AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Begynte på ny jobb på Mandag og jeg hadde gledet meg i to uker. Fordi jeg hadde hørt så mye fint om arbeidsplassen. Men etter 3 dager på jobb har ingen av de andre ansatte kommet bort å hilst, jeg tar lunsj alene og føler meg veldig loner. Sjefen er på jobb hver dag og hun har ikke fortalt de andre ansatte at det skulle komme en nyansatt(meg). Jeg forstår ingenting. Nå er jeg avhengig av pengene så kan ikke bare gi faen. Men jeg sliter med motivasjon fra før, og den er hvertfall helt borte nå. Noen som har vært i samme situasjon?
Gjest HuskyPusky Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 Prøver du å snakke med noen av de andre da?
Gjest Taminka Skrevet 1. desember 2011 #3 Skrevet 1. desember 2011 Da får du bare gå og prate med dem først, jo lenger su venter, jo verre blir det. Presenter deg og se hva som skjer
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #4 Skrevet 1. desember 2011 Prøver du å snakke med noen av de andre da? Jeg har snakket til dem, men det blir bare tørrprat. Sånn vær og vind. Ingen som er intr i å ha en samtale og da blir det vanskelig å hoppe på dem.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #5 Skrevet 1. desember 2011 Da får du bare gå og prate med dem først, jo lenger su venter, jo verre blir det. Presenter deg og se hva som skjer Done Nada respons.
Gjest HuskyPusky Skrevet 1. desember 2011 #6 Skrevet 1. desember 2011 Det er ikke noe julebord eller noe annet sosialt i nærmeste fremtid som du kan bli med på? Sånne arenaer er jo fint for å bli litt bedre kjent. Ellers må du jo bare prøve å sette deg ned med de i lunjsen å få skravla litt da. Hvordan jobber du? Er det mange ansatte eller få? Jobber du alene eller samarbeider du med andre? 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #7 Skrevet 1. desember 2011 Det er ikke noe julebord eller noe annet sosialt i nærmeste fremtid som du kan bli med på? Sånne arenaer er jo fint for å bli litt bedre kjent. Ellers må du jo bare prøve å sette deg ned med de i lunjsen å få skravla litt da. Hvordan jobber du? Er det mange ansatte eller få? Jobber du alene eller samarbeider du med andre? Julebordet er på lørdag og jeg er ikke inv Og hadde det bare vært så enkelt. Man tar lunsj forskjellig, spørs hvem som har kommet på jobb først. Men de kjenner hverandre så der blir det som regel 2 og 2 som tar, mens når det er min tur blir det alene. Er vel 25 ansatte og vi er 5 på jobb på dagtid, og 4 på kveldstid. Det er både og, vi gjør hver våre ting men står nesten ved siden av hverandre
Gjest pellepirat Skrevet 1. desember 2011 #8 Skrevet 1. desember 2011 what?? nyansatt og så får du ikke være med på julebordet?? hva er det slags dårlig bedrift egentlig?? nyansatte burde hvertfall få være med, ypperlig å bli kjent med folk og prate med dem i litt løsere omgivelser.
stortsettglad Skrevet 1. desember 2011 #9 Skrevet 1. desember 2011 Ikke invitert på julebord som foregår etter du er ansatt?? Er du sikker på at det ikke bare er en misforståelse, og at sjefen tror hun har bedt deg?
Gjest Liss`pia Skrevet 1. desember 2011 #10 Skrevet 1. desember 2011 Hvorfor er ikke du invitert på julebord? Kan være at det er et litt lukket sosialt miljø som trenger litt tid før de slipper "nye" inn i varmen? kanskje det løsner litt etterhvert?
Gjest HuskyPusky Skrevet 1. desember 2011 #11 Skrevet 1. desember 2011 Du får psyke deg opp og spørre sjefen
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #12 Skrevet 1. desember 2011 Ikke invitert på julebord som foregår etter du er ansatt?? Er du sikker på at det ikke bare er en misforståelse, og at sjefen tror hun har bedt deg? Jeg spurte sjefen igår for jeg hørte de andre snakket om det. Og da var det kun fordi som hadde jobbet der lengre, og siden jeg akkurat hadde begynt så følte hun at det ble litt feil. Og da bare tok jeg på meg et smil og sa at det var greit
Gjest HuskyPusky Skrevet 1. desember 2011 #13 Skrevet 1. desember 2011 (endret) Off, så trist! Det syntes jeg var skikkelig dårlig gjort av sjefen.. Men om du orker så har du jo i det minste noe å prate med de andre om til uka, for da kan du jo spørre de om hvordan julebordet var. Mange som løsner litt opp av å prate om sånt. Og en til deg. Det er ikke lett å føle seg ensom i ny jobb, men det pleier å gå seg til etterhvert. Endret 1. desember 2011 av HuskyPusky 1
stortsettglad Skrevet 1. desember 2011 #14 Skrevet 1. desember 2011 Det hadde ikke vært litt feil i det hele tatt, det er jo den beste muligheten alle har til at du blir inkludert i gjengen. Det er derimot fullstendig feil at du ikke blir invitert!!! Dette hadde jeg aldri godtatt av en arbeidsgiver! 4
Gjest Liss`pia Skrevet 1. desember 2011 #15 Skrevet 1. desember 2011 Fysj så teit av sjefen å ikke invitere deg til julebordet, helt seriøst 2
Gjest Sunshine23 Skrevet 1. desember 2011 #16 Skrevet 1. desember 2011 Ja, dette synes jeg var skikkelig dårlig gjort å ikke bli invitert på julebord! Dette er jo en super sjanse for å bli bedre kjent med dine kollegaer. Makan 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #17 Skrevet 1. desember 2011 Off, så trist! Det syntes jeg var skikkelig dårlig gjort av sjefen.. Men om du orker så har du jo i det minste noe å prate med de andre om til uka, for da kan du jo spørre de om hvordan julebordet var. Mange som løsner litt opp av å prate om sånt. Og en til deg. Det er ikke lett å føle seg ensom i ny jobb, men det pleier å gå seg til etterhvert. Nej, man er alltid usikker i en ny jobb. Man skal lære nye ting å da er det ikke lett når man ikke får kontakt med de såkalte kollegaene i det hele tatt. Burde kanskje gi det litt tid, men jeg tenker så mye når jeg er på jobb. "hvorfor gjør jeg dette, hvorfor snakker de ikke med meg, hvorfor ditt og hvorfor datt. Selvtilliten blir hvertfall ikke skyhøy Tusen takk!! :-)
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #18 Skrevet 1. desember 2011 Hva slags jobb er det her?!?!?! I min jobb (statlig) får alle nyansatte en "fadder" som skal følge opp. Det er kurs, det er egne seminarer for nye og unge i etaten osv. Dette høres mistenkelig ut som en "ung" arbeidsplass med mye utskiftninger... 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #19 Skrevet 1. desember 2011 Det hadde ikke vært litt feil i det hele tatt, det er jo den beste muligheten alle har til at du blir inkludert i gjengen. Det er derimot fullstendig feil at du ikke blir invitert!!! Dette hadde jeg aldri godtatt av en arbeidsgiver! Nei, og jeg vil ikke godta det selv. Men hva skal man gjøre når man endelig har fått en 100% stilling. Kan ikke bare gå inn på kontoret der og frese ut det jeg mener. Det er ikke sånn det fungerer lengre vil jeg tro. Så holder så lav profil som overhode mulig når jeg er der:)
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #20 Skrevet 1. desember 2011 Hva slags jobb er det her?!?!?! I min jobb (statlig) får alle nyansatte en "fadder" som skal følge opp. Det er kurs, det er egne seminarer for nye og unge i etaten osv. Dette høres mistenkelig ut som en "ung" arbeidsplass med mye utskiftninger... Det er butikk jobb Ja, det er ganske mange unge der. Alle er vel igrunn unge når jeg tenker meg om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå