Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er 15, og tenkte å spørre etter min første jobb. Lurer derfor på om dere har noeen tips? Og må man vite hva sjefen heter på de ulike bedriftene? For det aner verken jeg eller familien min. Lurer på om det blir flaut og komme og si " hei, er sjefen der" Også er det vedkommende du snakker med.

TIPS!?

Tenker å ikke sende søknad men bare spørre rundt :)

Er det noe jeg bør unngå å si? :D

TAKK på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lag deg gjerne en liten søknad før du går rundt til bedrifter. så tar du med deg en slik til hver bedrift. bare kopier den. Dette er ikke fullt så nøye siden du faktisk skal oppsøke de stedene du vil ha jobb.

når du kommer inn presenterer du deg og spør om å få snakke med ham som har ansvar for ansettelser. da slipper du den tingen du tenkte på.

så håndhilser du og bare er deg selv. disse folkene ser ofte raskt igjennom deg hvem du er uansett. vær ok i tøyet og ha smilet og selvtilliten på plass:)

dette ordner seg og du er sikkert raskt ut i jobb:) stå på slik du gjør.

rett innstilling:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde skrevet søknad jeg kunne levert dersom de var interessert. :)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar ! Men så en mal på søknad og der stod det både, navn på bedriften, og navn på sjefen. Er dette ting jeg kan sløyfe ?

- TS

Skrevet

Forresten hvis jeg "skryter" i jobbsøknaden har bedriften da veldig store forventninger til deg? Jeg er feks litt klumsete, men unngår selvfølgelig å ha det med i søknaden. Så når jeg bare tar med det positive blir forventningene da skyhøye?

- TS

Skrevet

Det tror jeg ikke. Som femtenåring er det begrenset hvilke oppgaver du kan utføre uansett, så så lenge du fremstår som ordentlig, veloppdragen og utadvendt, er det det som kommer til å være avgjørende. Og vi unngår jo alle å fortelle om våre dårlige egenskaper i søknader:)

Når det gjelder søknaden, bør du ha navn på bedriften og kanskje adresse. Sjefens navn trenger du ikke ha med, det er bare om man faktisk vet hva vedkommende som skal ha søknaden heter for noe:)

Gjest Wolfmoon
Skrevet

En annen mulighet enn å skrive søknad er å skrive en slags CV. Nå har vel ikke du så mye og fylle ut der, men du kan skrive på om du har hatt sommerjobber, praksis eller lignende tidligere. I tillegg kan du få med de viktigste opplysningene og gjerne et bilde.

Hvis du vil bruke form av søknad kan du også skrive "Åpen søknad" som overskrift, uten å skrive navn. Helt greit så lenge du skal gå rundt til bedriftene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...