Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problem med å få meg jobb, fordi jeg er så sjenert og inneslutta. Sliter veldig! Har søkt på alt fra sykehjem til matbutikk, men jeg får aldri jobben.

NAV hjelper meg, så får jo penger derfra så lenge. De vil ha meg ut i jobb, og jeg vil jobbe, men hva skal jeg gjøre når jeg ikke får jobb?

Nav vurderer også om jeg må gå i terapi pga denne sjenertheten og innesluttheten. Det er ganske fælt --- også er jeg 31 år nå, så et kan vel ikke bli værre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan hindrer det deg? Er det på intervju, og du bare nikker eller noe? Har selv sosial angst og er veldig innadvent, men jobb har jeg alltids klart å ro i land. Så umulig burde det jo ikke være.

Skrevet

Hvordan hindrer det deg? Er det på intervju, og du bare nikker eller noe? Har selv sosial angst og er veldig innadvent, men jobb har jeg alltids klart å ro i land. Så umulig burde det jo ikke være.

På intervju føles det ut som muntlig eksamen, så jeg stammer litt og svelger tungt og er nervøs. Får jernteppe, så husker ingenting når jeg må si hva jeg har gjort på før ... da må jeg lese opp fra cv-en min :sjenert:

Når de ser meg ser de en forsiktig ung dame som smiler litt, og prater stille. Jeg har dårlig selvtillit og selvbilde, men prøver å rette meg opp i ryggen og se de i øynene og smile.

Skulle ønske jeg var normal.

Det er nesten litt fælt å si, men jeg søkte på en vaskejobb, og da skulle jeg vaske om kvelden helt alene, men den fikk jeg ikke engang...

Skrevet

Skulle ønske jeg var normal.

Det er nesten litt fælt å si, men jeg søkte på en vaskejobb, og da skulle jeg vaske om kvelden helt alene, men den fikk jeg ikke engang...

Hvis 500 søkte var det 498 andre som ikke fikk den heller...

Skrevet

Hvis du er 31 år, er det virkelig på tide å gjøre noe med problemet ditt! Det er mange som er sjenerte, men det går an å jobbe med det.

Skrevet

Jeg er også svært sjenert og innesluttet, men jeg studerer akkurat nå for tiden (er litt yngre enn deg). Men det finnes da yrker der det ikke krever at man er så pratsom/sosial? Hvis ikke så vil jo også jeg slute med det der... har lest på jobbannonser i avisene og der må man ofte være sosial, omgjengelig, og alt sånt.... Og jeg syns forresten det er ganske teit av bedrifter og ikke ansette noen bare fordi de er sjenert og innesluttet!

Skrevet (endret)

Er nesten i samme alder som deg TS og sliter med det samme men heldigvis har jeg klart å jobbe selv om det tar MYE krefter + alt energi jeg har! Sliter med sosial angst og det ER et hindre på jobben mtp det sosiale men jeg prøver å konsentrere meg på jobb/arb.oppgaver og driter i resten... Det sosiale kan komme etterpå og selv om jeg har vært i samme jobb i 1 år nå, så begynner jeg så vidt å føle meg noe "trygt" med kollegaer...

Du må bare stå på og selv om du tenker at du er sånn eller sånn så kan du klare å jobbe, bare trop på det! :klemmer:

Og jeg er enig med deg Weni, skjønner ikke at folk i norge må være født som sosiale pratsomme folk for å kunne jobbe!!

Endret av Kooko

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...