AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Jeg pleier ikke å vaske håret mitt ofte, kanskje to ganger i uka (mer om sommeren og hvis jeg trener), for ca. 1 måned siden stripet jeg det hos frisør, mange striper, så det ble lysere, og nå blir det veldig fort fett Er det pga. jeg stripet det? Jeg vasker det fortsatt sjeldent, men det blir så fort fett og det ser ikke ut! Hva kan jeg gjøre? Jeg bruker helt vanlig sjampo og balsam fra dagligvare.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 Hvis du bruker shampo/balsam fra dagligvare er det sikkert fordi du har fått en skikkelig build-up av oljebasert silikon. Vask håret med Zalo og bytt til shampoo/balsam fra helsekosten. 1
apekatt Skrevet 1. desember 2011 #3 Skrevet 1. desember 2011 (endret) Jeg pleier ikke å vaske håret mitt ofte, kanskje to ganger i uka (mer om sommeren og hvis jeg trener), for ca. 1 måned siden stripet jeg det hos frisør, mange striper, så det ble lysere, og nå blir det veldig fort fett Er det pga. jeg stripet det? Jeg vasker det fortsatt sjeldent, men det blir så fort fett og det ser ikke ut! Hva kan jeg gjøre? Jeg bruker helt vanlig sjampo og balsam fra dagligvare. Det er sikkert fordi stripingen tørket ut håret en del, så håret ditt produserer mer fett for å beskytte seg Endret 1. desember 2011 av apekatt
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 Det er sikkert fordi stripingen tørket ut håret en del, så håret ditt produserer mer fett for å beskytte seg Det hørtes logisk ut Men hva kan jeg gjøre? Bruke kur? Bare la det være en stund?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #5 Skrevet 1. desember 2011 Jeg henger med på den som skrev det er sikkert pga oljebasert silikon. Prøv å vask håret med Zalo eller en godkjent shampoo etter balsammetoden, f.eks. Neutral eller Änglamark. Bruk så en god balsam/kur uten silikon. 1
apekatt Skrevet 1. desember 2011 #6 Skrevet 1. desember 2011 Det hørtes logisk ut Men hva kan jeg gjøre? Bruke kur? Bare la det være en stund? Jeg bruker Aussie 3 minute miracle deep treatment, kjøpes på Cubus, eller Vita. Det burde gi håret ditt masse næring. Den inneholder avocado olje, som er visst veldig bra for håret. Har brukt det i noen måneder nå og håret mitt er mye finere og trenger ikke mye vask samtidig som at håret ser sunnere ut. Bruk det 1 gang i uka, men selv om det står det skal være i håret 3 minutter, så har jeg den selv i 10 minutter.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #7 Skrevet 1. desember 2011 Jeg bruker Aussie 3 minute miracle deep treatment, kjøpes på Cubus, eller Vita. Det burde gi håret ditt masse næring. Den inneholder avocado olje, som er visst veldig bra for håret. Har brukt det i noen måneder nå og håret mitt er mye finere og trenger ikke mye vask samtidig som at håret ser sunnere ut. Bruk det 1 gang i uka, men selv om det står det skal være i håret 3 minutter, så har jeg den selv i 10 minutter. Det lurer jeg på om gjør håret ditt enda mer fett. Jeg ville kuttet ned på sånne ting og heller vasket håret med natron og eplecidereddik, eller zalo som noen andre skriver. Henger meg på sjampooanbefalingene fra helsekost, Lush har også noen veldig bra sjampooer. Ellers kan du også bare ha i balsam i håret fra ørene og ned og skyll alltid godt 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 1. desember 2011 #8 Skrevet 1. desember 2011 Min frisør har gjentatte ganger sagt det motsatte, hvis jeg striper håret så vil det bli mindre fett Jeg har aldri testa da, for jeg gidder ikke å betale i dyre dommer for å stripe håret når jeg er fonrøyd med fargen. Hvis du har blitt veldig mye lysere kan det ha en sammenheng med at lyst hår som regel ser fortere fett ut enn mørkt. Jeg merker forskjell på sommer/vinter nyanse på håret mitt. Og ironisk nok har håret mitt nå begynt å bli feitere, etter at jeg begynte å bruke sjampo og balsam for fett hår fra body shop. Tester litt til, bare for å se om det er en overgangsperiode
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #9 Skrevet 1. desember 2011 De aller fleste vasker håret sitt oftere enn 2 ganger i uka! Er jo ikke litt rart engang at det blir fett.. Føler meg veldig skitten om jeg ikke vasker det annenhver dag, minst! Men om det funker å vaske så sjeldent for deg, ville jeg prøvd med en annen shampoo/balsam. Apotek eller frisør har mange gode produkter for hår
apekatt Skrevet 1. desember 2011 #10 Skrevet 1. desember 2011 Det lurer jeg på om gjør håret ditt enda mer fett. Jeg ville kuttet ned på sånne ting og heller vasket håret med natron og eplecidereddik, eller zalo som noen andre skriver. Henger meg på sjampooanbefalingene fra helsekost, Lush har også noen veldig bra sjampooer. Ellers kan du også bare ha i balsam i håret fra ørene og ned og skyll alltid godt Det gjør det ikke mer fett, fordi den gir håret mye næring, så hodebunnen min trenger ikke å produsere masse fett på en gang for å beskytte seg. Jeg tror ikke at noe som er egna til å brukes i oppvask, burde bli brukt på håret. Tenkt hvor tørt hendene blir når man oppvask med zalo? Tror ikke håret har noe godt av det heller. Det beste er å gi håret mye næring en gang i uka så den slipper å produsere masse fett.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #11 Skrevet 1. desember 2011 Hehe, ja de fleste vasker det nok oftere enn meg, men det har funket superbra og ikke vaske det så ofte for meg, jeg har langt og tykt hår, og vil ikke slite på det. Jeg får vel finne meg en bedre shampo og balsam ja, og jeg prøver alltid å ikke få balsam i hodebunnen, bare på selve håret, litt vekk fra hodebunnen. Kan kanskje prøve å bruke olivenolje på hodebunnen? Eller eddik? Og så bare la det være? ts
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #12 Skrevet 1. desember 2011 Det gjør det ikke mer fett, fordi den gir håret mye næring, så hodebunnen min trenger ikke å produsere masse fett på en gang for å beskytte seg. Jeg tror ikke at noe som er egna til å brukes i oppvask, burde bli brukt på håret. Tenkt hvor tørt hendene blir når man oppvask med zalo? Tror ikke håret har noe godt av det heller. Det beste er å gi håret mye næring en gang i uka så den slipper å produsere masse fett. Det er ingen her som har anbefalt å bruke Zalo som shampoo til daglig, men en gang for å se om det er oljebasert silikon som er synderen. Det er faktisk vanlig, bare spørr en frisør. 1
apekatt Skrevet 1. desember 2011 #13 Skrevet 1. desember 2011 Det er ingen her som har anbefalt å bruke Zalo som shampoo til daglig, men en gang for å se om det er oljebasert silikon som er synderen. Det er faktisk vanlig, bare spørr en frisør. Men om det hadde vært oljebaserte silikonen som er synderen, hvorfor har håret til TS blitt fettete etter selve stripingen?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #14 Skrevet 1. desember 2011 Hehe, ja de fleste vasker det nok oftere enn meg, men det har funket superbra og ikke vaske det så ofte for meg, jeg har langt og tykt hår, og vil ikke slite på det. Jeg får vel finne meg en bedre shampo og balsam ja, og jeg prøver alltid å ikke få balsam i hodebunnen, bare på selve håret, litt vekk fra hodebunnen. Kan kanskje prøve å bruke olivenolje på hodebunnen? Eller eddik? Og så bare la det være? ts Så lenge balsamen ikke inneholder silikon eller mineralolje, gjør det ingenting å ha den i hodebunnen. Jeg vasker håret stadig vekk med slik balsam og da tar det lengre tid før håret blir fett enn når jeg vasker det med shampoo. Natron/bakepulvervask og skyll med eddikvann (ikke ren eddik, en spiseskje eller to i en halv liter vann) kan også fjerne build-up. Olivenolje ville jeg holdt med unna, den er veldig vanskelig å få ut av håret. Jeg bruker jojobaolje, den lar seg skylle ut med kun vann.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #15 Skrevet 1. desember 2011 Men om det hadde vært oljebaserte silikonen som er synderen, hvorfor har håret til TS blitt fettete etter selve stripingen? Det er vel en mulighet at TS har byttet shampoo/balsam, er det ikke? Eller at de har forandret innholdet i produktene hun bruker, det skjer hele tiden.
apekatt Skrevet 1. desember 2011 #16 Skrevet 1. desember 2011 Det er vel en mulighet at TS har byttet shampoo/balsam, er det ikke? Eller at de har forandret innholdet i produktene hun bruker, det skjer hele tiden. Det kan helt klart ha påvirket selvfølgelig, men jeg tror at stripinga står for mye av årsaken til det fettete håret, selv om det du også sier er sant
Minya Skrevet 1. desember 2011 #17 Skrevet 1. desember 2011 Noen ganger hjelper det å bare bytte til en annen tilfeldig shampo/balsam også. Da Herbal Essenses forsvant måtte jeg bruke en del tid på å finne noe som passet håret mitt igjen. Landet på Wella sin, den som finnes i alle dagligvarer, brukte den i et år eller to før jeg endte opp med hår som var omtrent like fett som før jeg vasket det. Prøvde meg med litt forskjellige og har nå landet på Sunsilk for tørt/skadet hår ettersom jeg farger en gang i måneden. Foreløpig funker den for meg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå