Gå til innhold

NorgesEnergi - pristak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp byttet leverandør av strøm. Fra Hafslund til NorgesEnergi. I dag ringte de og ville gi meg en gave som ny kunde - pristak avtalen. Jeg sa ja til dette, men etter samtalen sitter jeg nå her og lurer... Er det er bra tilbud? Er du som kunde fornøyd med denne avtalen?

Kan jo ikke bare være meg her inne som bruker NorgesEnergi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har nettopp byttet leverandør av strøm. Fra Hafslund til NorgesEnergi. I dag ringte de og ville gi meg en gave som ny kunde - pristak avtalen. Jeg sa ja til dette, men etter samtalen sitter jeg nå her og lurer... Er det er bra tilbud? Er du som kunde fornøyd med denne avtalen?

Kan jo ikke bare være meg her inne som bruker NorgesEnergi.

Siden dette faktisk er en del av det jeg kjenner litt, gjennom jobb. Så skylder jeg vel å svare.

Jeg har jo også tidligere gjort det i slike tråder.

Regner med du har lest det som står om avtalen på internettsidene dems og at de påstår seg å sammen ligne med det de kaller et "representativt" utvalg av 10 andre leverandører. Så jeg skal ikke si så mye om det som står der.

Det som ikke kommer godt frem på sidene er at de da bruker variabel pris, når de sammenligner. Noe som på sikt er for dyrt i seg selv.

Mitt generelle råd, når det gjelder slike avtaler, er bestemt å avvise dem.

Det er en anbefaling fra alle oss som jobber i og kjenner dette markedet, uten at vi tilhører noe kraftselskap.

Be om å få spot/markedspris, med såkalt påslag. (kan gjerne sjekke påslagets størrelse, som er eneste variasjon i dette. Men, her er liten forskjell)

Det er først da, du er sikret laveste pris på sikt. Det viser all historikk.

Kan gjerne sammenligne det med flytende bankrente, som er bedre enn fast. Selv om det er en annen diskusjon.

Endret av Østlandet
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...