sauen87 Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Jeg er på andre året på bachelor i økonomi og administrasjon. Vi skal velge valgfag nå, men må velge litt utifra hvilken spesialisering man skal ta på 3. året (30 stp) fordi noen av valgfagene overlapper fagene i spesialiseringen. Jeg har vurdert å ta spesialisering i makro fordi det er det som interesserer meg mest, men kan ikke se at det er så veldig lett å få jobb med en bachelor i økonomi med spes. i makro... Finnes det jobber? Dette semesteret har jeg internasjonal politisk økonomi som valgfag (7.5 stp), neste år vurderer jeg utviklingsøkonomi - også 7.5 stp. Er kanskje ikke det nyttigste faget i verden, men veldig spennende! Hva tenker dere? Noen med synspunkter? Hvis jeg f.eks velger logistikk som valgfag nå kan jeg ikke ta spes. i det, og sånn er det med flere av valgfagene...
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 Har du tenkt å gå videre med mastergrad? I så fall spiller det liten rolle hva du velger som spesialisering på bachelornivå, det er mest for din egen del. Men du har nok rett i at makro ikke er det letteste med bare bachelorgrad, rett og slett fordi du vil konkurrere mot folk med mer utdannelse enn deg om de mest interessante jobbene. Uansett anbefaler jeg at du tar en mastergrad, det blir vanskeligere og vanskeligere å få de gode jobbene med bare bachelorgrad.
sauen87 Skrevet 1. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2011 Har ikke tenkt å ta master med det første, iom at jeg har to barn og eldste begynner på skolen høsten etter at jeg er ferdig med bacheloren. Vil gjerne være i jobb da, og kunne kjøpe større bolig. Men kommer nok til å ta master på deltid e.l. etter noen år. Kanskje lurere å ta spesialisering i enten økonomistyring, HRM eller logistikk da, med bare bachelor?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 Ja, det høres lurere ut. Regnskap er også en mulighet, hvis det tilbys. Det du bør unngå er retningene som også er vanlige på masternivå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå