AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #1 Skrevet 1. desember 2011 Min kjære og jeg prøver å bli gravide. Jeg har et barn fra tidligere – han har ingen. Jeg har vært gravid 4 ganger. En gang tok jeg provosert abort, to endte i MA og jeg har altså et barn. Har gått på p-piller av/på, og sluttet for et par måneder siden. Tror jeg har kommet inn i en syklus nå, og har hatt mens to ganger siden jeg sluttet på pillene (29 dager mellom). Det som dog bekymrer meg er at blødningen er så beskjeden. Blør dag 1, men det holder med papir i trusa eller mini-ob. På dag 2 og 3 har jeg bare brun utflod. Gynekologen min mener at hvor mye jeg blør ikke har noe å si. Har man blødning har man også eggløsning sier han. Men hvorfor i himmelens navn blør jeg så lite? Dette var vel noe som startet da jeg begynte på pillen (Diane), men har også vedvart i de periodene jeg ikke har brukt prevensjon. Har aldri blødd kjempemye, men i tjueåra hadde jeg da vitterlig ganske normale menstruasjoner (normal blødning dag 1, beskjeden blødning dag 2 og 3 og brun utflod dag 4 og 5). Nå, derimot… Er redd det betyr at jeg er infertil, selv om gynekologen sier at det overhodet ikke finnes grunnlag for å anta noe slikt. Noen andre her inne som har beskjedne menstruasjoner som kan trøste meg med at det er helt normalt? Eller er det noen som har annen erfaring med sparsommelig blødning?
Athene Skrevet 1. desember 2011 #2 Skrevet 1. desember 2011 Gynekologen har rett. Beskjeden blødning har ikke noe å si for din evne til å bli gravid. Det har du jo også bevist fire ganger Mulig det er ettervirkninger av pillen (tar tid før hormonene er tipp-topp igjen), og kan være dette er normaltilstanden for deg. Jeg blør i alle fall mye mindre enn i tenårene, og hver gang jeg er til undersøkelse (og det er jeg ofte pga ufrivillig barnløshet) "skryter" de av tykkelsen på livmorslimhinnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå