Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp funnet ut at jeg er gravid. Har pga depresjoner ol. ikke klart studiene på normert tid, er ett år på etterskudd. Pga dette får jeg ikke stipend eller lån hos lånekassen. På sidene deres står det at man må ha hatt rett til støtte minst seks månder før fødsel og forsatt rett etterpå noe det er liten sjans for jeg får. Lurer på om det finnes det noen andre økonomiske støtteordninger for gravide studenter? Vil helst unngå NAV..

Problemet hadde vært løst om jeg står på eksamen om en uke men det tviler jeg desverre på, sliter mye med konsentrasjonen og hukommelse for tiden. Vannvittig kjipt :(

Glad for alle som har store eller små tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gjort alt i min makt for å klare å stå på den eksamenen ihvertfall... Om du sitter 12 timer døgnet hver bidige dag klarer du å lære ganske mye. Du bør ihvertfall klare å lære nok til å stå, hvis ikke faget er veldig vanskelig/stort.

Har du forelesningsnotater eller foiler å se på? Noen som kan hjelpe deg? Evt andre måter å tilegne deg det viktige på?

Hvis ikke får du vel ihvertfall engangsstønaden fra NAV, den er på 30-40 000 (husker ikke nøyaktig). Hva med faren til barnet? Er han student/i jobb eller?

Skrevet

Engangsstønad vil du har rett på, og evt. kan barnefar opptjene rett til foreldrepenger for dere begge tror jeg, dette mener jeg går frem i folketrygdloven kap. 14.

Et annet råd er å tenke godt gjennom om det er lurt å få barn når du er såpass deprimert at du har problemer med å fullføre utdannelsen. Du har sikkert tenkt gjennom det mange ganger, men kan kanskje være lurt å snakke med noen? Fastlegen din eller noe?

Håper alt ordner seg for deg!

Skrevet

Får alle engangsstøtte?

Gjest navnelapp
Skrevet

Eingongsstønad er for fødande som ikkje får anna støtte.

Skrevet

Takk for svar!

Far jobber ja, nærmere 200%.. Skal vikerlig prøve å stå på eksamen, men motivasjonen glapp endel når faglærererene beskrev kravene for å få bestått, man må bestå 3 oppgaver innkludert en større jussoppgave.

Skal snakke med lege ja selvom abort ikke er noe alternativ.. Det kjennes helt umulig enda så tidlig det er. Brnet vil bli høyt elsket og både mamma og pappa skal gjøre sitt ytterste for den lille.

Skrevet

Hva med at han tar ut fødselspermisjonen da? Du kan jo være hjemme i f.eks 2 mnd, og så begynne i jobb/fortsette med skole? Og så kan han være hjemme?

Skrevet

Vil være hjemme med barnet så lenge som mulig. Har planer om å skifte studier, vil ta opp fag før dette. Målet er tannlege eller farmasi. Får dog sannsynligvis ikke begynt før 2014...

Skrevet

Nettopp funnet ut at jeg er gravid. Har pga depresjoner ol. ikke klart studiene på normert tid, er ett år på etterskudd. Pga dette får jeg ikke stipend eller lån hos lånekassen.

Du blir ikke forsinket dersom du faktisk er syk, men jeg vet ikke om «depresjoner ol» er selvdiagnostisering eller om dette er noe du faktisk er behandlet for.

Skrevet

Les til du spyr. Det er ikke så vanskelig å stå på en eksamen, og dette burde være noe du brenner på, siden det får økonomiske konsekvenser. Virker som du har gitt litt opp på forhånd, siden du spør om støtteordninger i stedet for å logge ut av KG og lese til krampen tar deg. Unntakstilstand en uke kan alle klare! Si til mannen din at du melder deg helt ut av alt som heter samliv og plikter og les les les.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...