Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest bellabulla
Skrevet

Sitter her og leser på KG, klør meg på haka og finner et HÅR midt under haka.

Jeg er en 22 år gammel jente, hva i all verden.

Det er iallefall 2 cm langt, det er tykt og sitter jævli godt fast.. :P

what???

Skrevet

Hormoner :jepp: Husker en gang at det klødde på kinnet, så fant jeg et tynt hvitt hår. Er bare å nappe det ut, no biggie!

Skrevet

Det var sånn det begynte hos meg også. Først ett hår under haka og jeg nappa det bort. Så ble det to og så videre. Nå har jeg skjegg liksom :hakeslepp: Helt jævlig og jeg hater det. Jeg er altså en jente på din alder med skjegg. Jeg bruker minst en halvtime i uka på å nappe det bort, men vurderer sterkt å gå til hudpleier og vokse av hele skiten.

Gjest bellabulla
Skrevet

har nettopp byttet til lokal prevensjon, kan det ha noe med saken og gjøre? ;p

Skrevet

Jeg lider av hirsutisme så jeg skulle gitt mye for å bare ha ETT føkkings hår på haka....jeg er like gammel som deg. Har måttet dra på lege kontoret og håper jeg får no støtte til laserbehandling ellernoe...går ikke an å leve normalt :S Så jeg syns du er heldig faktisk.

Skrevet

Det finnes visst et p-pillemerke som skal redusere hårvekst. Noen som vet navnet på det?

Skrevet

Diane?

Skrevet

Jeg lider av hirsutisme så jeg skulle gitt mye for å bare ha ETT føkkings hår på haka....jeg er like gammel som deg. Har måttet dra på lege kontoret og håper jeg får no støtte til laserbehandling ellernoe...går ikke an å leve normalt :S Så jeg syns du er heldig faktisk.

Jeg fant dette på en side: "Hvis man har stor psykisk belastning på grunn av økt behåring i ansiktet kan trygdekontoret gi økonomisk støtte til hårfjerning hos kosmetolog." Håper du får støtte :) Jeg har heldigvis lyse hår, men det er uansett utrolig plagsomt!

Skrevet

Diane?

Ja! Takk :) Spørs om jeg skal begynne på de siden jeg allikevel må starte med p-piller nå.

Gjest bellabulla
Skrevet

uff da, anonym, det hørtes ikke så veldig trivelig ut. Har flere venninner som vokser "barten", men det kan vel ikke sammenlignes. Hva med kvinnelige hormoner slik at de overkjører balansen du har i kroppen nå? Laserbehandling høres jo ut som et alternativ. Mitt inntrykk er at om man er plaget av det er det ikke lange prosessen før man får vedtak om kostnadsfrie behandlinger når det kommer til kroppen sin og ubekvemmeligheter. Håper du får hjelp :)

P-pillen heter Diane. (i googled it).

Gjest bellabulla
Skrevet

Det hadde dere allerede funnet ut ja, så bra:p

Skrevet

Diane er et p-pille merke med mye hormoner. Vil du bruke de bare pga et hår? Jeg har 4-5 hår som vokser utav en flat føflekk på kjevebenet, barberer de bort med jevne mellomrom. Tar 2 sekunder.

Gjest bellabulla
Skrevet

ikke jeg nei, men anonym hadde kanskje funnet løsningen på sitt problem med det :)

Skrevet

Jeg fant dette på en side: "Hvis man har stor psykisk belastning på grunn av økt behåring i ansiktet kan trygdekontoret gi økonomisk støtte til hårfjerning hos kosmetolog." Håper du får støtte :) Jeg har heldigvis lyse hår, men det er uansett utrolig plagsomt!

Takk :) jeg har sånn mellommørke kan man si, men på veldig lys hud så legen sa det var en fordel hvis jeg kunne få laserbehandling. Jepp er en utrolig belastning :S Noen folk sier bare drit i det men er ikke så lett når man har fobi for å vise seg uten ti tonn med klær...såklart folk stirrer med mindre man bruker hundre år på å fjerne alt, og det varer jo ikke :S og fint for meg at huden min reagerer på alt pluss jeg har økt levringstendens (som legen sa, og blodpropp i familien) i blodet så kan ikke gå på p-piller :S Noe som kunne hjulpet å stabilisere hormoner etc ihvertfall...bah klage klage :P Men det suuuger ja...

Skrevet (endret)

..

Endret av Puselusk
Skrevet

uff da, anonym, det hørtes ikke så veldig trivelig ut. Har flere venninner som vokser "barten", men det kan vel ikke sammenlignes. Hva med kvinnelige hormoner slik at de overkjører balansen du har i kroppen nå? Laserbehandling høres jo ut som et alternativ. Mitt inntrykk er at om man er plaget av det er det ikke lange prosessen før man får vedtak om kostnadsfrie behandlinger når det kommer til kroppen sin og ubekvemmeligheter. Håper du får hjelp :)

P-pillen heter Diane. (i googled it).

Takk :) (hvis d var til meg :)) yeah prøver å få i gang prosessen men de er litt triege med å svare her. Men kan ikke gå på p piller pga blodet som sagt, så må se om det fins et annet alternativ...jeg vet ikke om det er no andre spes medisiner...hørt om urter og slikt :P hehe hva gjør man ikke for å oppnå ting...

Gjest bellabulla
Skrevet

Takk :) (hvis d var til meg :)) yeah prøver å få i gang prosessen men de er litt triege med å svare her. Men kan ikke gå på p piller pga blodet som sagt, så må se om det fins et annet alternativ...jeg vet ikke om det er no andre spes medisiner...hørt om urter og slikt :P hehe hva gjør man ikke for å oppnå ting...

Hear hear! Man prøver jo alt. Hormoninnsprøytninger? Kan man få denne sykdommen pga mangler av næringsstoffer, vitaminer o.l.? Kan kosthold hjelpe? Legene burde jo selvfølgelig vite dette, men hadde stolt mer på en hudspesialist. Har du fått henvisning dit?

Skrevet

IKKE for å være ei hurpe og dømme deg/dere nord og ned.. Men googlet "hår på haka" og fant dette: http://www.kk.no/810891/haar-paa-haka-gaa-til-legen

Vet ikke om det kanskje er noe du kan ha interesse av å lese?

Har selv endel ting og tang som jeg gjerne skulle ha vist hva var, men jeg er litt "feig".

Så det jeg mener er at det er bra at du spør, og kanskje går til legen.

DU skal ha det bra, uansett hvilken sykdom/lidelse/ett-eller-annet som du har.

Håper du finner ut hva du plages med. Ønsker deg lykke til.

:klemmer:

Skrevet

Hear hear! Man prøver jo alt. Hormoninnsprøytninger? Kan man få denne sykdommen pga mangler av næringsstoffer, vitaminer o.l.? Kan kosthold hjelpe? Legene burde jo selvfølgelig vite dette, men hadde stolt mer på en hudspesialist. Har du fått henvisning dit?

ikke ennå, de har bare henvist meg til gynekolog. For å sjekke om jeg har PCOS. Selv om jg egentlig ikke samsvarer helt med symptomlisten. Jeg er hverken overvektig, , har ikke epleform..stikk motsatt egentlig...og har mer eller mindre regelmessig mens....men jeg har altså det idiotiske..håret...overalt. Jeg synes ikke jeg er stygg egentlig men det blir nå til at jeg sitter hjemme mens venner drar og bader på sommern liksom...ellers så sitter jeg å ser på, og det gjør meg ganske trist egentlig, sånne situasjoner. Må finne på hvite løgner at jeg ikke liker å bade/sole meg blabla selv om jeg egentlig lengter etter det...om jeg bare ble kvitt det problemet så kunne jeg ihvertfall nyti sommern som de fleste andre. men ja er jeg i sånne situasjoner så blir jeg nok sett på som litt småsær, men det er jo ikke det jeg ønsker.

jeg tror i mitt tilfelle må det være noe genetisk, det begynte såvidt i puberteten men så ble det bare verre med åra.

Skrevet

Jeg går faktisk også ett hår på haka. Men det holder seg til det ene håret på samme plassen heldigvis. Syntes nesten det er litt morsomt:P så lenge det holder seg til det ene>:-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...