-ida- Skrevet 15. desember 2003 #1 Skrevet 15. desember 2003 Hvor mye kjøper dere julegave til barnet/a deres for?
Gjest sunshine-t Skrevet 15. desember 2003 #2 Skrevet 15. desember 2003 I år får hun en cd/bok pakke til 700kr. men det er jo også en investering fremover, hun kan jo ha glede av dette lenge. men i fjor fikk hun for 400 tror jeg det var. noe sånn jaffal..
Redhead Skrevet 15. desember 2003 #3 Skrevet 15. desember 2003 Har kjøpt legosett til eldstemann, tror det kosta rundt 460,-. Minsten får foreløpig en bamse fra oss (blir vel noe klær i tillegg), og en selvlaga gave fra storebror (som vi ikke vet hva er fordi han har laga den i bhg :D ). De har begge fått nye klær til jul, så det får holde.
Gjest Ronja_80 I.I Skrevet 15. desember 2003 #4 Skrevet 15. desember 2003 Tror hun får for ca 1500 dette året. Hun har ikke kontakt med farsfamilien, så jeg kjøper ekstra til henne slik at hun skal slippe å se på at alle de andre ungene åpner pakker lenge etter henne slik hun måtte i fjor. Hun får hele den nye Barbie serien pluss ett par smågaver.
-ida- Skrevet 16. desember 2003 Forfatter #5 Skrevet 16. desember 2003 Jeg har kjøpt for ca 500 selv og det er mest klær. Han får jo så mye ellers i året at jeg føler ike han trenger så dyre gaver nå. Dessuten er han jo bare litt over ett åt og husker ikke det allikevel. Er jeg veldig kynisk?
@lfa Skrevet 16. desember 2003 #6 Skrevet 16. desember 2003 Jeg har brukt 1000,- på julegaver til sønnen min som er 4 år. Da får han tre ting som han ønsker seg "veldig masse". Pluss en del nyttige ting som jeg hadde kjøpt uansett. Slik som ny matboks, sokker etc. Pluss noe annet småtteri som jeg vet han kommer til å like. Synes jeg har funnet mye for pengene i alle fall.
Cic Skrevet 17. desember 2003 #7 Skrevet 17. desember 2003 I år ble det snowboard-utstyr på begge jentene våre så vi har svidd av noen tusen på hver. (det er pakket inn i mange forskjellige pakker - inn i esker og poser så de ikke gjetter hva det er...) Ellers så får de 'hjemmelaget klippekort' på kinoturer/teaterbesøk og svømmehall sammens BÅDE meg og pappa'n - dette er noe de kan bruke hele året! Tips! Mannen min også får et hjemmelaget klippekort på massasje, middag for to og helgatur for to - dette MÅ brukes opp i løpet av ett år og er for at vi skal bli flinkere til å gjøre ting sammen.
Gjest Joanna Skrevet 17. desember 2003 #8 Skrevet 17. desember 2003 Vi skal vel bruke ca. 600 kr på ungen vår til jul i år... Han får da en ganske stor baby-aktivitets-leke og et baby-akebrett med sele.
Padmee Skrevet 17. desember 2003 #9 Skrevet 17. desember 2003 I år får jentungen gaver for cirka 470,-. Dette fordi ho virkelig ønsket seg en FurReal Katt og denne trenger også batterier. (En pakke med katt og en med batterier = 2 gaver. ) Vi har aldri kjøpt en så dyr gave til henne før, men det er litt fordi vi ikke har så god råd og fordi vi ikke har lyst til å bruke mye penger på ting som bare fyller opp rommet hennes uten at ho bruker det. Jeg håper bare at ho kommer til å leke med denne katten nå når ho først får den, men hvis ikke kommer vel jeg til å ta den tenker jeg.
Gjest Starya Skrevet 17. desember 2003 #10 Skrevet 17. desember 2003 Jeg har kjøpt en hettegenser til 229 (tror jeg det var) og kommer også til å kjøpe et par leker han ønsker seg. Lekene vil muligens komme på en samlet sum av 450 kr.
Såpebobla Skrevet 18. desember 2003 #11 Skrevet 18. desember 2003 Jeg kjøper for ca 500-700 til mine barn, syns det er mer enn nok å bruke, de får jo ting ellers i året også, i tillegg får de masse andre gaver fra resten av familien....syns nesten det blir vel mye... Jeg kjøper som regel ting som er praktiske, f.eks. klær, ski, kjelke, akebrett, termos, friluftsklær o.l. Leker gir de hverandre i gave....
Gjest Nicoline Skrevet 18. desember 2003 #12 Skrevet 18. desember 2003 Jeg har kjøpt snowboard til yngstesønnen min (2000 kroner) eldstemann får ny mobiltelefon til samme pris. Veldig mye penger, men det er ting de trenger og de er blitt store etterhvert - 13 og 18 år.
Joplaya Skrevet 18. desember 2003 #13 Skrevet 18. desember 2003 Min jente er 1,5 år. Gave: klær + en liten boks med lego. Pris: 200 kr til sammen, på tilbud. For meg er ikke prisen det viktigste. Heller ikke mengde, jo i den forstand at hun ikke skal få for mye.
Orthia Skrevet 18. desember 2003 #14 Skrevet 18. desember 2003 Jeg har brukt rundt 1200 kroner på min treåring. Noen klær, en cd-spiller (kjøpt brukt), et spill, noen bøker og leker. Vi har ikke så stor familie, og han får derfor ikke så mange presanger. Syns derfor det er hyggelig å kunne gi både nyttige og morsomme gaver- fra mor&far og nissen..
Mitsi Skrevet 18. desember 2003 #15 Skrevet 18. desember 2003 Vi har ingen fast sum som vi MÅ kjøpe for. Bryr meg ikke om hva de andre barna får. Jeg kan godt legge ut mange tusen på barna, men da på noe de trenger eller virkelig ønsker seg. Ifjor ønsket de seg ingenting jeg kunne tenke meg å oppfylle, så da kjøpte vi en kasse med lego på deling, og hver sin pysjamas. Dette ble vel samla ca 500 kr, altså på to barn. Iår ønsker eldstemann seg Discman og det skal han få. Den kostet nesten 800,- Yngstemann ønsket seg CD-spiller, det fant vi til 400,- så det får han. Poenget er at jeg er motstander av å kjøpe dyre leker, bare for å kjøpe noe. Dessuten har ikke små barn peiling på hva ting koster, derfor er det heller ikke et stort poeng å gjøre alt 100% likt mellom søsken.
Lala Skrevet 19. desember 2003 #16 Skrevet 19. desember 2003 Sambo's sønn får som oftest gave ca 1000 eller mer tilsammen fra oss begge. I fjor fikk han slalåmski og masse utstyr, så da ble det litt dyrt. I år ønsket han seg bare masse "BlaBlade"(?) saker med lys og lyd, så vi kjøpte det pluss litt andre ting. Kom nok ganske nært 1000 kr i år. Han er 6 år. Han har omtrent alt og er dermed ganske vanskelig å kjøpe til. Til mine nevøer kjøper jeg til rundt 400 hver. Syns det er så moro å kjøpe gaver til barna, at jeg sprenger budsjettet hvert år.
Gjest Anonymous Skrevet 21. desember 2003 #17 Skrevet 21. desember 2003 1200 til en 3 åring. Cd- spile`? Da er da jeg undrer meg hva dere gir når barnet er 10 år, 15 år. Ikke rart det blir press på foreldre.
Maxine Grey Skrevet 21. desember 2003 #18 Skrevet 21. desember 2003 To ord: Sett grenser. (Hvis ikke, har dere skaffet dere et stort problem.)
Orthia Skrevet 22. desember 2003 #19 Skrevet 22. desember 2003 1200 til en 3 åring. Cd- spile`? Da er da jeg undrer meg hva dere gir når barnet er 10 år, 15 år. Ikke rart det blir press på foreldre. Antar denne var rettet til meg? Ja, helt riktig, (brukt) cd-spiller til treåringen. Vi har ingen bærbar sådan i huset, og det passer ikke alltid med Klatremus på stereoanlegget i stuen. Resten av gavene: nødvendige klær som vi gir under treet i stedet for uten om jul. Et togsett og to bøker. Forresten- det er ingen automatikk i at størrelsen på gaven skal øke proposjonalt med alderen. Det kommer jo an på hva man trenger, ikke sant? Jeg velger forøvrig størrelse/pris på julegave til mitt eget barn uten å føle eller følge press fra andre foreldre, verken den ene eller den andre veien. Jeg har ansvaret for mitt barn, og du for ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå