AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 jeg har nå en veldig dyp, mørk brun hårfarge. Men nå vil jeg farge det lysere igjen, for jeg har sett over bilder og jeg ser mye "friskere" ut med gylnere hårfarge. og med denne mørke årstiden vil det hjelpe litt på humøret mitt Jeg har kjøpt to hårfarger. Coloriste mørkblond, og Garnier meget lysblond. Jeg har farget fra mørkt til lyst hår hjemme selv et par ganger før. Og det har ikke gått så hakkende gale. Men nå er det altså den største forandringen, mtp fra veldig mørkt, til veldig lyst. Hvilken smell har dere gått på som har tatt saken i egne hender? Jeg er veldig nervøs denne gangen faktisk. Kan det ende opp grønt? Jeg vil ha litt liv i det, og bruker derfor TO hårfarger for å stripe det litt. Så da følger jeg min frisør sitt råd om å aldri farge lyse striper, på mørkere hår. Men heller ta mørkere striper, på lyst hår for å få det spennet i håret. Men det betyr at jeg må ta den lyseste blonde fargen, rett i mitt mørke hår. Istedenfor å tonet det ned, med mørkblondt først - og så den blondeste. Dette skal bli spennende! Skal jeg tørre`??
Leksie Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 Lurt å stripe det først. Jeg har gått på den smellen utallige ganger at jeg har kjøpt avfarging, bleket det helt for så å farge det lysebrunt. Og i prosessen... Ser det helt j*vlig ut!!!!
Gjest Skrevet 1. desember 2011 #3 Skrevet 1. desember 2011 (endret) Den smellen med hjemmebleking har hvertfall jeg gått på ett par ganger,hos frisøren derimot har det vært vellykket edit:skrivefeil Endret 1. desember 2011 av Iza'bella
Djungelvrål Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 (endret) Det kan ikke farges lysere når du er så mørk, det kommer ikke til å synes at du har prøvd engang. Det må blekes. Har holdt på med dette og det eneste som ble lysere når jeg brukte lys farge på brunt hår var hodebunnen. Lekkert! Endret 1. desember 2011 av Liquorice
Gjest Iah Skrevet 1. desember 2011 #5 Skrevet 1. desember 2011 (endret) Å stripe håret i flere omganger er det desidert lureste å gjøre når man skal gå fra mørkt til lyst. Endret 1. desember 2011 av Iah
Eatme Skrevet 1. desember 2011 #6 Skrevet 1. desember 2011 (endret) slettet Endret 26. september 2012 av Eatme
Djungelvrål Skrevet 1. desember 2011 #7 Skrevet 1. desember 2011 Du må kjøpe avfarging og bruke det først, kanskje du må gjøre det to ganger fordi det sikkert blir skjoldete og orange. Så bruker du mørk blond. Ville droppet lys blond farge...
Eatme Skrevet 1. desember 2011 #8 Skrevet 1. desember 2011 (endret) slettet Endret 26. september 2012 av Eatme
charlott Skrevet 1. desember 2011 #10 Skrevet 1. desember 2011 Jeg bleker eller striper aldri hjemme...tør/gidder ikke. Blir alltid bra hos frisør.
Eatme Skrevet 1. desember 2011 #11 Skrevet 1. desember 2011 (endret) slettet Endret 26. september 2012 av Eatme
Noteknekk Skrevet 1. desember 2011 #12 Skrevet 1. desember 2011 Da jeg skulle farge mitt hår fra veldig mørkt til lyst vurderte jeg å gjøre det selv, men ei venninne som er frisør rådet meg sterkt til å gjøre det hos frisøren så da gjorde jeg det. Der brukte de avfarging og så vanlig striping og etter første omgang var det mørk blondt. Frisøren advarte meg på forhånd at det kunne bli noe oransje men hun syns selv det ble overraskende lite oransje. Etter neste omgang med striping var det helt lyst igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå