Gå til innhold

måtte betale samme regning 3 ganger!

Anbefalte innlegg

Gjest bellabulla
Skrevet

Betalte mobilregninga mi og fikk en purring. Det sto "ignorer denne om du har betalt", så det gjorde jeg.

Fikk purring nr 2 og summen hadde gått fra 350 til 600. Jeg ignorerte igjen fordi jeg så i nettbanken at alt var betalt riktig. Likevel valgte jeg å betale fordi jeg ikke ville få inkasso pga at de hadde gjort feil, så jeg betalte 700 i tillfelle det hadde blitt renter.

Og nå fikk jeg faen meg inkasso! Har betalt over 1000 kr på samme regninga, og nå krever de nye 600!

Hvordan går jeg frem? Har hatt trøbbel med inkassoselskap før, synes ikke de er så behjelpelige.

Har jeg krav på å få tilbake alt jeg har betalt med alle purregebyr/inkassosalær o.l?

blir så forbanna..

Videoannonse
Annonse
Gjest bellabulla
Skrevet

de skiftet kid-nr hver gang, det er mulig at det er opprettet nye saker med nye kid-nr før betalingene har kommet inn, men dette må da registreres slik at den nye saken blir ugyldig?

Skrevet

Hva med å kontakte Telenor/ Netcom/ Onecall osv... ?

Skrevet

Du tar jo selvfølgelig kontakt med teleselskapet ditt. Hvorfor gjorde du ikke det før det gikk så langt? Når du får flere feilaktige purringer er det jo opplagt at noe ikke har gått som det skulle.

• Liker 3
Gjest On Topic
Skrevet

Send de en kvittering fra nettbanken som viser at du har betalt. Det du har betalt for mye skal du ha tilbake, eller det trekkes fra neste mobilregning.

Skrevet

Ta en telefon til mobilselskapet kanskje? Det pleier jeg å gjøre hvis jeg har betalt. Og da ringer jeg etter purring nr. 2, jeg betaler ikke.

Gjest bellabulla
Skrevet

jeg tok kontakt, de ba meg ignorere purringen hvis jeg hadde betalt. Jeg sjekket ikke med dem om de hadde registrert betalingen fordi jeg SÅ at det var riktig i nettbanken. Etter jeg betalte de 700 kr for purring nr 2 ba de meg ta kontakt med inkassoselskapet, de hadde nemlig overlevert saken til dem, men sa at når jeg betalte de 700 kr ville det gå i orden og de ville trekke det fra på neste regning. Jeg har ikke ringt inkassoselskapet ennå. Det er OneCall btw, aldri hatt noe styr med de før..

Vil jeg få pengene mine tilbake?

Skrevet

Hvorfor betalte du penger til inkassoselskapet når du visste at regningen var betalt? Man betaler da ikke penger for ting man ikke skylder, uansett hva slags unnskyldninger folk kommer med.

Først ringer du telefonselskapet og sjekker at den første betalingen er registrert. Om det ikke er i orden, sørger du for at de får papirene på det. Så forteller du dem at de får sørge for at du ikke får mer post fra inkassoselskapet, og at du forventer at at de ekstra pengene du har betalt trekkes fra din neste regning. De kommer sannsynligvis til å forsøke seg med at du må snakke med inkassoselskapet selv, men det hadde jeg nektet. Det pleier å være greit om du står på ditt. For å være på den sikre siden kan du informere inkassoselskapet om at du bestrider kravet, så kan de ikke ta det videre.

• Liker 3
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Når noe går til inkasso, som du vet du har betalt, tar du kontakt med inkassoselskapet og bestrider kravet. Da har de ikke lov til å purre videre inntil saken er avklart.

Nå er det hos inkassoselskapet alt ligger, så du må nesten ta kontakt med de for å få ordnet opp, også må de ordne videre med onecall.

Gjest bellabulla
Skrevet

For å oppdatere mente de at når jeg betalte regninga første gangen så ble den summen brukt på en annen regning som jeg hadde betalt for lite på, hadde klusset med tallene. Derfor fikk jeg purring. Purringa ble betalt etter inkassosaken var startet, derfor ble ikke betalingen registrert, og jeg får ikke tilbake inkassosalær o.l. Det endte med at jeg fikk de 700 kr til overs som de skulle trekke fra på de neste regningene.. Jeg sa at det bare var tull at de kunne bestemme hva pengene jeg betalte inn skulle gå til, slik at jeg ikke fikk purring på den opprinnelige regninga som var feil, og jeg gikk rundt og tenkte at den jeg betalte var ok og ikke skjønte at den første var feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...