Gå til innhold

Jeg pynter med lilla til advent


kalinka85

Anbefalte innlegg

I alle år siden jeg flyttet ut av redet har jeg pyntet utelukkende med lilla til advent... Duker, gardiner, lys, lysestaker, osv. I tillegg til stjerner og staker i alle vinduer da :)

Jeg synes liksom ikke rødt har noe med advent å gjøre, rødt er liksom julens farge for meg... Så jeg pynter ikke med rødt før etter 4. søndag i advent, altså når jeg starter med juleinnspurten.

De fleste jeg kjenner bare rister på hodet og kaller meg gal som orker denne skiftingen av gardiner og alt, istedet for å ta opp julegardinene med en gang... Det skal sies at huset mitt er 200 kvadrat da men likevel...

Er det noen andre som tar den helt ut som meg? Synes det er koselig med forskjell på advent og jul jeg. Blir jo ikke noe koselig til jul når nissene og alt det røde har hengt i øynene mine siden 1.desember...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solsmil

Jeg har alt i lilla, UTENOM gardinene. Haha, skiftet faktisk til røde gardiner i dag. det er så jævli kjedelig og knotete å skulle henge de opp, stryking osv. har bare tre vinduer i leiligheta, men jobben tok vel godt over to timer. Ikke har jeg egentlig råd til eller plass til å oppbevare så mange forskjellige gardiner heller, men jeg tviler på at jeg gidder å henge opp lilla, og så røde gardiner den dagen jeg får bedre plass og mer penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter med lilla (har fra før av hvite og lilla gardiner og mye annet lilla i leiligheten), gull og sølv! Har faktisk ikek noe julepynt som er rødt la jeg merke til nå.. :fnise: Jul feirer jeg hjemme hos foreldrene mine, har dermed ikke juletre osv, og får heller aldri inn noe rødt i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tradisjonelle er jo å pynte med lilla gjennom adventstiden. Hos foreldrene mine har vi gjort det i alle år, og julepynten kommer ikke opp før lille julaften.

På hybelen blir det ikke utskifting av ting. Lilla gardiner har jeg fra før av, men dukene jeg har forandrer seg ikke. Skal kjøpe noen lilla stearinlys når de jeg har er brent opp, men ellers blir det ikke mye utskifting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her pynter vi med rødt, grønt, noe lilla, sølv og gull. Jeg hater julegardiner så her forblir de hvite hengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det lilla som duger. Til gjengeld så bytter jeg ikke over til rødt i selve jula. Hater den julerøde fargen så jeg fortsetter i lilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i rødt. Har faktisk ikke en ting i lilla! Men så tar ikke jeg den helt ut da, med julegardiner og jul i hele leiligheten.

Adventstake og røde løpere på stuebord og spisebord og røde lys i lysestakene er alt som er kommet frem til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker lilla, men pynter med rødt i advent utelukkende fordi jeg ikke gidder ha to sett pynt. Pynter med rød pynt til 1.desember og tar det ned dagen før nyttårsaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Lilla og sølv gjennom adventstiden ja. Orker ikke å ha det rødt her i en måned. Har alt lilla minus gardinene. Har hvite gardiner, så de passer til uansett. Skifter til rødt rett før jul, da også gardiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor går helt bananas med lilla i adventstiden. Hun bytter ut alle lys, duker og puter. Så her går det i lilla helt frem til uken julaften er. Gardiner har vi aldri byttet ved høytider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla til advent, rødt fra 23.desember!:) Inkludert gardiner. Takler ikke røde gardiner og lilla lys og duker.... Grusomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det lilla! Duker, løpere, lys, puter og endelig ble patchworkgardinen foran verandadøren ferdig ( er bare fem-seks år siden jeg begynte på den....). Bytter ikke gardiner til jul, lilla og hvite gardiner henger til over nyåret. Men advenstsaker og lilla lys fosvinner på lille julaften til fordel for julestakene og hvite lys.

Jeg er ingen fan av røde lys og duker med nisser; julefargene her er hvitt og sølv eller gull. Det eneste jeg eier av nisser er dorullnissene som ungene laget på skolen ( de har til gjengjeld hederplass på pianoet, er no den mest dyrebare julepynten jeg har), her er det engler som gjelder. Og stjerner! I år har jeg brutt en av mine tradisjoner og har hentet ned to av englestakene til advent; sånne store engler som holder ett lys i hver hånd. Ungene ble litt sånn... " men mammma, skal vi ha de framme nå?????"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...