko... Skrevet 2. desember 2011 #16 Skrevet 2. desember 2011 Ja, tittelen sier sitt. Hva syns dere om en norsk gutt og ei pakistansk jente? Så et par i sentrum i går her i Oslo, de sto på holdeplasset, kysset og drev å lo masse. De så jo ut til å ha det bra, men det slo meg da om hvordan det må være for norske gutter(gutten) å være sammen med en sånn jente? Eventuell hva familien til jenta sier? Har ikke det vært tilfeller hvor hvor mange norske gutter har konvertert seg til Islam for å være sammen og bli akseptert av jenten sin familie? Det er veldig vanskelig.
Gjest ggg Skrevet 2. desember 2011 #17 Skrevet 2. desember 2011 Bandit: Synd å høre at du fikk juling, må nok ha møtt på en crazy familie. Men jeg kan trøste deg med at om du en dag for en sønn og han faller for en pakistansj jente, så vil han mest sannsynlig slippe å få juling. 2 generasjons foreldre er veldig ulike fra deres egne foreldre. Jeg vil ikke ha noe imot om mine barn har norske kjærester.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #18 Skrevet 2. desember 2011 De er vel lykkelige da og da er det vel inget problem. er selv med muslimsk (kontroversiell på en måte kan man si) tyrker, har ikke vært noe problem, er kjempelykkelig med ham, men det er pga personligheten!!! Han presser meg ikke til noe. Nå er det ikke sånn at alle muslimer kommer fra noe "annenreangs" land og er veldig opptatt av religion/kultur. Han selv kommer fra et relativt "høyklasse" familie i en storby og har bra utdanning og er mer eller mindre mye mer "moderne" enn meg som kommer fra en liten bygd men en litt ustabil historie bak meg Familen hans er nå ganske normal og vil jeg si, "vestlige" eller hva jeg skal kalle det . Ser egentlig ikke så stor forskjell, har ikke møtt på noen problemer. Vi gjør helt normale ting liksom, som å gå på puben, spille spill, se på film, ha seg osv... Jeg tror folk må skille litt religion fra div kulturer osv. Akk som det finnes "superkristne" og relativt liberale kristne. De er ikke nødvendigvis så annerledes enn oss i levemåten.
Gjest Anonym Skrevet 2. desember 2011 #19 Skrevet 2. desember 2011 Jeg er pakistansk, tiltrukket av norske gutter og har ingen fettere, kun en (ufarlig) lillebror...
Gjest Anonym norskgutt Skrevet 7. desember 2012 #20 Skrevet 7. desember 2012 Jeg er pakistansk, tiltrukket av norske gutter og har ingen fettere, kun en (ufarlig) lillebror... Pakistanske jenter er de vakreste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå