Gjest Jada Skrevet 1. desember 2011 #1 Del Skrevet 1. desember 2011 Hei! Fant pluselig på at jeg kanskje kunne gi bort utstyr og ingredienser til å lage sushi hjemme som julegave i år. Har søkt litt rundt på nettet for å finne tips om hva en slik gave bør inneholde; kokebok, ingredienser osv. Og så må man vel ha sånn bambusmatte? Hvos får jeg tak i en sånn til en litt rimelig penge?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #2 Del Skrevet 1. desember 2011 Helt greit, men da må du vite at folk faktisk liker sushi samt styrer litt på kjøkkenet selv. Ellers er det helt bortkastet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jada Skrevet 1. desember 2011 #3 Del Skrevet 1. desember 2011 Ja jeg vet jo det, ellers hadde jeg ikke tenkt tanken. Kunne for eksempel ikke tenkt meg en sånn gave selv. Men vanskelig å finne på til de som har alt. Da kan paret kose seg og lage dette sammen. Men hvor kan jeg kjøpe utstyr??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 1. desember 2011 #4 Del Skrevet 1. desember 2011 Ja jeg vet jo det, ellers hadde jeg ikke tenkt tanken. Kunne for eksempel ikke tenkt meg en sånn gave selv. Men vanskelig å finne på til de som har alt. Da kan paret kose seg og lage dette sammen. Men hvor kan jeg kjøpe utstyr??? Det er da ikke så mye som skal til: Skarp kniv og eventuelt sånn brettematte og skjærefjøl? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 1. desember 2011 #5 Del Skrevet 1. desember 2011 De selger vel slikt på de litt bedre matbutikkene, type ICA supermarked, Meny o.l Kvaliteten kan jeg ikke svare for. Men skarp kniv er ALFA OG OMEGA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 1. desember 2011 #6 Del Skrevet 1. desember 2011 Dette kan du jo gjøre både veldig basic, og mer avansert og fancy (men ikke nødvendigvis noe dyrere). Du kan jo se an de du skal gi det til - hva de liker, hvor mye de kan og hvor modige de er Jeg elsker sushi og hadde jublet om jeg fikk noe sånt til jul. Kjempegod ide! Når det gjelder ingrediensene er vel en pakke med ris, nori (tang), wasabi og gari (ingefær) helt basic og morsomt å gi bort. Gari går det jo an å lage selv også, det er det enda morsommere å gi bort? (om den blir god da, hehe) "Wasabien" man får kjøpt her i Norge inneholder gjerne bare en 5-10% wasabi og resten pepperrot og farge. Får du tak i litt mer ordentlig wasabi er det en glimrende gave til en sushielsker. Det er STOR forskjell i smaken! Ellers er det utstyrting som kniv, matter, denslags. De har gjerne sånne bambusmatter på Meny o.l., men det er ofte billigere på innvandrerforretninger. Om du har en sånn i nærheten. Litt mer uvanlige ting kan være former til å lage oshizushi (formpresset sushi). Fine spisepinner kan også være en ide? Også finnes det sånne serier med bittesmå oppskriftsbøker - noen av dem har sikkert en egen sushi-bok. Eller hva med en fiskestang og en sluk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jada Skrevet 1. desember 2011 #7 Del Skrevet 1. desember 2011 Tusen takk for supert svar, da skal jeg se hva jeg finner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå