Gå til innhold

Kjæreste, venninner han har pult, mangel på grenser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis kjæresten min hadde latt jenter sove over rett som det var, i en enkeltseng, hadde jeg kastet han ut. Det får da være grenser for hva man skal finne seg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer vel egentlig mer på hva som gjør at du ikke syns det er greit. Man burde jo stole på kjæresten sin, så selv om hu venninna har uhumske planer, skal jo han kunne slenge hu på sofaen om hu ikke greier å oppføre seg.

Jeg stoler på kjæresten min, men hadde han funnet på noe slikt, hadde jeg ikke likt det. Jeg har fått føle svik på kroppen i tidligere forhold, og det vil jeg ikke oppleve igjen. jeg har ganske klare grenser for meg selv om hva som er akseptabelt/ikke akseptabelt. det hadde rett og slett vært over en viss grense for min del. Og kjæresten min vet dette, og har visst dette fra vi traff hverandre, og vi står heldigvis ganske likt på hvor grensa går. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forklare det på mer generelt grunnlag, da vi alle er forskjellige, og har forskjellige grenser, men det er nå altså over en grense for min del.

Hadde det vært greit om det var en stor seng, og de lå med 1 meters avstand i mellom?

Som sagt burde man jo kunne stole på kjæresten sin såpass at man veit han ikke vil finne på noe tull, eller akseptere tull fra venninna.

Nei, det hadde fremdeles ikke vært greit, og i alle fall ikke med tidligere pulevenninne, fremdeles av de samme grunnene nevnt ovenfor.

Man skal selvfølgelig ikke gjøre ting som kjæresten ikke liker, men man skal jo også kunne stole på den man er sammen.

Er fyrn en skikkelig bra mann, skal det jo være mulig for han å ha en dame på fanget, uten at det ligger noe bak det... Han skal selvfølgelig ikke ha hu på fanget om dama hans ikke liker det, men fortsatt hadde det vært optimalt om man stolte på kjæresten sin nok til at han/hun stort sett kunne gjøre hva han/hun ville, uten at man trengte å misstenke noe tullball.

Det også hadde nok vært mye av grunnen til at jeg hadde blitt såpass lei meg, og at det var over grensa for min del. Han vet veldig godt hvorfor jeg tenker som jeg gjør, og om han da allikevel hadde gjort det, selv om han visste at det var over min grense, hadde jeg blitt skuffet. Men det er jo meg, mine opplevelser, og mine meninger formet ut av det, jeg kan jo ikke svare for alle.

Endret av Namine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kjæresten min hadde sovet i samme seng som ei anna jente tror jeg at jeg hadde klikka.. Fins da grenser når man har kjærester, usj.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange jenter her som "Aldri hadde akseptert dette fra typen sin." men da må jeg nesten spørre.

Typen din, hvor ofte hadde han hatt venninner som hadde overnattet i senga hans hvis dere ikke var i sammen? En gang i året eller ett par ganger i uka? Om svaret er en gang i året så er ikke han på noen som helst måte samme mann som svarer ett par ganger i uka. For ham så blir det å la ei venninne overnatte hos seg unaturlig, mens for han som svarer ett par ganger i uka så er det det mest naturlige i hele verden. Det er det han er vant til.

Og såfremt han er åpen om det så er det faktisk opp til deg om du vil akseptere ham som han er, eller prøve å forandre ham.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyner er det å dele ei knøttlita seng med tidligere pulevenninner etc. uakseptabelt. Hadde typen min gjort dette hadde jeg gitt ham et ultimatum; denne oppførselen eller meg.

Bare tanken på at at min kjæreste kunne funnet på noe slikt gjør meg kvalm, og det går andre veien også. Kjæresten ville i hvertfall IKKE akseptert det om jeg holdt på slik og hadde kompiser liggende på plassen HANS i hytt og pine.

Synes du kan spørre han som noen tidligere her sa om hva han hadde tenkt dersom du hadde tidligere pulevenner etc. liggende så tett inntil deg og at du eventuelt kjenner morrabrødet deres om morgenen etc. haha! Da tror jeg at han kanskje kan endre syn, med mindre han er helt forvridd i hodet og synes det er greit. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke synes det var greit at kjæresten min slapp venninner, tidligere pulevenninner og kjærester opp i sin smale seng for overnatting. Jeg ville synes det var en respektløs ting å gjøre. Både fra jenta og fra kjæresten min sin side. Isolert sett så er det selvsagt ikke noe galt i at en gutt og ei jente sover på samme madrass. De sover jo bare, ikke sant?

For meg så gir ikke denne fremstillingen det riktige bildet. Det at gutten faktisk er min kjære, og jenta er ei som kanskje har en seksuell forhistorie med min kjære endrer bildet radikalt. Til noe jeg ikke har kunnet akseptere.

Gutten er enkel i sin tankegang; han vet at han kunne fått knulla jenta som overnatter dersom han ville det. Samtidig synes han det er kult å vite at hun kanskje har dritlyst til at han skal gjøre nettopp det, men så gjør han det ikke likevel. Fordi han har kjæreste!

Jenta vet at hun utfordrer kjæresteforholdet hans, og hun gjør det kanskje for å krenke det eller kanskje for å krenke kjæresten hans. Og gutten lar henne gjøre det. For han er ikke på den planeten i det hele tatt! Han er fornøyd med seg selv og tanken sine, han. Han har jo ikke gjort noe galt?

Er enig med TS her. Plassen ved siden av han i senga tilhører henne så lenge de er kjærester. Det samme gjelder roller som, i mine øyne, er naturlig for en kjæreste å ha enerett på. Når disse rollene til stadighet blir utfordret av andre jenter så er det et problem. Hadde ikke klart å leve med det, og når fortåelsen fra gutten ikke er til stede så vet jeg hvilken retning det forholdet ville tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri godtatt det om hun så bare hadde vært ei veninne som han aldri har hatt noe fortid med eller noe som helst med.

Sove gjør man med kjæresten sin, eller alene. Hvertfall ikke med andre jenter, enkelt å greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dunderungen

Fysj så respektløst. For min del går såvidt grensen til at de ligger på sofaen hos ham. Hadde det vært krise og venninna til min kjæreste ikke hadde noen andre steder å sove, så hadde jeg ikke brydd meg, men når det går taxi, nattbusser og pirat taxi... Ja, da smeller jeg ned foten. Å sove sammen med kjæresten min er mitt privilegium, og hans forsåvidt også.

Han respekterer deg ikke, og der burde du sette ned foten TS.:kjefte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spesiell situajon, jeg må innrømme at har ikke vært borti noe lignende dette før.

Kort fortalt, møtte en gutt i vinter via vennegjengen min, vi fant kjemperaskt tonen. Han bor ganske langt unna meg, så vi har holdt kontakten via mobil, msn, sms, osv. Han har også en åpen facebook profil som han ikke skjuler noe på. Jeg har ikke facebook, men hender jeg titter innom siden hans for å se bildene :rodmer:

Vi har nettopp (1 måned siden ca) bestemt oss for å være kjærester, vi dater, og besøker hverandre jevnlig, og vi er begge forelsket, ihvertfall jeg.

MEEEEEEN så var det alle de venninnene da.. På facebook har han over 800 venner, og det verste er at sånn ca 3-500 av dem er jenter som bor i byen hans, han har møtt dem på fester, møter dem når han drikker ute, EN DEL har han hatt sex med, både i fylla og edru..

Og disse jentene flyr inn og ut hos ham i kollektivet han og kameratene hans bor i, og det florerer av sexhistorier fra det kollektivet der folk har pult i hytt og pine. Han har selv delt en del med meg, kanskje mindre smart, men joda...

Hvertfall, han har ikke noe i mot at de kommer og overnatter der, han deler gjerne sofa, og senga, for "vi er jo bare venner!". Og jeg tror jo ham, det er bare det at jeg synes han kunne forbeholdt økt oppmerksomhet meg, og ikke vært så utrolig mye med de jentene, latt de overnatte der, festet og drukket sammen osv..

Er det bare meg? Synes han har så få grenser... Vi er begge i 20årene.

Må bare nevne at jeg var ikke klar over alle disse venninnene, besøkene deres, sexhistoriene, onsene, fyllafestene de har sammen og alt før ETTER at vi ble sammen og jeg oppdaget han hadde en åpen facebook hvor jeg kunne lese kommentarene og dermed få vite hvor landet egentlig har ligget i det siste.

Jeg har nettopp gjort det slutt med kjæresten min pga. akkurat det samme. Kunne trodd du skrev om MEG, alt var likt, face, venninner, pulevenner, overnattinger, (utenom kollektivet)!!! Orker ikke ha en type som har gammelt vrakgods dragende med seg inn og lager trøbbel i vårt forhold. Orker ikke å være sammen med en som har helt forskjellige grenser enn meg på sånne ting. Da har jeg det 1000 ganger bedre alene.

Ønsker deg lykke til uansett hva du bestemmer deg for! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...