AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Hvis man har et relativt gjennomsnittlig godt utgangspunkt (160 cm høy, veier ca 57 kg, stillesittende hverdag men har trent tidligere og går turer hver dag), ca hvor lang tid tar det før man ser synlig bedre ut, desom man legger om kosthold og livsstil og gjør alt "etter boka"? Ønsker å gå ned ca 5 kg, men enda viktigere er det å "stramme opp", dvs bygge litt muskler og miste en del fett. Det er viktig for min motivasjon å se raske resultater, og jeg vil gjerne vite sånn ca når jeg kan forvente å se noe... Forstår jo at dette er individuelt, men sånn ca..
Fysikeren Skrevet 1. desember 2011 #3 Skrevet 1. desember 2011 Tenkte å si ca. 2mnd, blir jo omtrent tilsvarende det AB sier.
Supraspinatus Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 Jeg ville ikke forventet total forandring etter 2 mnd. Det tar fryktelig lang tid å bygge muskelmasse, mye lenger tid enn det tar å legge på seg fett. Du vil nok merke forskjeller i kondisjon, styrke og utholdenhet etter 2 mnd og det resultatene er mye mer målbare. Siden du allerede har et godt utgangspunkt ville jeg fokusert på å nå sportslige resultater. Hvilken trening driver du med?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #5 Skrevet 1. desember 2011 Og så bør du konsentrere deg om treningen og bygging av muskler en god stund før du satser på å gå ned i vekt/redusere fett %. Er ekstra vanskelig å gå ned samtidig som du bygger muskler!
OPIgirl Skrevet 1. desember 2011 #6 Skrevet 1. desember 2011 etter 20 treninger Ca 20 treninger? Kommer vel litt an på hva du har som mål det. Min erfaring er at både cardio og styke resultater kommer ganske så kjapt. Men hvis du sier 6-8 uker, vil jeg tro du har merker rimelig god fremgang.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #7 Skrevet 1. desember 2011 Vel, å gå ned i fettprosent er nok høyere prioritert enn å bygge muskelmasse akkurat nå. Selv om begge to definitivt skal og må skje. Jeg tenkte å trene med vekter, samt jogge og/eller gå.
Gjest Tidssone Skrevet 1. desember 2011 #8 Skrevet 1. desember 2011 Du kan helt fint ta av de fem kiloene på ti uker uten noe problem. En halv time jogging og 200 kalorier mindre i mat pr dag, så er du der. Sånn ca. Fem kilo i minus merkes godt.
Wiggins Skrevet 1. desember 2011 #9 Skrevet 1. desember 2011 (endret) Det er heeeelt umulig for noen som sitter på et annonymt forum og ikke kjenner deg å si noe som helst om. (EDIT: Jeg kan selvsagt si at hvis du forbrenner mer enn du spiser vil du gå ned over tid, men det var vel kanskje ikke helt det svaret du ønsket.) Det avhenger av hvor stor differanse det er mellom det du spiser og det du forbrenner, og hvor intenst og mye du trener. Husk at restitusjon er like viktig som trening. Hvis du gjør dumme ting for å oppnå raske resultater, som å spise veldig lite, så vil du i det tilfellet miste muskelmasse og ikke så mye fett, og dermed få dårligere forbrenning. Hastverk er lastverk, det gjelder spesielt mht slanking. Endret 1. desember 2011 av Lance
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #10 Skrevet 1. desember 2011 Takk for svar. Og ja, jeg tenkte å gjøre det på en "ordentlig" og sunn måte, både med tanke på utseendet på sikt og ikke minst helsen. Raskest mulig, men uten at det går ut over noe viktigere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå